Jestli jsem na nějakou novinku čekal opravdu roky, tak je to právě nový model Knaus Boxtime. Proč tak dlouho? Knaus totiž (možná i pod tlakem loňského propadu na burze) konečně po letech přichází se zásadními novinkami. A jejich tolik, že celý tenhle dárek zabalil do nového modelu s označením Boxtime.
Na úvod drobné ohlédnutí
Co se týče obytných dodávek, patří Knaus dlouhodobě mezi významné hráče. Jeho modelová řada byla poslední roky docela bohatá (možná až trochu nepřehledná), což mělo samozřejmě u zákazníků do značné míry úspěch. Na druhou stranu se ale už posledních pár let nemohu zbavit dojmu, že to byla možná až příliš velká sázka na jistotu. Žádné pořádné inovace, žádná vylepšení.
Takový výrobce, jakým je Knaus Tabbert, by měl být když už ne leaderem inovací, tak aspoň velmi rychlým a schopným následovníkem těch nejrychlejších. Jenže tomu tak dlouhodobě nebylo. Jediná inovace za poslední roky bylo odstranění nohy stolu, kterou následně všichni dealeři dodatečně dodělávali, protože stůl byl pro svou malou stabilitu obtížně použitelný. Zasouvací toaleta do prostoru garáže se na trhu sotva ohřála, aby byla obratem zase zrušena. A koupelna měla roky sprchovací závěs. V roce 2025. V autě od výrobce, kde čekáte tak nějak automaticky trochu vyšší míru komfortu než u budgetových značek… Jenže tohle všechno se od základu mění!
Knaus Boxtime přichází!
Všechny mé nářky jsou vyslyšeny, všechny bolesti jsou zapomenuty. Knaus představil nový model s označením Knaus Boxtime. Takhle přesně má podle mého názoru vypadat obytná dodávka od takového výrobce, jakým Knaus Tabbert je. Posuďte sami…
Nové materiály – dle trendu odlehčené!
Po letech, co Robeta vyrábí svůj odlehčený materiál s označením Air, po loňském roce, co svou variantu lehkého materiálu představila Adria, konečně nastoupil do tohoto vlaku i Knaus.
Knaus uvádí svůj materiál, který tvoří pěna z částic expandovaného polypropylenu a, technicky vzato, je to podobné řešení, jaké zvolila Adria. Tenhle materiál spoří až 60kg na celkové hmotnosti auta a zároveň nabízí větší prostor v horních skříňkách díky speciálnímu způsobu jejich spojovaní. Kromě toho také Knaus přináší nové izolační panely na stěny, které jednak nabízí zlepšenou tepelnou a hlukově izolační schopnost, ale zároveň mají v sobě integrované uchycení horních skříněk. To jednak usnadní a zefektivní výrobu, ale věřím tomu, že to může přispět i tiššímu provozu i po mnoha ujetých kilometrech.
Nová koupelna – konečně překlápěcí!
Na tohle jsme u Knausu roky čekali! Poctivá překlápěcí koupelna. Sbohem sprchovému závěsu. A navíc! Tady mám snad pocit, že si někdo i vyzkoušel umyvadlo. Umístění baterie na levé straně umyvadla (s výjimkou nejkratšího modelu) totiž výrazně zvýší komfort jeho používání (tedy alespoň pravákům). Hezká práce!

Výsuvná pracovní deska kuchyňského bloku
Lednice orientované do průchodu posuvných dveří jsou tady s námi již řadu let, ale přesto do dnešní doby řada výrobců neumí (nechce?) řešit nějaké praktické prodloužení pracovní desky. Většinou zcela chybí, nebo se setkáme s pokusy nesmyslně vyklopit rozšiřující díl směrem k lavici předního salónu, takže kolem něj nejde takřka projít. Doposud jsem viděl snad jedinou značku, že umístila výsuvný díl nad lednici. A přesně v tomto duchu jde teď i Knaus.
Stůl má konečně nohu!
No a tohle je už úplný vrchol! Stůl má konečně nohu! Omlouvám se za možná trochu dětinské vtipkování. Ale kdo měl kdy možnost vyzkoušet si ten stůl bez nohy, tak mi dá za pravdu, že to byl špatný vtip.
Jak se Knaus Boxtime povedl?
