North Cape 4×4 – nová značka na českém trhu

Na český trh přichází nová značka obytných dodávek – North Cape. Španělský výrobce přináší na trh vozy výhradně na podvozku MAN TGE s pohonem 4×4. A navíc, vždy s plnou výbavou. Na co se můžeme těšit?

North Cape se představuje

Španělská značka North Cape (mimochodem pro středomořského výrobce poměrně zajímavá volba jména) se specializuje na obytné dodávky s pohonem všech kol a jako základ si zvolila podvozek MAN TGE. To je, podle mého názoru, docela rozumný kompromis, když se podíváme na vozy, které mohou pohonem 4×4 disponovat. Ford je málo prémiový a rozměrově vestavbám úplně nepřeje, a na druhém konci spektra je Mercedes, který je rovněž svou stavbou užší, ale hlavně cenově stojí zase o poměrně vysoko.

Filosofií značky je dodávat auta vybavená pro celoroční provoz a jízdu i mimo zpevněný terén. Zkrátka plně soběstačné vozy do nepohody. V základu tak najdeme nejen pohon všech kol, který zdatně doplňuje automatická převodovka a offroad kola Delta, ale i solární panely, LiFePo baterie, systém vodní filtrace pomocí UV záření, nebo třeba systém chytrého karavanu Arvikon Smart Caravaning.

Modely North Cape

Výrobce North Cape má v nabídce čtyři modely, které se neliší ani moc uspořádáním, jako spíše počtem lůžek a výškou střechy.

První dva modely North Cape Adventure 6XT a Adventure 6XR jsou postavené na podvozku L3H3 a jedná se tedy o vozy s délkou necelých šest metrů. Druhý jmenovaný je vybaven zdvihací stanovou střechou, a tak na rozdíl od svého sourozence poskytne pohodlné spaní až pro čtyři osoby.

Druhé dva modely, North Cape Adventure 6XHT a Adventure 6XH, využívají podvozek velikosti L3H5 s extra vysokou střechou. Jedná se tedy o šesti metrový podvozek, který rozměrově známe z vozů VW Grand California 600 nebo Knaus Boxdrive 600 XL. Tady jsme ale, na rozdíl od konkurenčních vozů, v kategorii s pohonem všech kol. Oba modely North Cape se od sebe liší opět počtem lůžek, kdy druhý jmenovaný nabídne přední stahovací lůžko. Jistou nevýhodou je, že v této konfiguraci se tyto dva modely nevejdou svou celkovou hmotností do 3,5 t. Ta je v tomto případě navýšena na 3.880 kg.

Standardní výbava vozidel North Cape

Co je na vestavbách North Cape pozitivní, je bohatá standardní výbava vozidla. A co je pro zákazníka ještě zajímavější, je neexistence žádného seznamu doplňkové výbavy. Jedinou volbou tak je vzhled 18″ ráfků. Jinak je v základu prostě všechno.

Našlápnutý podvozek MAN TGE s pohonem 4×4

Použitá výbava podvozku MAN TGE je skutečně bohatá:

  • Pohon všech kol 4×4 s uzávěrkou diferenciálu, 18″ kola s all-terrain pneumatikami Loder AT#1
  • 4 válcový dieselový motor 2,0 l 177 hp biturbo
  • 8stupňová automatická převodovka specifická pro 4×4
  • Systém Start/Stop s rekuperací brzdné energie
  • LED denní svícení s automatickou aktivací potkávacích světel, funkcí Leaving home a manuální funkcí Coming home.
  • LED hlavní světlomety a mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček
  • Multifunkční kožený volant, vyhřívaný
  • Asistent rozjezdu do kopce a sjezdu, asistent nouzového brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP) a ABS s elektrickou uzávěrkou diferenciálu
  • Přední a zadní parkovací asistent s aktivní boční ochranou
  • Tempomat s omezovačem rychlosti
  • Zpětná couvací kamera
  • Klimatizace Climatronic

Obytná část slibuje luxus

V obytné části narazíme na netradiční prvky:

  • Plynová designová sklokeramická varná deska se dvěma varnými zónami
  • Mikrovlnná trouba DOMETIC 700W
  • Solární panel s MPPT bluetooth regulátorem 300 W (2 x 150 W)
  • 280Ah lithiová baterie
  • Střídač/nabíječka AC/DC 1300W-70A
  • Booster 30A
  • Naftové topení Truma Combi D 4 E se sadou pro provoz ve vysokých nadmořských výškách

Závěr

O sériově vyráběné vozy s pohonem všech kol není poslední dobou úplně nouze. Nejčastěji se ale jedná buď o levnější vozy na podvozku Ford Transit nebo naopak vozy z opačného cenového spektra postavené na Mercedes Sprinter. V tomto ohledu může právě North Cape sázet na poněkud netradičně zvolený podvozek MAN TGE. Jednoduchý ceník a bohatá výbava těchto vestaveb může rozhodně zaujmout nejednoho dobrodružství-chtivého cestovatele. Pro úplnost ještě dodám, že první vozy by měly být k dispozici koncem března letošního roku a pokud vše klapne, bude možné si je prohlédnout i na pražském veletrhu FOR CARAVAN na stánku dovozce, kterým je společnost Rakar.

Aktualizováno – ceny

Podařilo se mi od dovozce získat ceny nabízených modelů (ceny jsou uvedené vč. DPH 21%):

  • Adventure 6XT – 124 400 €
  • Adventure 6XR – 130 812 €
  • Adventure 6XHT – 131 300 €
  • Adventure 6XH – 131 908 €

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Chorvatsko mimo sezónu – kemp Valamar Ježevac Krk

Ja vím, ja vím. Kemp Valamar Ježevac na Krku patří u nás mezi nejprofláklejší chorvatské kempy. Proto jsme se tam také vypravili až hluboko...

VIDEO: To nejlepší z Caravaning Brno 2024 – část 2

Zajímavých exponátů bylo na letošním veletrhu Caravaning Brno 2024 opravdu dost a dost, až se mi to do jednoho videa nevešlo. A tak zde...

VIDEO: To nejlepší z Caravaning Brno 2024 – část 1

I letos jsem byl na letošním veletrhu Caravaning Brno 2024 a samozřejmě jsem pro vás připravil video přehled toho nejzajímavějšího nejen ze světa obytných...

PODCAST: Jak na zazimování obytného auta a přívěsu?

Zima klepe nezadržitelně na dveře a spolu s ní přichází i pro řadu z nás okamžik, kdy nás čeká zazimování obytného auta. Uložit ale...

Rimor Horus 12 – pro milovníky nevšedního

Minimálně nevšední. Alespoň tak by se dal označit půdorys obytné dodávky Rimor Horus 12. Na krátkém podvozku Fiat Ducato přináší na trh zcela unikátní...