North Cape 4×4 – nová značka na českém trhu

Na český trh přichází nová značka obytných dodávek – North Cape. Španělský výrobce přináší na trh vozy výhradně na podvozku MAN TGE s pohonem 4×4. A navíc, vždy s plnou výbavou. Na co se můžeme těšit?

North Cape se představuje

Španělská značka North Cape (mimochodem pro středomořského výrobce poměrně zajímavá volba jména) se specializuje na obytné dodávky s pohonem všech kol a jako základ si zvolila podvozek MAN TGE. To je, podle mého názoru, docela rozumný kompromis, když se podíváme na vozy, které mohou pohonem 4×4 disponovat. Ford je málo prémiový a rozměrově vestavbám úplně nepřeje, a na druhém konci spektra je Mercedes, který je rovněž svou stavbou užší, ale hlavně cenově stojí zase o poměrně vysoko.

Filosofií značky je dodávat auta vybavená pro celoroční provoz a jízdu i mimo zpevněný terén. Zkrátka plně soběstačné vozy do nepohody. V základu tak najdeme nejen pohon všech kol, který zdatně doplňuje automatická převodovka a offroad kola Delta, ale i solární panely, LiFePo baterie, systém vodní filtrace pomocí UV záření, nebo třeba systém chytrého karavanu Arvikon Smart Caravaning.

Modely North Cape

Výrobce North Cape má v nabídce čtyři modely, které se neliší ani moc uspořádáním, jako spíše počtem lůžek a výškou střechy.

První dva modely North Cape Adventure 6XT a Adventure 6XR jsou postavené na podvozku L3H3 a jedná se tedy o vozy s délkou necelých šest metrů. Druhý jmenovaný je vybaven zdvihací stanovou střechou, a tak na rozdíl od svého sourozence poskytne pohodlné spaní až pro čtyři osoby.

Druhé dva modely, North Cape Adventure 6XHT a Adventure 6XH, využívají podvozek velikosti L3H5 s extra vysokou střechou. Jedná se tedy o šesti metrový podvozek, který rozměrově známe z vozů VW Grand California 600 nebo Knaus Boxdrive 600 XL. Tady jsme ale, na rozdíl od konkurenčních vozů, v kategorii s pohonem všech kol. Oba modely North Cape se od sebe liší opět počtem lůžek, kdy druhý jmenovaný nabídne přední stahovací lůžko. Jistou nevýhodou je, že v této konfiguraci se tyto dva modely nevejdou svou celkovou hmotností do 3,5 t. Ta je v tomto případě navýšena na 3.880 kg.

Standardní výbava vozidel North Cape

Co je na vestavbách North Cape pozitivní, je bohatá standardní výbava vozidla. A co je pro zákazníka ještě zajímavější, je neexistence žádného seznamu doplňkové výbavy. Jedinou volbou tak je vzhled 18″ ráfků. Jinak je v základu prostě všechno.

Našlápnutý podvozek MAN TGE s pohonem 4×4

Použitá výbava podvozku MAN TGE je skutečně bohatá:

  • Pohon všech kol 4×4 s uzávěrkou diferenciálu, 18″ kola s all-terrain pneumatikami Loder AT#1
  • 4 válcový dieselový motor 2,0 l 177 hp biturbo
  • 8stupňová automatická převodovka specifická pro 4×4
  • Systém Start/Stop s rekuperací brzdné energie
  • LED denní svícení s automatickou aktivací potkávacích světel, funkcí Leaving home a manuální funkcí Coming home.
  • LED hlavní světlomety a mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček
  • Multifunkční kožený volant, vyhřívaný
  • Asistent rozjezdu do kopce a sjezdu, asistent nouzového brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP) a ABS s elektrickou uzávěrkou diferenciálu
  • Přední a zadní parkovací asistent s aktivní boční ochranou
  • Tempomat s omezovačem rychlosti
  • Zpětná couvací kamera
  • Klimatizace Climatronic

Obytná část slibuje luxus

V obytné části narazíme na netradiční prvky:

  • Plynová designová sklokeramická varná deska se dvěma varnými zónami
  • Mikrovlnná trouba DOMETIC 700W
  • Solární panel s MPPT bluetooth regulátorem 300 W (2 x 150 W)
  • 280Ah lithiová baterie
  • Střídač/nabíječka AC/DC 1300W-70A
  • Booster 30A
  • Naftové topení Truma Combi D 4 E se sadou pro provoz ve vysokých nadmořských výškách

Závěr

O sériově vyráběné vozy s pohonem všech kol není poslední dobou úplně nouze. Nejčastěji se ale jedná buď o levnější vozy na podvozku Ford Transit nebo naopak vozy z opačného cenového spektra postavené na Mercedes Sprinter. V tomto ohledu může právě North Cape sázet na poněkud netradičně zvolený podvozek MAN TGE. Jednoduchý ceník a bohatá výbava těchto vestaveb může rozhodně zaujmout nejednoho dobrodružství-chtivého cestovatele. Pro úplnost ještě dodám, že první vozy by měly být k dispozici koncem března letošního roku a pokud vše klapne, bude možné si je prohlédnout i na pražském veletrhu FOR CARAVAN na stánku dovozce, kterým je společnost Rakar.

Aktualizováno – ceny

Podařilo se mi od dovozce získat ceny nabízených modelů (ceny jsou uvedené vč. DPH 21%):

  • Adventure 6XT – 124 400 €
  • Adventure 6XR – 130 812 €
  • Adventure 6XHT – 131 300 €
  • Adventure 6XH – 131 908 €

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...

PODCAST: Malý řidičák pro velké obytňáky – řidičský průkaz C1

Všichni se upínají ke změně evropské legislativy, kdy se má rozšířit platnost řidičského průkazu skupiny B na vozy s celkovou hmotností do 3500kg. Kdo...