Jestli máte rádi neotřelé nápady v interiéru stejně jako já, tak tady zpozorněte. Sunlight Cliff Vanlife přináší naprosto jedinečně pojatý půdorys, který nezapře inspiraci z drahých a velkých obytných aut. Na 5,4m délky nabídne ohromnou koupelnu, spoustu úložných prostor a pohodlně přístupnou stanovou střechu.
Sunlight Cliff Vanlife 540 V se představuje
Sunlight se zaměřuje zejména na aktivní cestovatele a bylo vlastně tak trochu s podivem, že něco jako odvážná #vanlife vestavba dosud chybělo v jeho modelové řadě. Ne že by teda zrovna na první dobrou Sunlight Cliff Vanlife budil nějaké výrazné instagramové #vanlife emoce… 5,4m dlouhý Citroën Jumper působí dost obyčejně, i když teda atraktivní tvarování polepů a k tomu černá stanová střecha nevypadají úplně zle. Na druhou stranu příplatkové polepy se stylizovaným nápisem Vanlife mi přijdou lehce…. Jak to říct… Nenápadité. On totiž typ písma, který je k nápisu použitý, jsem viděl už poměrně dávno před uvedením tohoto modelu v rámci různých AI generátorů firemních log. Myslím si, že tady mohli v Sunlightu trošku zainvestovat…
Ale jakmile si odbydete tohle setkání a otevřete posuvné dveře, tak je všechno zapomenuto. Tady se totiž dějí věci!
Interiér se inspiruje u nejlepších (a nejdražších)
Schody do patra
Zaregistrovali jste vozy jako polointegrál (nebo teda vlastně skoro-alkovnu) Bürstner Lyseo Gallery nebo třeba Hymer Venture S? Jejich společným jmenovatelem je sice nafukovací stanová střecha, kterou v Sunlightu nenajdete (tam je jen obyčejná plátěná), ale mám spíše na mysli způsob, jak se do stanové střechy dostat. Oba vozy mají totiž z nábytkových skříněk udělané jakési schůdky, po kterých se dostanete „do patra“. A přesně tak je to řešené i v maličké vestavbě Sunlight Cliff Vanlife.
V této vestavbě totiž zůstala přepážka mezi kabinou řidiče a obytným prostorem, aby mohlo podél ní být vystavěné schodiště do stanové střechy. A ono schodiště bylo naprosto dokonale využito. Najdeme zde úložné prostory, lednici a v nejvyšší části se pod schody částečně dostala i koupelna. Geniální nápad, jak v malém prostoru zajistit prostornou koupelnu!
Pro úplnost dodám, že horní lůžko nabízí úctyhodný rozměr 206 x 143cm. Takhle rozměrnou matraci nenaleznete snad v žádné 5,4m dlouhé vestavbě.
Kam se poděl salón?
Je jasné, že tento půdorys nenabízí tradiční přední salón. Místo něj je zde samozřejmě schodiště a koupelna. Salón ale najdeme v zadní části vozu a lze jej přestavět případně na další dvě lůžka o rozměrech 180 x 100cm.
Koupelna prostorná, ale bohužel se závěsem
Jak už jsem psal výše, koupelna dokonale využívá netradičního rozložení interiéru, a „zasunout“ toaletu do prostoru pod schody je výborný nápad. Za mě stinnou stránkou jinak vážně podařené koupelny je sprchový závěs. Díky němu sice zůstane toaleta a celý interiér koupelny bez kapky vody, ale šlo by to nejspíš udělat i trochu lépe.
Kuchyňský blok
Kuchyň si zachovala poměrně hodně úložného, a to díky umístění lednice ve schodišti. Pracovní deska je skromnější a pojme pouze dřez a dvouplotýnkový plynový vařič, ale vyklápěcí prodlužovací díl vše bohatě vynahrazuje. Obecně mi kuchyňka na tuto velikost auta přijde velice vydařená.
Technologie
Na rozdíl od nedávno představené novinky Bürstner Papillon disponuje Sunlight Cliff Vanlife naprosto standardními technologiemi. Najdeme zde naftové topení Truma Combi 4 D, obvyklou nádrž na čerstvou vodu o objemu 100 litrů a jednu malou plynovou lahev na vaření. Čili tady se žádné kompromisy nedějí…
Závěr a cena
Sunlight Cliff Vanlife mě úplně chytil za srdce. Přesně zahrál na mou notu netradičně pojatých interiérů a odvahy na straně výrobce. Základní cena by se měla pohybovat kolem 59.000 Euro za variantu s výkonem 140k a manuální převodovkou. Je to hodně nebo málo? Vzhledem ke stanové střeše, která obecně stojí něco mezi 4-5.000 Euro a s ohledem na běžně používané technologie, je to tak nějak asi akorát. 🙂
Moc bych si přál, aby se tenhle model podíval na některou z českých výstav. Je to něco unikátního, co rozhodně stojí za to vidět naživo. A než se tak stane, tak se pojďme podívat aspoň na krátkou video prohlídku od německých kolegů.