PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem PUSHrack. Důmyslně navržené úchyty využívající pevných kolejnic nosičů Thule či Fiamma (případně airline lišt) nabídnou nosnost až 25kg na jedno kolo. To už může stačit i na kdejaké elektrokolo.

Tradiční nosiče na kola na zadní dveře dodávky

Thule či Fiamma jsou asi nejrozšířenější nosiče na kola na zadní dveře obytných dodávek. Nejsou ideální, ale jsou poměrně oblíbené, neboť představují rozumný poměr ceny, užitné hodnoty a samotné hmotnosti nosiče. Desetikilový nosič uveze typicky dvě kola s celkovou hmotností 35kg při dodržení limitu maximálně 19kg na jedno kolo. To je omezení, které nemusí zejména uživatelům elektrokol úplně stačit. Řešením pak bývá výměna nosiče za jiný, robustnější (a také výrazně těžší). V takovém případě nám ale na autě po takovém vylepšení zůstanou nevyužité kolejnice pevně spojené se zadními dveřmi. Nebo ne? PUSHrack je dokáže využít!

PUSHrack nastupuje na scénu

Nosiče Thule či Fiamma mají v podstatě shodnou konstrukci. Na pravé křídlo zadních dveří dodávky se napevno uchytí dvě kolejnice (u Thule se lepí, u Fiamma se dokonce šroubují) a do nich se následně nasouvá konstrukce samotného nosiče. Pro montáž nosiče PUSHrack se využijí právě pevně namontované kolejnice.

Nosič na kola PUSHrack je tvořen dvěma samostatnými díly (pro každé jízdní kolo), které se nasunou do kolejnic po výše jmenovaných nosičích. Horní díl slouží k uchycení řídítek, dolní díl pak k připevnění zadního kola bicyklu.

Výhody a nevýhody

Výhody Nevýhody

+ Vyšší celková nosnost (až 50kg).
+ Vyšší maximální hmotnost jednoho jízdního kola (až 25kg).
+ Prázdný nosič nepřekáží – nemá kolejnice přesahující křídlo zadních dveří.
+ Snazší převážení kol se širokými řídítky.

– Nutnost pevné instalace kolejnic nebo airline lišt na křídlo zadních dveří.
– Vyšší riziko odření zadních dveří při manipulaci s jízdním kolem.
– Větší přesah za vozem ve srovnání s obvyklým nosičem na zadní dveře.

 

Závěr

Nosič kol PUSHrack je krásnou ukázkou inovace v segmentu, kde se s nimi až tak často nesetkáváme. Poslední zajímavý počin byl univerzální Hymer Backrack+. Osobně se mi nápad na tento nový nosič docela líbí. Samotného mě několikrát napadlo, co budu dělat s kolejnicemi pevně namontovanými na zadních dveřích, pokud budu chtít přejít na nosič s vyšší nosností. Za cenu 150 Euro za jedno kolo se nemusí jednat o vůbec špatnou alternativu.

Cena: 150 Euro

Výrobce: PUSH components

Videoukázka přestavby z nosiče Thule

A na závěr ještě přidejme video, na kterém je ukázka předělání nosiče Thule na nový PUSHrack.

Časté dotazy k nosiči kol PUSHrack

Kolik jízdních kol uveze nosič PUSHrack?

Jeden nosič slouží k upevnění jednoho kola. Na kolejnice po nosičích Thule či Fiamma se však vejdou dva kusy nosiče PUSHrack.

Jaká je nosnost nosiče PUSHrack?

Jeden nosič kol PUSHrack umožňuje převoz jízdního kola o hmotnosti až 25kg. Při použití dvou sad lze převážet dvě jízdní kola o celkové hmotnosti až 50kg. Při montáži lišt i na druhé křídlo dveří by neměl být problém převážet minimálně tři jízdní kola.

Jakým způsobem se nosič PUSHrack uchytí na dveře vozidla?

Nosič je dostupný ve dvou variantách. Jedna využívá pro montáž na zadní dveře obvyklých airline lišt, druhá pak využívá kolejnice nosičů Fiamma nebo Thule.

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

  1. Vida, tojsem nevědl, že některé držáky mají kolejnice tak bytelně montované. Já měl Eurocarry ( 35 kg, 2 kola ) a koljencie byly jen přichycené zahnutými okraji na okraji dveři. Po povolení šroubů jsem je sundal a jelikož byly podložené nějakou textilií, tak ani na na laku po 2 letech nebyla žádáná stopa. Teď vozím 4 kola na Fiamma ducato frame e-bike. Nosnost 60 kg, standardně má 3 kolejnice pro e-bike, já si přidal 4tou a vozím v pohodě 4 normální kola. Cenou ( koupoval jsem ještě za 19 tis. ) mi to přijde jako nejlepší v poměru cena výkon a zvládnul jsem ho v pohodě namontovat sám. 2 roky funguje bez problémů, v létě na dlouhou dovolenou na něm vozím externí 300 l box ( na věci na pláž apod. ).

    • Fiamma ty kolejnice lepí a dokonce i šroubuje, Thule lišty jen lepí. Moc si nedokážu představit, že by to mohlo spolehlivě držet bez takové fixace. Ale asi teda může… 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Sériová vestavba nebo stavba na míru? Odpovídá David Krs z RV Evolution

Se zakladatelem společnosti RV Evolution, Davidem Krsem, jsem dělal rozhovor v době, kdy jeho firma teprve začínala. Bavili jsme se zejména o vzniku firmy...

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

Robeta Adonis (2023) – luxusní novinka na podvozku Mercedes Sprinter

Slovinský výrobce luxusních obytných dodávek si pro rok 2023 přichystal novinku - model Robeta Adonis postavený na podvozku Mercedes Sprinter. Zatímco podvozky Fiat nemusí...