VW Grand California 600 – díl 3 – doložnost

VW Grand California 600 bývá často označován za auto s malou doložností. A na první pohled tomu tak skutečně je. Pohotovostní hmotnost základního modelu činí poměrně značných 3.189kg. Je fér ale říct, že základní model obsahuje řadu věcí, za které si jinde připlatíte (a tedy si i přičtete dodatečné kilogramy). Pojďme to vyzkoušet…

K porovnání jsem si zvolil model Pössl 2Win Vario. Je to 6m dlouhé auto podobného charakteru, jako Grand California 600 – tedy včetně zvýšené střechy. Základní hmotnost tohoto auta činí dle katalogu 2.999kg.

Pössl 2Win Vario

Na podvozku Fiat musíme přidat následující výbavu, abychom se přiblížili Grand Californii:

  • All-in-packet – získáme klimatizaci, airbag spolujezdce, elektrická zrcátka, booster nabíjení, větší palivovou nádrž a podobné základní prvky výbavy – +48kg.
  • Automatická převodovka +17kg.
  • Silnější motor o výkonu 160k +15kg.
  • Rádio +2kg
  • Ostatní věci jako Eco-packet +1,5kg, parkovací asistent +1kg (bohužel jen zadní, VW má na všechny strany), jízdní asistenti 0,5kg, tempomat a traction+ jsou další 2kg.

A teď ještě doplňková výbava vestavby:

  • Stůl s otočným rozšířením +7kg.
  • Horní postel v přední části +30kg.
  • Truma Combi 6E +1kg.
  • Duo Control +3kg.
  • Výsuvný schůdek +12kg.
  • Sanitární paket do koupelny +2kg.

Celkově se tak u modelu Pössl 2Win Vario dostaneme na hodnotu 3.141kg, tedy o necelých 50kg níže, než u Californie. Zkoušel jsem podobnou kalkulaci u modelu Knaus Boxstar XL, tam byl výsledek už o něco lepší, ale ne úplně dramaticky. Tato auta jsou prostě těžší a pokud do nich dáte pořádnou motorizaci, výbavu a automat, tak prostě něco váží.

Je ale potřeba férově říct, že toto jsou pouze teoretické hodnoty z katalogu. Navíc z různých katalogů různých výrobců. Jaká je realita a jak moc je porovnatelná, to se zjistí jedině na váze.

Finální zhodnocení našich zkušeností s VW Grand California 600 – VW Grand California 600 – díl 4 – využitelnost a názory rodiny

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...