DÁREK: Polointegrál, winter camping a termály

Díky našim přátelům a spolupracovníkům z All4camper, Hykro a slovinského turistického informačního centra budeme mít bohatého Ježíška. Nadělí nám polointegrál, vyzkoušíme si poprvé winter camping a užijeme si slovinské termály. Co nás tedy čeká a na jaký obsah se můžete v nejbližších dnech a týdnech těšit?

Polointegrál Carado T448

Ne, nebojte. Nezbavujeme se naší vestavby. Ta je stále naším parťákem na rodinné cesty za dobrodružstvím. Ale jak jsem už několikrát psal, není úplně ideální pro zimní kempování. Naštěstí, díky společnosti Hykro, máme na náš sváteční výlet k dispozici něco mnohem pohodlnějšího – polointegrovaný obytný vůz Carado T448.

Polointegrál Carado T448

Carado má na délku bezmála 7.5m (přesněji 7.35m) a se šířkou 2.3m to je už skutečně pěkná garsonka. Přední stahovací dvoulůžko zajistí pohodlné spaní pro děti a v „aktivované“ poloze ani neblokuje vstupní dveře. Neočekávám nic jiného než velké pohodlí a prostor. Doufám, že se nebudeme muset motat někde uprostřed malých vesniček a v centrech měst. To s vestavbou skoro až vyhledávám. Při rozměrech Carada z toho ale budu mít rozhodně zdravý respekt. 🙂

Každopádně se určitě můžete těšit na představení a test tohoto pěkného polointegrálu. Už se na něj moc těším!

Winter camping aneb poprvé kempování v zimě

Kempování v zimě? To pro nás bude premiéra. Na zimní radovánky jsme až doposud využívali pouze apartmány nebo horské chalupy, a proto jsme i naši vestavbu vybírali pro podmínky jaro-podzim. Letos poprvé zkusíme winter camping.

Winter Camping
Zdroj: www.carado.com

Kromě výše zmíněného Carada jsme vybaveni informacemi a radami od zkušenějších karavanistů. Povezeme zásobu propanu, sněhové řetězy, nebo třeba elektrický ohřívač na temperování vozu v kempu. Půlkabát jsme nahradili levnějšími vnitřními termofoliemi, které nezaberou tolik místa, a pro které budeme mít užitek třeba i mimo zimní sezónu.

Rozhodně se o naše zkušenosti coby „zelenáčů“ zimního kempování podělím v samostatném článku.

Termály ve Slovinsku

Díky přátelům ze slovinského turistického informačního centra si také poprvé vyzkoušíme, jaké to je trávit sváteční období v kempu u termálních lázní a jakou nabídkou může Slovinsko v této oblasti a (nejen) ve sváteční termín turisty oslovit.

Terme Olimia Slovinsko
Zdroj: Slovinsko.travel

Čeká nás návštěva lázní Terme 3000 v městečku Moravské Toplice, následně prohlídka nejstaršího města Slovinska Ptuj včetně tamního hradu, (snad) svátečních trhů a tamních termálů. Náš termální winter camping bychom pak měli zakončit v lázních Terme Olimia. Teším se, až se budu moct o naše zážitky podělit.

Poděkování

Pevně věřím, že nám cestu nepokazí ani covidové restrikce, ani nenadálá „rýmička“ někoho z naší rodiny. Ať už to ale dopadne jakkoli, chci velmi poděkovat Kláře z All4camper, společnosti Hykro a slovinskému turistickému informačnímu centru. Bez jejich přičinění a  zapojení by nás takovéhle dobrodružství vlastně ani vůbec nenapadlo.

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

5 KOMENTÁŘE

  1. Tesim se na zpravy z cesty. Slovinsko je velice lakava destinace. Ja zatim Affíka vybavuji. Zacit z campovanim v zime je pro nas krest ohnem. Jsem zvedavy jak se vam s tim pojizdnym obyvakem pojede. Ja jsem polointegral zavrhl kvuli velikosti a bezpecnosti.

    • Ja jsem na to taky zvědavý. Zatím mám největší zkušenost s cca 7m autem – alkovnou. Ale on už to nebude takový rozdíl.
      Na to zimní kempování jsem také zvědavý, jak to půjde. Zejména spotřeba plynu, tepelná pohoda, atd.

  2. V čem je rozdíl kempovat v zimě s polointegralem a vestavnou? Snad jen trochu lepší izolace u polointegralem?

    • Lepší izolace, méně otvorů v karoserii (otevírají se úzké dobře izolované dveře), výměna plynové lahve neznamená vychlazení celého vnitřku auta a o dost více prostoru (což ve dvou nevadí, ale ve čtyřech je to pohodlnější).

  3. My spíš řešíme caravaning ve třech s dospělou vozíčkářkou. Už jsme si to 2x vyzkoušeli v létě s obytnou vestavbou a… Je třeba více plánovat, více myslet na naložení a uložení elektrického i dalšího „náhradního“ mechanického vozíku, plus spoustu drobností, které choďáci neřeší.
    Docela bych uvítal zkušenosti někoho, kdo také jezdí v obytňáku s vozíčkářem: trasy, kempy a podobně. Na zimní výlety se vydáme až budeme mít za sebou víc zkušeností.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Sériová vestavba nebo stavba na míru? Odpovídá David Krs z RV Evolution

Se zakladatelem společnosti RV Evolution, Davidem Krsem, jsem dělal rozhovor v době, kdy jeho firma teprve začínala. Bavili jsme se zejména o vzniku firmy...

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem...