Rimor Horus 12 – pro milovníky nevšedního

Minimálně nevšední. Alespoň tak by se dal označit půdorys obytné dodávky Rimor Horus 12. Na krátkém podvozku Fiat Ducato přináší na trh zcela unikátní uspořádání interiéru, které se snaží bořit zavedené pořádky. Je to ale ku prospěchu věci?

Rimor Horus 12 se představuje

Italský výrobce Rimor označuje své obytné dodávky jménem Horus. V nabídce je celá škála modelů. Model Rimor Horus 12 je pak tím nejmenším z nabízené řady. Na podvozku Fiat Ducato s délkou 5.4m přináší půdorys až pro 3 osoby na spaní a čtyři osoby na jízdu. Až potud to zní jako naprosto konfekční vestavba. Ale chyba lávky. Italové to zkusili zcela jinak…

Půdorys vozu Rimor Horus 12

Unikátní půdorys na krátkém podvozku

Půdorys je to, co dělá tenhle vůz výjimečným. Přední salón je víceméně standardní – lavice (s možností přestavění na lůžko), stůl a otočné přední sedáčky. Stejně tak v kuchyňské části neobjevíme žádné zásadní neobvyklosti. Možná jen že lednice není orientovaná do průchodu dveří ale dovnitř vozu, což ale umožnilo zabudovat do linky rozměrný výklopný díl pro zvětšení pracovní plochy.

Kde ale nezůstal kámen na kameni, to je zadní část vozu. Koupelnu nehledejme za předním salónem, ale vydejme se do ní za kuchyňský blok. Úzká koupelna je orientovaná podélně a sahá až k zadním dveřím. Vnitřní prostor ale omezuje podběh zadního kola auta.

Rimor Horus 12 - interiér
Interiér je vyvedený velmi vkusně a působí útulným dojmem.

V opačném zadním rohu vozu, tedy za předním salónem, najdeme podélné francouzské lůžko. Jeho rozměry jsou však poněkud skromnějších 120 x 190 cm. To je obecná bolest takto uspořádaných vestaveb. Auto má prostě omezenou šířku a bez rozšíření karoserie se nedá dosáhnout lepších čísel.

Interiéru ale rozhodně nelze upřít eleganci a velice útulný dojem. Zvolené materiály působí na pohled velice příjemně a dělicí příčka za předním salónem šikovně odděluje obytný prostor od prostoru na spaní.

Úložné prostory
Daní za netradičně uspořádaný interiér je rozhodně velmi skromná garáž.

Závěr

Podobný půdorys známe z vozů Globe-Traveller, případně lze analogii zadního uspořádání hledat třeba i u Affinity. Obě zmíněné značky ale sází na větší podvozky a, v případě Affinity, dokonce sahají k instalaci rozšiřujících bočních panelů. Model Rimor Horus 12 si určitě zaslouží pozornost. Když už ne z pohledu prostornosti, tak rozhodně za odvahu vydat se jiným směrem, než většina ostatních. Osobně se mi takovéto odvážné a netradiční modely moc líbí, i když se základní cenou kolem 50.600 Euro to nebude mít Rimor Horus 12 úplně snadné.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: MegaMobil Mega Lounge 600 – svatý grál půdorysu pro dva konečně nalezen?

Letošní veletrh Caravaning Brno 2025 přinesl řadu zajímavých vozů. Jedením z nich je MegaMobil Mega Lounge 600. Tento model, který se pyšní přídomkem Mega...

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...