VW Grand California 600 – díl 3 – doložnost

VW Grand California 600 bývá často označován za auto s malou doložností. A na první pohled tomu tak skutečně je. Pohotovostní hmotnost základního modelu činí poměrně značných 3.189kg. Je fér ale říct, že základní model obsahuje řadu věcí, za které si jinde připlatíte (a tedy si i přičtete dodatečné kilogramy). Pojďme to vyzkoušet…

K porovnání jsem si zvolil model Pössl 2Win Vario. Je to 6m dlouhé auto podobného charakteru, jako Grand California 600 – tedy včetně zvýšené střechy. Základní hmotnost tohoto auta činí dle katalogu 2.999kg.

Pössl 2Win Vario

Na podvozku Fiat musíme přidat následující výbavu, abychom se přiblížili Grand Californii:

  • All-in-packet – získáme klimatizaci, airbag spolujezdce, elektrická zrcátka, booster nabíjení, větší palivovou nádrž a podobné základní prvky výbavy – +48kg.
  • Automatická převodovka +17kg.
  • Silnější motor o výkonu 160k +15kg.
  • Rádio +2kg
  • Ostatní věci jako Eco-packet +1,5kg, parkovací asistent +1kg (bohužel jen zadní, VW má na všechny strany), jízdní asistenti 0,5kg, tempomat a traction+ jsou další 2kg.

A teď ještě doplňková výbava vestavby:

  • Stůl s otočným rozšířením +7kg.
  • Horní postel v přední části +30kg.
  • Truma Combi 6E +1kg.
  • Duo Control +3kg.
  • Výsuvný schůdek +12kg.
  • Sanitární paket do koupelny +2kg.

Celkově se tak u modelu Pössl 2Win Vario dostaneme na hodnotu 3.141kg, tedy o necelých 50kg níže, než u Californie. Zkoušel jsem podobnou kalkulaci u modelu Knaus Boxstar XL, tam byl výsledek už o něco lepší, ale ne úplně dramaticky. Tato auta jsou prostě těžší a pokud do nich dáte pořádnou motorizaci, výbavu a automat, tak prostě něco váží.

Je ale potřeba férově říct, že toto jsou pouze teoretické hodnoty z katalogu. Navíc z různých katalogů různých výrobců. Jaká je realita a jak moc je porovnatelná, to se zjistí jedině na váze.

Finální zhodnocení našich zkušeností s VW Grand California 600 – VW Grand California 600 – díl 4 – využitelnost a názory rodiny

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Affinity Three (2024) – navrženo pro tři

Affinity Three je novinkou známého polského výrobce. Tentokrát se můžeme těšit na možná trochu méně odvážné, ale stále inovativní uspořádání obytného prostoru navrženého pro...

VIDEO: Carado CV 590 4×4 – čtyřkolka na podvozku Ford Transit

Obytné dodávky s pohonem 4x4 jsou často vyhledávaným artiklem. Jedním z cenově dostupných modelů je Carado CV 590 4x4 na podvozku Ford Transit. Tuto...

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Pro ty, kteří jsou dnešní konfekční nabídkou obytných dodávek již znuděni, nabízí Affinity spoustu alternativ. Třeba zrovna Affinity Duo, které jsme měli nedávno v...

VIDEO: Affinity Freedom (2024) – kompaktní #vanlife vestavba

Affinity se nebojí netradičních půdorysů, a tak nedávno představená dceřiná značka Freedom skvěle zapadla do jejího portfolia. Nečekejme ale další variaci na téma prostor....

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 1 – představení a první dojmy

Affinity patří mezi mé nejoblíbenější značky. Mám rád jejich odvahu dělat věci úplně jinak než všichni ostatní a stejně tak jsem si oblíbil vysokou...