Affinity M – novinka pro rok 2023 na MAN TGE

Affinity. Pro mnoho lidí značka jednoho vozu. Ale není tomu tak. Po klasice se strohým názvem Affinity (testovali jsme díky CaravanCity minulý rok – test Affinity) přišlo letos v zimě Affinity Duo určené pro dvě osoby a dnes tu máme další novinku. Affinity M – vůz postavený na podvozku MAN TGE, který se snaží držet toho nejlepšího, co Affinity vymyslelo u předchozích modelů. 

Je již obehranou písničkou, že podvozky od skupiny Stellantis (Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper) jsou dlouhodobě nedostatkovým zbožím. A tak se firmy snaží, seč mohou, najít nějaké alternativy. A polský výrobce obytných dodávek Affinity není výjimkou. Za základ pro svou novou modelovou řadu Affinity M vybral osvědčený podvozek MAN TGE, sesterský model VW Crafter.

Affinity M - exteriér
Affinity M na podvozku MAN TGE nevypadá vůbec špatně.

Upřímně řečeno, pro Affinity to nebyla vůbec snadná úloha. Unikátní (a z vlastních zkušeností musím říct, že neuvěřitelně praktický!) půdorys vozu Affinity využívá promyšleně snad každý milimetr prostoru, který mu Fiat Ducato nebo Peugeot Boxer nabízí. O to složitější to designeři měli s úkolem vestavět co nejpodobnější interiér do menšího prostoru, který MAN TGE nabízí.

Affinity M - exteriér
Prodloužení vozu o 30cm umožnilo instalovat podélné spaní s rozumnou délkou lůžka 192cm.

Jak jsme u Affinity zvyklí, vůz nepřijíždí jako žádné holátko. V základní konfiguraci najdeme 177k motorizaci s osmi stupňovou automatickou převodovkou. O komfort se postará plynové topení s možností provozu na elektřinu Truma Combi 4E, které je možné za příplatek nahradit výkonnější variantou 6E nebo dokonce naftovou verzí s elektřinou D6E. Nádrž na čerstvou i odpadní vodu mají shodně objem 100l. V této sestavě je uváděna pohotovostní hmotnost 3.050kg, což není na vůz s délkou 636cm v takové výbavě vůbec špatné (je to o 40kg méně ve srovnání se standardním Affinity na Ducatu).

Půdorys Affinity M
Půdorys vychází z tradice vozů značky Affinity.

Poznámka: znalce možná zaujala neobvyklá délka vozu 636cm. Tento údaj známe spíše z dodávek Fiat Ducato a spol. MAN TGE je dostupný ve třech délkách – 5,99m, 6,84m a 7,39m. Affinity zvolilo nejkratší podvozek, ale prodloužilo horní část vozu (viz fotografie).

Přední salón

Pojďme se na výsledek snažení designerů podívat. A začněme hned půdorysem. Ten vypadá na první pohled víceméně srovnatelně, jako u standardního modelu Affinity. Přední salón s unikátní rozkládací lavicí nabízí v Affinity M možnost přestavby na jedno lůžko. Jestli bude k dispozici někdy ve verzi s palandou zatím není známo, ale v nabídce dodatečného vybavení zatím nefiguruje.

Affinity M - přední lůžko
Rozložené přední lůžko nabízí plnohodnotné spaní i pro dospělého.

Stolek je, opět dle tradice, možné na jízdu snadno sklopit a schovat do kapsy připravené za tímto účelem na boku vozu. Tam našla své místo také indukční nabíječka pro mobilní telefon.

Kuchyň v Affinity M

Za salónem našla své místo lednice. Na rozdíl od běžného Affinity se kuchyň v Affinity M musela přestěhovat na protější stranu k posuvným dveřím. To je daň za kratší obytný prostor, který MAN TGE nabízí. Na druhou stranu tato skutečnost přináší bonus v podobě prostorných zásuvek v kuchyňském bloku.

Kuchyň v Affinity M
Kuchyňský blok našel své místo na obvyklé straně u posuvných dveří.

Zadní lůžko

Postel je, jak jsme u Affinity zvyklí, umístěna v levé zadní části vozu a i přes užší stavbu vozu nabídne lůžko rozumných 192x124cm. Toho u Affinity dosáhli, stejně jako u sesterských modelů, instalací elegantních a hlavně poměrně nenápadných rozšiřujících bočních panelů karoserie. O délku lůžka se pak zasloužila i magie v zadní částí vozu, kdy  obvyklé křídlové dveře nahradila výklopná dolní část (zpřístupňuje garáž a kazetu chemického WC) a pevná prodloužená horní část. Ta dává interiéru v podélném směru přibližně o 30cm navíc.

Zadní lůžko v Affinity M
Zadní francouzské lůžko se pyšní rozměry 124x192cm.

Koupelna

Jak se sluší a patří na Affinity, koupelna našla své místo v pravé zadní části této obytné dodávky. Svými rozměry 63x62cm rozhodně uspokojí nejen drobné postavy. Jako vždy zde najdeme toaletu a nad ní umístěné sklopné umyvadlo. Nechybí skříňka se zrcadlem. Designeři se také drželi osvědčeného konceptu, kdy zachovali na dveřích háčky na ručníky a obleční a do sprchového koutu pak umístili plexi zástěny, aby i během sprchování zůstaly věci suché.

Garáž a úložné prostory

Jako každé Affinity, i zde najdeme spoustu skříněk a odkládacích prostor. Výjimkou není ani šatní skříň na ramínka. Garáž je přístupná jak zadními výklopnými dveřmi, tak i z interiéru, kde jsou za tímto účelem instalována samostatná dvířka.

Garáž v Affinity M
Garáž a kazeta chemické toalety je přístupná přes výklopné dveře.

Video Affinity M

Aby bylo představení kompletní, určitě stojí za pozornost video uveřejněné samotným výrobcem.

YouTube player

Závěr

U Affinity jsem byl dlouho zvědavý, jak se s nedostatkem podvozků vypořádá. Jejich vozidla jsou velmi specifická a hodně těží právě z vozů Stellantis. Affinity M se podle mého názoru velmi povedlo a kompromisů vynucených menším vnitřním prostorem MAN TGE je naprosté minimum. A dokonce si troufnu prohlásit, že MAN TGE sluší jako podvozek filozofii značky o dost více, než třeba Peugeot Boxer. Uvidíme, jak bude vůz nakonec obchodně úspěšný, nicméně už teď můžeme říci, že se Affinity vyrovnalo s nelehkým zadáním velice dobře.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: MegaMobil Mega Lounge 600 – svatý grál půdorysu pro dva konečně nalezen?

Letošní veletrh Caravaning Brno 2025 přinesl řadu zajímavých vozů. Jedením z nich je MegaMobil Mega Lounge 600. Tento model, který se pyšní přídomkem Mega...

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...