Česká Třebová – bike park Peklák

Na sklonku léta mě kamarád nadhodil, že by mohl být ten správný čas realizovat náš dlouho plánovaný zážitek – vyrazit naší obytnou dodávkou někam za traily. Volba padla na bike park Peklák v České Třebové. Ten nabízí obstojné zázemí i pro obytkáře.

Česká Třebová - Peklák

Poloha

Na západním okraji města Česká Třebová se nachází areál Peklák. My jsme přijížděli po hlavní komunikaci číslo 14 směrem od Ústí nad Orlicí, ze které jsme pak odbočili vpravo směrem k areálu.

Zde pozor! Musíte se dostat na druhou stranu železniční trati a ne všechny podjezdy mají dostatečnou výšku! Doporučuji chvíli neposlouchat navigaci (pokud používáte takovou, která nehlídá rozměry vozu) a zvolit příjezd až po silnici číslo 358 směr Litomyšl, kde je podjezd s výškou 3,9m. Pak se nebudete muset otáčet, tak jako my. 🙂

Pak ještě poměrně úzká cesta do kopce na parkoviště pod vlekem a jste tam. Hezké upravené parkoviště na jehož zadním konci se nachází minikemp.

Česká Třebová - Peklák - svah

Vybavení minikempu

Minikemp, jak zařízení provozovatel označuje, nabízí 12 stání s elektrickými přípojkami přímo na asfaltové ploše parkoviště a dalších 12 míst s přípojkami je na dvou terasovitých travnatých plochách za ním. Asfaltová plocha je parádně rovná, stání na trávě z dálky působila dojmem, že bez vyrovnávacích klínů se stání úplně neobejde. My zvolili asfalt, neboť jsme jeli hlavně na kola.

Kromě přípojky na elektřinu (placené mincemi dle spotřeby přímo na sloupku) je k dispozici i zdroj pitné vody (opět placeno mincemi přímo na stojanu). Ačkoli za našeho pobytu byl zdroj pitné vody mimo provoz, tak nouzově by šlo určitě použít vedlejší kohout používaný pro mytí kol (tento v provozu byl).

Naštěstí jsou ale k dispozici 24h denně otevřené toalety v nedalekém bufetu u dolní stanice vleky. Toalety velmi čisté a udržované a nakonec i to umyvadlo šlo použít na načerpání vody na vaření a pití.

Minikemp je v provozu celoročně, takže kromě kol si lze užít i lyžování.

Zážitky na dosah

Okolí České Třebové nabízí určitě spoustu hezkého a zajímavého k vidění. Ale to nebylo naším cílem. My si chtěli užít kola v bike parku Peklák. A to se nám také povedlo!

Česká Třebová - Peklák - konec lanovky

U dolní stanice vleku si můžete půjčit kolo. Silně doporučuji rezervaci předem! Jeli jsme v termínu poměrně hodně mimo hlavní sezónu a přesto měla půjčovna kola rozpůjčovaná. Naštěstí jsme neponechali nic náhodě a rezervaci jsme měli zajištenou.

Pak už jen nahoru na vleku a je to. Jezdí se. Na výběr je nepřeberné množství tras, od těch nejjednodušších pro začátečníky, až po takové, které bych já – coby právě začátečník – označil za hardcore. No zkrátka to znamená, že se na jednotlivých tratích moc nepletou výkonnostní skupiny, a tak si i jako začínající „sjezdař“ můžete poměrně vklidu užít svou trasu, aniž byste se báli, že někomu překážíte nebo vás někdo sestřelí.

Travelers' Map is loading...
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.

Závěrem – doporučujeme!

Nevím, jaké to je v tomto areálu v zimě. Ale musím říct, že na kola je to tu parádní. Tras je to fakt spousta a jsou nejrůznějšího charakteru. A pokud člověka ježdění vyčerpá, hned dole je bufet, a nebo parkoviště s vaším obytným autem. Za mě parádní destinace na víkendové poježdění…

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

1 komentář

  1. Kdysi jsem to zkusil téměř na den se synem. Dobrá zkušenost – na konci dne kola potřebovala výměnu brzdových destiček a my oba pár náplastí :-). Chce to asi dobrou výbavu chrániči a plně odpružené kolo.

    Poklidnější zážitek pak nabízí single tracky u Nového Města na Vysočině – taky super místo s plno místa na parkování.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PUSHrack SNOWbag – nový způsob převozu lyží na dodávce

PUSHrack SNOWbag je alternativní způsob, jak převážet na obytných dodávkách lyže. S firmou samotnou se nesetkáváme poprvé. Letos na jaře překvapila, když představila netradiční...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Je tomu něco málo přes rok, co Knaus ohromil karavanistický svět svým inovativním modelem Knaus Tourer CUV. Zcela unikátní koncept zdvihací střechy dává vyniknout...

Nový Renault Master 2024 – v čem je lepší pro vestavby?

Renault Master známe již nějaký ten pátek. Pro rok 2024 však údajně přichází Renault s kompletně přestavěným autem. Nejedná se tak prý o pouhý...

Furgok – neviditelná koupelna v obytné dodávce

Značka Furgok není v našich končinách příliš známá. Nejedná se ale o žádného nováčka - španělský výrobce se chlubí již 14 letou historií. Klasické...

LMC Innovan 592 (2024) – podélné spaní ve Ford Transit

Lze zajistit dostatek prostoru v šest metrů dlouhém voze Ford Transit při podélně uloženém lůžku? LMC Innovan 592, novinka pro rok 2024, se o...