VW Grand California 600 – díl 3 – doložnost

VW Grand California 600 bývá často označován za auto s malou doložností. A na první pohled tomu tak skutečně je. Pohotovostní hmotnost základního modelu činí poměrně značných 3.189kg. Je fér ale říct, že základní model obsahuje řadu věcí, za které si jinde připlatíte (a tedy si i přičtete dodatečné kilogramy). Pojďme to vyzkoušet…

K porovnání jsem si zvolil model Pössl 2Win Vario. Je to 6m dlouhé auto podobného charakteru, jako Grand California 600 – tedy včetně zvýšené střechy. Základní hmotnost tohoto auta činí dle katalogu 2.999kg.

Pössl 2Win Vario

Na podvozku Fiat musíme přidat následující výbavu, abychom se přiblížili Grand Californii:

  • All-in-packet – získáme klimatizaci, airbag spolujezdce, elektrická zrcátka, booster nabíjení, větší palivovou nádrž a podobné základní prvky výbavy – +48kg.
  • Automatická převodovka +17kg.
  • Silnější motor o výkonu 160k +15kg.
  • Rádio +2kg
  • Ostatní věci jako Eco-packet +1,5kg, parkovací asistent +1kg (bohužel jen zadní, VW má na všechny strany), jízdní asistenti 0,5kg, tempomat a traction+ jsou další 2kg.

A teď ještě doplňková výbava vestavby:

  • Stůl s otočným rozšířením +7kg.
  • Horní postel v přední části +30kg.
  • Truma Combi 6E +1kg.
  • Duo Control +3kg.
  • Výsuvný schůdek +12kg.
  • Sanitární paket do koupelny +2kg.

Celkově se tak u modelu Pössl 2Win Vario dostaneme na hodnotu 3.141kg, tedy o necelých 50kg níže, než u Californie. Zkoušel jsem podobnou kalkulaci u modelu Knaus Boxstar XL, tam byl výsledek už o něco lepší, ale ne úplně dramaticky. Tato auta jsou prostě těžší a pokud do nich dáte pořádnou motorizaci, výbavu a automat, tak prostě něco váží.

Je ale potřeba férově říct, že toto jsou pouze teoretické hodnoty z katalogu. Navíc z různých katalogů různých výrobců. Jaká je realita a jak moc je porovnatelná, to se zjistí jedině na váze.

Finální zhodnocení našich zkušeností s VW Grand California 600 – VW Grand California 600 – díl 4 – využitelnost a názory rodiny

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Robeta Adonis (2025) – Nejluxusnejší vestavba 4×4

To nejlepší z nejlepších. Nejluxusnější obytná dodávka od výrobce luxusních vestaveb. To je Robeta Adonis na podvozku Mercedes Sprinter s pohonem 4x4. V čem...

VIDEO: Nová stanová střecha Sky-Up – výrazně více prostoru

Italský výrobce Sky-Up představil na CMT 2025 svůj nejnovější model zdvihací stanové střechy. Natočil jsem pro vás krátké video představení této inovativní střechy, které...

VIDEO: Nejlevnější čtyřkolka! Karmann Dexter 4×4 (2025)

Trend obytných dodávek s pohonem všech kol je neoddiskutovatelný. Problémem je trochu cena takových aut. Vestavby na Sprinteru nebo MANu snadno atakují ceny kolem...

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 3

Poslední část prohlídky veletrhu CMT 2025 ve Stuttgartu. Tohle je závěrečné video, do kterého jsem zahrnul další sadu zajímavých obytných aut, na která jsem...

Maxus Deliver 9 (2025) – obytná dodávka z Číny

Minulý rok byla čínská ofenziva v segmentu obytných vozů skloňována ve všech pádech. Maxus Deliver 9 je prvním čínským počinem na poli obytných dodávek....