Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou nosností až 60kg zaujme všechny uživatele elektrokol nebo se svou možností převážet až 3 kola ty cestovatele, kteří neradi jezdí jen ve dvou.

Thule VeloTrack se představuje

Nosič kol Thule VeloTrack není úplně tou nejžhavější novinkou. Trhu byl poprvé představen už minulý rok. Ale až letos se konečně dostává do prodeje. Čím je tenhle nosič tak výjimečný?

Je to zejména konstrukce. Thule kotví svůj nový nosič na panty pravého křídla dveří a zároveň využívá lišt uchycených přímo na samotných dveřích. Thule VeloTrack je tak díky této konstrukci schopen uvézt kola o hmotnosti až 60kg! To je skutečně už solidní nosnost, která postačí i vyznavačům elektrokol.

Poznámka: Thule VeloTrack je po dlouhé době odpovědí na konkurenční výrobek Fiamma Carry Bike Frame představený už nekdy v roce 2000. Thule ale nabízí o 10kg vyšší nosnost.

Kromě samotné nosnosti se Thule zaměřilo i na moderní kola se silnými pneumatikami. Díky širokým žlábkům tak lze dobře upevnit i kola s pneumatikami o šířce až 3 palce. Existuje dokonce adaptér na fat bikes, který umožní upevnit pneumatiky o šířce až 5 palců.

A pro nás, co jezdíme ve větším počtu, je zajímavá ještě jedna věc. Nosič je možné rozšířit ještě o třetí lištu, takže lze na nosič umístit až tři jízdní kola.

Thule VeloTrack

Variabilní výška

Nosič Thule VeloTrack lze umístit do několika výšek. V nejvyšší poloze kola nezakrývají registrační značku, a tak není potřeba žádná dodatečná světelná lišta a držák značky. Na druhou stranu těžké elektrokolo nebude úplně snadné v této poloze nakládat. Proto jsou tu dvě nižší polohy. Ty výrazně usnadní nakládání kol, ale bohužel vyžadují montáž dodatečné světelné lišty.

Technické parametry

Nosnost jsme si již řekli výše – ta činí až 60kg. Nosič je určený pro vozy Fiat Ducato a spol (Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano od roku 2022) a montuje se bez nutnosti vrtání do karosérie. Pokud máte na autě instalovaný nosič Thule Elite Van XT, je možné jej za VeloTrack snadno vyměnit. Žlábky pro kola jsou dlouhé 150 cm a jejich vzdálenost činí 23cm. Hmotnost samotného nosiče pak je 24kg.

Závěr

Musím říct, že tato skoro-novinka od Thule mě velmi zaujala. Možnost převážet tři kola je pro mě velmi naléhavá a vzhledem k omezené doložnosti ji nechci řešit pomocí tažného zařízení. Thule VeloTrack mi přijde jako velice zajímavá alternativa k našemu stávajícímu nosiči Thule Elite Van XT a možnost upgradu na VeloTrack je docela lákavá.

Pokud vás zajímají další typy nosičů na zadní křídlové dveře, koukněte do samostatného článku Nosiče kol pro obytné dodávky s montáží na zadní dveře – přehled.

VIDEO: Thule VeloTrack

YouTube player

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...

Konečně nafukovací stanová střecha! Adria je první!

Když přišel na trh Bürstner Lyseo Gallery se svou nafukovací alkovnou (rok 2021), byla to docela bomba. A už tehdy jsem si říkal, že...