Ahorn VAN – je libo Renault?

Není sporu o tom, že nejoblíbenějším podvozkem pro stavbu obytných dodávek jsou vozidla z trojice Ducato/Jumper/Boxer. Poslední dobou se na výsluní pomalu dostává Mercedes Sprinter, a to zejména díky luxusnímu interiéru kabiny a zadnímu náhonu (případně možnosti pohonu 4×4). Dalším soutěžícím o přízeň zákazníků se poměrně nedávno stal také základ MAN TGE (případně převlečený za VW Crafter). Okrajovým modelem je pak Ford Transit a za úplnou zvláštnost lze v tomto segmentu považovat Renault Master.

Adria Active
Adria Active

Renault Master a vestavby

Zatímco menší model Renault Trafic se postupně stává pro vestavby oblíbeným základem (kromě menších výrobců se ho chopila například i Adria u svého modelu Active), Renault Master je skutečně popelkou v oblasti zájmu výrobců komerčních vestaveb. Před pár lety bychom našli ještě nějaký ten model například u známé značky La Strada (model La Strada Fano), ale dnes na Masteru staví ve větším pouze Ahorn Camp. Tato firma je zajímavá tím, že staví své vozy (nejen vestavby, ale i běžné obytky) výhradně na bázi Renaultu. Nutno říci, že předchozí model Renaultu Master dle mého názoru příliš krásy nepobral. To ale nelze říct o novém Masteru 2020. Ten se rozhodně mezi ostatními dodávkami neztratí a jistojistě upoutá pozornost.

Renault Master

Ahorn VAN

Ahorn Camp vyrábí své modely obytných vestaveb pod označením Ahorn VAN a k dispozici jsou dvě velikosti/délky podvozku: o délce 5,57m (označení Ahorn VAN 550) a 6,23m (označení Ahorn VAN 620). Ahorn VAN CITY je pak auto postavené právě na zmiňovaném menším Traficu.

Ahorn VAN 550

Kratší z obou jmenovaných modelů na bázi Masteru je model VAN 550. Od většího modelu se liší vzadu napříč umístěným lůžkem o rozměrech 1,36×1,91m a předním rozkládacím lůžkem o velikosti 0,97×1,81m. Více nemá smysl popisovat, podívejte na video. Auto vypadá velice povedeně, i když pevná okna v zadních dveřích mohou být v letních vedrech trochu limitující.

YouTube player

Ahorn VAN 620

Větším bratříčkem je pak model VAN 620. Podélně uložené postele jsou sice poněkud kratší ve srovnání s podobnými konkurenčními modely na bázi jiných vozidel (0,8×1,93 a 0,8×1,87m), ale zato přední rozkládací lůžko (1,21×1,81m) dle mého názoru dvě děti pohodlně zvládne (i když je auto typováno pouze na 3 osoby na spaní). Opět posuďte auto sami na videu (nebo v testu Autobildu).

YouTube player

Závěrem

Fiaty a Citroëny v podobě obytných vestaveb vidíme všude kolem sebe. Kdo chce být trochu výjimečný, bude hledat jinde. Nabízí se Sprinter, který bývá ale cenově trochu jinde, což bývá i případ vestaveb na bázi MAN TGE (VW Crafter). Renault Master tak může být zajímavou a cenově dostupnou alternativou.

Zdroj náhledového obrázku: autobild.de

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...

PODCAST: Malý řidičák pro velké obytňáky – řidičský průkaz C1

Všichni se upínají ke změně evropské legislativy, kdy se má rozšířit platnost řidičského průkazu skupiny B na vozy s celkovou hmotností do 3500kg. Kdo...