Tourne přichází na český trh

Výborná zpráva pro milovníky inovativních obytných dodávek. Na českém trhu budou oficiální cestou dostupné vestavby slovinského výrobce Tourne. Pražský prodejce Caravan City rozšířil své portfolio luxusnějších značek, a tak vozy Karmann Mobil, Robeta nebo Affinity doplní právě modely od Tourne. Pojďme si krátce představit, na co se můžeme těšit.

Tourne – zaměření firmy

Tourne si klade za cíl vyrábět vozy určené pro celoroční použití. Základem je samozřejmě kvalitní izolace (více o izolacích obytných dodávek v článku Izolace vestaveb – ukázky z výroby). Ta je zajištěna materiálem Armaflex o síle až 32mm. Izolaci sekunduje kombinovaný způsob vytápění vozidla, kdy o vyhřívání podlahy se stará elektrická topná fólie, teplo uvnitř interiéru zajistí naftové Webasto, a vodu ohřeje bojler plyn+elektřina.

Dalším unikátním prvkem, který odlišuje vozy Tourne od konkurence, je systém označovaný jako Dream4. Díky vtipně navrženému rozkládacímu mechanismu předního salónu lze během pár okamžiků získat další dvě lůžka. Každý model Tourne je tak čtyřmístný nejen na jízdu, ale i na spaní. A navíc bez těžkých komponent, jakými bývá stahovací lůžko nebo stanová střecha.

Poznámka – o systému Dream4 jsem psal už kdysi v článku Spaní pro čtyři – rozkládací lůžko v přední části dodávky.

Technika

Výrobce staví své vozy víceméně výhradně na podvozku Peugeot Boxer (i když nelze vyloučit, že se v dnešní době setkáme i s vestavbou například na Opel Movano) a přiklání se spíše k silnějším motorizacím (140 nebo 160k).

Z pohledu obytné vestavby stojí za zmínku určitě netradičně pojaté topení. Nenajdeme zde klasickou kombinovanou Trumu, která si z interiéru ukousne značnou porci prostoru a také bývá poměrně hlučná. Tourne se rozhodlo vyřešit otázku tepla jiným způsobem. Volba padla na naftové Webasto Air Top Evo 40, které díky umístění mimo obytný prostor rozhodně neuslyšíte. Teplovzdušné topení doplňuje elektrická podlahová fólie EBECO 48V určená speciálně pro užití v obytných vozech. O ohřev vody se pak stará 8l bojler Whale v kombinaci plyn+elektřina, který je rovněž velmi netradičně umístěn zvenku pod podlahou vozidla.

Že to Tourne myslí s celoročním užíváním vozu vážně dokazuje kromě kvalitního provedení izolace i standardně dodávaná vyhřívaná a izolovaná odpadní nádrž.

Obecně firma vyznává přístup „vše ve standardu“, a tak je seznam příplatkové výbavy poměrně skromný. V základu každého vozu Tourne totiž naleznete kromě zmiňované vyhřívané nádrže například i markýzu, detektor plynu nebo dokonce i sadu lůžkovin!

Modely obytných dodávek Tourne

Modelová řada Tourne není nijak nepřehledná. Sestává se totiž pouze ze dvou modelů Tourne 6.0 a Tourne 6.4. Jak už sám název napovídá, jedná se o dvě rozdílné délky vozidel, z nichž kratší verze nabízí příčné spaní, zatímco delší pak podélné.

Kratší verze Tourne 6.0 je postavena na šesti metrovém podvozku Peugeot Boxer a nabídne půdorys s příčným spaním. Zadní lůžko má v této variantě rozměr 190x140cm, přední po rozložení předního salónu se systémem Dream4 pak nabídne délku až 185cm (na delší straně lůžka) a šířku 110cm (v nejširším místě). Pro dva sourozence naprosto dostačující. Pohotovostní hmotnost tohoto modelu začíná na 2.949kg, což vzhledem k výbavě „all-in“ není vůbec špatná hodnota.

Delší model Tourne 6.4 se liší zejména podélným spaním. To poskytne posádce obří rozměry lůžka o šířce 190cm a délce 196cm resp. 186cm (na straně koupelny). Pohotovostní hmotnost delšího modelu je 3.074kg, a to rovnou v provedení s heavy chassis (MAXI nebo Heavy chassis – co to je?).

Kuchyň nabídne u obou vozů klasické vybavení – tedy dvouplotýnkový plynový vařič a dřez, přičemž lednice našla své místo u zadního lůžka a je posazena do výšky. Díky tomu bude její obsah velice pohodlně přístupný. Kromě toho skrývá kuchyňský blok vychytávku systému Dream4 – výsuvný modul, který může posloužit jako další sedačka v předním salónu.

Závěr

Vozy značku Tourne skýtají nejednu inovaci a jsem velmi rád, že se konečně dostávají na český trh. Ceny začínají lehce nad 70.000€. To, s ohledem na bohatou základní výbavu, promyšlené a precizní provedení, a hlavně stávající tržní situaci, není cena nijak přemrštěná. Cenovou politiku obecně hodnotím jako velice přátelskou. Nesnaží se za každou cenu nalákat zákazníka atraktivní cenou „již od“, která se pak navýší klidně i o polovinu za doplňkovou výbavu (viz například článek Levné obytné dodávky aneb ceny „již od“).

Pevně věřím, že se mi povede pro vás připravit detailní představení těchto vozů. Koneckonců všichni si je budeme mít možnost prohlédnout již za pár dní na letošní výstavě Caravaning Brno, kde je bude bude společnost CaravanCity poprvé představovat české veřejnosti. Už se nemůžu dočkat!

Newsletter

.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Související

Nejnovější

Drážďany s dětmi – obytným autem až do centra

Že jsou Drážďany zajímavou turistickou destinací asi není potřeba zdůrazňovat. I my jsme se tak začátkem podzimu rozhodli tohle město na Labi navštívit. A...

TEST: Adria Active Pro – díl 2 – jak se v ní bydlí?

V minulém dílu svého testu jsem se podíval na to, jaký je Renault Trafic jako podvozek pro campervan Adria Active Pro a jak se...

5 tipů na vánoční dárek pro karavanistu

Advent se nám nezadržitelně blíží a s ním i čas spojený s přípravami na Štědrý den. Jejich nedílnou součástí je přemýšlení, jaký vánoční dárek...

TEST: Adria Active Pro – díl 1 – představení a Renault Trafic

Adria Active Pro je typickým zástupcem oblíbeného a neustále rostoucího segmentu malých obytných dodávek - campervanů. Díky společnosti Campers4U Olomouc jsem měl možnost podívat...

PODCAST: Vansafe – pojištění obytného vozu na míru pro karavanisty

Přiznejte se! Kdo z vás ví, co všechno vám vaše pojištění obytného vozu NEpokrývá? Na to většinou přijdeme až v okamžiku pojistné události. U...