Musím říct, že novinky posledních let u Knausu mě moc nebraly. V zásadě nové dekory a tu a tam pokus vylepšit tragickou koupelnu se závěsem. Ale Knaus Boxtime mě doslova nabil energií. Jasně, nic z novinek, které se do tohoto modelu dostaly, nejsou převratné a vlastně ani nijak dramaticky inovativní. Všechno jsme viděli už někde jinde. Ale je potřeba říct, že právě v tomhle autě najdeme všechno najednou. A tím je podle mého názoru model Knaus Boxtime výjimečný.
Závěr
O Knausu jsme v minulém roce četli hlavně v souvislosti s hrůzným propadem na burze a nejeden odborník v diskusích už celý koncern Knaus Tabbert pomalu pohřbíval. A upřímně, tisíce neprodaných skladových vozů nevěstily nic dobrého. Jenže Knaus je zpět. V plné síle a konečně po všech stránkách s velmi povedeným vozem Knaus Boxtime. Už teď se na něj těším!
Více o modelu Knaus Boxtime si můžete přečíst na specializovaném webu výrobce.
Jen doplním, co mam informace tak stůl jde nadále používat i bez nohy.
Stejně tak jako o předchozí verze. Já mam právě ten stul bez nohy (jde sice kdykoliv došroubovat) a jsem za tu verzi bez nohy hodně rád. Neuvěřitelně to šetří prostor a komfort sezení. Stul sice trochu pruží a musi se na to zvyknout, samozřejmě se ani neodvážím se nějak výrazně o něj opírat (takže žadná soulož na stole), ale na běžné fungování tzn jídlo a práci úplně bez problémů.
Já si prostě ten stůl nedokážu s dětmi představit. Když vidím, jak často se o něj opřou vší silou, tak by bez nohy nepřežil. Jako ve dvou a s opatrností a bez rozložení asi ok…
To je vidět, že nejzdíte s dětmi, které na stole jí, spí, blbnou, hrají si atd. Ale i my dospělí se opčas o stůl opřeme a s otevřeným rozšířením, když na něj naožíte jídlo pro 4, takuž jen s tím to váží hezkých ppár kilo. Z toho důvodu nohu používáme. A kupodivu u Kanuse mám v sezení, či vsedání za stůl vůbec nepřekáží, narozdííl o d předchozího Possla,kde noha fakt tragicky vadila ( ano, byl jen 5.40 m, nyní je Knaus 6 m ).
jezdim primárně s dětmi 🙂
a vyzkoušeno na všech (3,10 a 15 let) a prostě bez problemů.
a používáme i s otevřeným rozšířením.
normálně jíme, děti si na stole malují, hrají an tabletu apod.
2 roky a zatím žádný problém. spíš by mi tam ta noha vadila.
podle me jde jen o takovy pocit obavy, ten stul je vymyšlený tak že se váha roznese i bez nohy, proste fyzika 🙂
pokud nekdo se chová v karavanu jako hromotluk tak zničí cokoliv i stul s nohou
jeste doplním, škoda ze zatím neni videt ta inovace v tom střešním stanu, očekával jsem ze se ty nafukovaci stanou standardem a zatím nic
Je pravda, že jsem také očekával rychlejší a masivnější adopci že strany výrobců. Zatím se toho chopila pro vestavby jen Adria.
Adria to už má? jsem to právě neviděl nikde
Ano, Adria to má určitě už přibližně rok. Nechají si to tedy zaplatit, ale to asi není divu. Tady jsem o tom psal: https://www.vanisti.cz/vybava-obytnych-dodavek/nafukovaci-stanova-strecha-adria-zname-cenu/
Za me: ten stul bez nohy je prave super vychytavka. Trichu nerozumim tem narkum. Pouzivame to takhle dlouho a je to ok. Dan za to je, ze se o nej nesmite oprit vsi silou, to me ale nevadi. Jinak ke stolu byla dodana standardne i noha, kdyby to holt nekdo chtel pouzivat s nohou.
Samozřejmě s tím nemám dlouhodobou zkušenost. Ale co jsem jej zkoušel na CMT ve Stuttgartu, tak si to v našem provozním režimu s dětmi nedokážu představit. A to nemluvím o tom, když se stůl prodlouží. Ano, když budu jezdit ve dvou a budu dávat extra pozor a stůl nebudu rozšiřovat, tak to praktické být může. Ale jak říkám – za mě je tam příliš mnoho „ale“, aby u mě vyhrála ta přednost, že tam nohu nemám.
Doufám, že se to rozšíří i do ostatních modelů. zejména u těch nejvyšších s výškou H3 by to odlehčení konstrukcí bylo super.
Až se trochu divím, že v té nabídce možných rozložení pro Boxtime nic s výškou H3 není.