VW Grand California 600 – díl 3 – doložnost

VW Grand California 600 bývá často označován za auto s malou doložností. A na první pohled tomu tak skutečně je. Pohotovostní hmotnost základního modelu činí poměrně značných 3.189kg. Je fér ale říct, že základní model obsahuje řadu věcí, za které si jinde připlatíte (a tedy si i přičtete dodatečné kilogramy). Pojďme to vyzkoušet…

K porovnání jsem si zvolil model Pössl 2Win Vario. Je to 6m dlouhé auto podobného charakteru, jako Grand California 600 – tedy včetně zvýšené střechy. Základní hmotnost tohoto auta činí dle katalogu 2.999kg.

Pössl 2Win Vario

Na podvozku Fiat musíme přidat následující výbavu, abychom se přiblížili Grand Californii:

  • All-in-packet – získáme klimatizaci, airbag spolujezdce, elektrická zrcátka, booster nabíjení, větší palivovou nádrž a podobné základní prvky výbavy – +48kg.
  • Automatická převodovka +17kg.
  • Silnější motor o výkonu 160k +15kg.
  • Rádio +2kg
  • Ostatní věci jako Eco-packet +1,5kg, parkovací asistent +1kg (bohužel jen zadní, VW má na všechny strany), jízdní asistenti 0,5kg, tempomat a traction+ jsou další 2kg.

A teď ještě doplňková výbava vestavby:

  • Stůl s otočným rozšířením +7kg.
  • Horní postel v přední části +30kg.
  • Truma Combi 6E +1kg.
  • Duo Control +3kg.
  • Výsuvný schůdek +12kg.
  • Sanitární paket do koupelny +2kg.

Celkově se tak u modelu Pössl 2Win Vario dostaneme na hodnotu 3.141kg, tedy o necelých 50kg níže, než u Californie. Zkoušel jsem podobnou kalkulaci u modelu Knaus Boxstar XL, tam byl výsledek už o něco lepší, ale ne úplně dramaticky. Tato auta jsou prostě těžší a pokud do nich dáte pořádnou motorizaci, výbavu a automat, tak prostě něco váží.

Je ale potřeba férově říct, že toto jsou pouze teoretické hodnoty z katalogu. Navíc z různých katalogů různých výrobců. Jaká je realita a jak moc je porovnatelná, to se zjistí jedině na váze.

Finální zhodnocení našich zkušeností s VW Grand California 600 – VW Grand California 600 – díl 4 – využitelnost a názory rodiny

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Sériová vestavba nebo stavba na míru? Odpovídá David Krs z RV Evolution

Se zakladatelem společnosti RV Evolution, Davidem Krsem, jsem dělal rozhovor v době, kdy jeho firma teprve začínala. Bavili jsme se zejména o vzniku firmy...

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem...