Affinity Duo (2022) – obytná dodávka pro dva

Až doposud byla inovativní značka Affinity výrobcem pouze jednoho modelu – Affinity Camper Van. To se ale od letošního roku změní. Do nabídky se dostává nový půdorys navržený výhradně pro dvě osoby. A jak už to u Affinity bývá, nic tradičního nečekejte. Pokud vám včera představovaný Globe-Traveller Explorer 2XS přišel neobvyklý, Affinity Duo jde ještě o kousek dál.

Pro úplnost dodávám, že Affinity Camper Van pro čtyři osoby jsme podrobně testovali minulý rok na podzim, a tak možná přijde vhod odkaz: TEST: Affinity Camper Van.

Podvozek

Affinity Duo jde na vestavbu pro dva odlišným způsobem, než výše zmíněný Globe-Traveller. Hlavní rozdíl je hned ve zvoleném základu. Affinity totiž zůstává stejně jako u svého prvního modelu u největšího podvozku (Fiat nebo Peugeot) s délkou 6,4m a rovněž zůstává u svých bočních rozšiřujících panelů, díky nimž naroste šířka vozu o 5cm na 2,1m. Na první pohled je tak tato obytná dodávka téměř k nerozeznání od svého sourozence pro 4 osoby.

Dále zůstává také zachována i koncepce dvojité podlahy, ve které nachází své místo nádrž na čerstvou vodu, na šedou vodu i na výpustní ventil. Zimní kempování tak bude i v tomto voze naprosto bezproblémové.

Affinity Duo
Délka 6,4m a použití dodatečného rozšíření bočních panelů – to má Affinity Duo společné se svým větším sourozencem.

Půdorys Affinity Duo

Tato obytná dodávka je určena pro dva, a tak pochopitelně chybí lavice předního salónu. Kuchyň však zůstává na nezvyklém místě, tedy na levé straně vestavby. Za ní se pak setkáváme s osvědčeným francouzským lůžkem, které ale v tomto případě narostlo do rozměrů 188x138cm. Díky umístění postele zde nebude mít s pohodlným spaním problémy ani vzrostlejší cestující.

Affinity Duo - interiér s rozloženým spaním
Rozložená postel nabízí rozměry 188x138cm

Další zemětřesení se koná v oblasti koupelny. V čtyřmístném Affinity i ve zmiňovaném Globe-Travelleru je koupelna umístěna vedle postele. V Affinity Duo má sice koupelna vstup vedle postele, ale je umístěna napříč vozu. Je zde tak oddělena toaleta od sprchového koutu (66x57cm), což znamená konec kompletně mokré koupelny po každém sprchování.

Pravou stranu vozu pak obsadily skříňky, skříně, poličky a vůbec úložné prostory všeho druhu.

Interiér novinky Affinity Duo
Zadní lavici vystřídal kuchyňský blok. Jak jsme u Affinity zvyklý, je netradičně na levé straně vozu. 
Interiér se složenou postelí
Francouzskou postel lze během dne zúžit, a tak získat více obytného prostoru.

Affinity Duo – výbava a cena

Jak jsme u Affinity zvyklí, základní výbava je poměrně bohatá. Najdeme v ní například lithiovou nástavbovou baterii o kapacitě 120Ah, topení Truma Combi 4E (tedy plyn+elektřina), střešní ventilátor Maxxfan, atd. Za příplatek pak je dostupná celá řada doplňků, jako třeba naftová Truma D6E (nafta + elektřina), solární panely různých výkonových parametrů, náhrada plynových lahví za plynovou nádrž, atd.

Cena se v závislosti na zvoleném podvozku (Fiat s automatem nebo Peugeot s manuálem) bude pohybovat kolem 80.000 Euro.

Affinity Duo - garáž
Prostor garáže je omezený prostornou koupelnou. Lyže se sem na výšku ale nejspíše vejdou.

Závěr

Uvidíme, jak se tomuto vozu bude na trhu dařit. Affinity Duo je v mnohém výjimečné. Když už nic jiného, jedná se o veliký úkrok stranou ve velikosti vozu. Většina výrobců totiž navrhuje své obytné dodávky pro dva na menších podvozcích – nejčastěji s 6m délkou. A to je možná trochu škoda. Osobně jsem velikým fanouškem Affinity a držím této firmě palce i s novinkou Affinity Duo.

Zdroj obrázků: Affinity

Bude vás také zajímat

Sun Living V 65XL – rodinná vestavba se zajímavou cenovkou

Společnost Sun Living je dceřinnou společností známého slovinského výrobce obytných vozů Adria. Pro rok 2022 si připravila zajímavý model s označením Sun Living V...

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PUSHrack SNOWbag – nový způsob převozu lyží na dodávce

PUSHrack SNOWbag je alternativní způsob, jak převážet na obytných dodávkách lyže. S firmou samotnou se nesetkáváme poprvé. Letos na jaře překvapila, když představila netradiční...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Je tomu něco málo přes rok, co Knaus ohromil karavanistický svět svým inovativním modelem Knaus Tourer CUV. Zcela unikátní koncept zdvihací střechy dává vyniknout...

Nový Renault Master 2024 – v čem je lepší pro vestavby?

Renault Master známe již nějaký ten pátek. Pro rok 2024 však údajně přichází Renault s kompletně přestavěným autem. Nejedná se tak prý o pouhý...

Furgok – neviditelná koupelna v obytné dodávce

Značka Furgok není v našich končinách příliš známá. Nejedná se ale o žádného nováčka - španělský výrobce se chlubí již 14 letou historií. Klasické...

LMC Innovan 592 (2024) – podélné spaní ve Ford Transit

Lze zajistit dostatek prostoru v šest metrů dlouhém voze Ford Transit při podélně uloženém lůžku? LMC Innovan 592, novinka pro rok 2024, se o...