Affinity – novinky a vylepšení pro rok 2023

Affinity naslouchá svým zákazníkům, a tak připravilo od modelového roku 2023 některá vylepšení svých vozidel. Poskytnutý přehled nás může jednak nalákat na novinky, ale také nám dává tak trochu možnost nahlédnout do reálných zkušeností běžných uživatelů.

Změn či úprav je poměrně hodně. Při podrobnějším pohledu se zdá, že se Affinity zaměřilo na tři hlavní oblasti:

  • Zlepšení vlastností v zimním provozu,
  • vyšší komfort a
  • modelovou péči.

Affinity – v zimě ještě o kus lepší

Affinity je už nějaký ten pátek součástí věhlasné skupiny Kabe, která se vyznačuje svými vozidly určenými pro celoroční provoz. Následující výčet vylepšení Affinity pro rok 2023 působí dojmem, že se nějaké to know-how z Kabe skutečně sdílí.

  • Vyhřívaný prostor nástavbové baterie a výpustní ventil nádrže na šedou vodu – Affinity upravilo systém distribuce teplého vzduchu ve své dvojití podlaze, takže nově je lépe vyhřívaný prostor s nástavbovou baterií. To umožňuje zajistit lepší podmínky pro nabíjení i vybíjení i za nízkých venkovních teplot. Podobnou úpravou prošel i prostor s výpustním ventilem na šedou vodu, takže již nebude mít tendenci zamrzat ani za skutečně nízkých teplot.
  • Vylepšená vnitřní izolace prošla také úpravami. Ty se zaměřují na lepší a těsnější instalaci izolačních materiálů na samotné díly karoserie s cílem zbavit se tepelných mostů, které se mohly vyskytovat za velmi nízkých teplot.
  • Nová generace lithiových baterií byla doplněna o topné podložky, které zajistí ideální podmínky pro dobíjení akumulátorů i za extrémně nízkých teplot. Jedná se o 150Ah baterii Enerblock, případně 200Ah od Liontron. Samozřejmostí je podpora bluetooth  připojení a mobilní aplikace pro průběžnou kontrolu stavu baterie a jejího nabíjení.
  • Nová generace topení Truma již nově obsahuje výškový set (dříve k dispozici pouze jako samostatný doplněk) a je k dispozici s barevným dotykovým iNet panelem. Opět je zde podpora bluetooth propojení s mobilním zařízením.

Komfort na palubě Affinity

Tepelný komfort je jen část pohodlí na palubě. Affinity se v roce 2023 zaměřuje i na další příplatkovou výbavu a vylepšení, která zajistí větší pohodlí:

  • SmartTV – kdo si objedná z výroby instalaci televize, nově získá zařízení, které je schopné kromě standardního vysílání zobrazovat i internetové televize. Kromě SmartTV lze nově objednat i venkovní zásuvku na TV, satelit a 230V.
  • LTE anténa a router – přímo z výroby si můžete objednat internetový modul. V nabídce je buď Caratec LTE plus router nebo Oyster Connect.
  • Skříňka se zásuvkami v kuchyňském bloku – pokud se rozhodnete pro Affinity bez rozkládacího předního spaní, pak se můžete rozhodnout pro kuchyňský blok se třemi zásuvkami místo standardní otvírací skříňky. I když podle mého názoru Affinity bez rozkládacího předního spaní ztrácí významnou část ze svého kouzla.
  • Nová matrace a prostěradlo – zní to naprosto banálně a vlastně tak trochu zbytečně, ale tahle úprava je za mě fakt parádní. Nový typ matrace je nyní vcelku – to znamená, že zde není už úzký proužek ve výklenku okna. A navíc na matraci můžete pořídit přímo od výrobce speciálně tvarované prostěradlo. Kdo má zkušenosti s nepravidelnými a různě dělenými matracemi ve vestavbách mi dá určitě za pravdu, že tohle není úplně bezvýznamné vylepšení.
  • Trezor je další novou položkou v příplatkové výbavě. Své místo si našel v lavici předního salónu. Tam je dobře schovaný. Jen je možná škoda, že tak člověk přijde o zajímavý a rozměrný úložný prostor.
  • Prodloužení stolu – někdo si možná mohl u Affinity stěžovat na to, že stůl předního salónu nelze rozložit, a že k němu může být obtížnější přístup ze sedačky spolujezdce. Já to v našem testu Affinity úplně nepociťoval. Ale komu by to chybělo, může si nově objednat rozšíření stolu.

Modelová péče

Každé vozidlo prochází drobnými vylepšeními v průběhu svého životního cyklu. Nejinak je tomu i u Affinity:

  • Nástupní schůdek od Thule nahrazuje původní model od jiné značky a navíc přišel o svou automatickou funkci, kdy se otevíral a zavíral spolu s posuvnými dveřmi. Za mě poměrně rozumné rozhodnutí. Často se schůdek vysouval naprosto zbytečně a věřím, že to mohlo být i příčinou menší spolehlivosti.
  • Flexibilní solární panely nahradí ty původní pevné. Nebudou však lepeny na karoserii, ale budou montovány do hliníkových rámů. To zajistí jejich dostatečné chlazení a přitom zůstanou zachovány výhody lehčí konstrukce.

Závěr

Novinek není úplně málo a Affinity se tím posunuje zase o kousíček výše ve své kvalitě a provedení. Bohužel mi zde chybí ještě jedna položka, na kterou netrpělivě čekám. A tou je provedení interiéru v odlehčeném materiálu, podobně jako to dělá Robeta se svým příplatkovým provedením Air. To by ubralo Affinity nějakých 200kg na váze a tím by se v mnoha ohledech staly tyto vozy naprosto bezkonkurenčními.

Zaujalo vás Affinity? Podívejte se na náš test a video prohlídku.

Newsletter

.

7 KOMENTÁŘE

  1. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné si někde v ČR Affinity půjčit? Zatím se mi nepodařilo ho v žádné půjčovně objevit.

    • Předpokládám, že by se dalo domluvit zapůjčení přímo u prodejce v Caravan City. Pak mám pocit, že je ještě nějaká půjčovna snad v Jižních Čechách, jestli se nepletu.

    • To by člověk nekoupil nikdy nic. 😉 A Affinity podle mě nebylo špatné ani před tím. Každopádně trochu závidím. Affinity je moje srdcovka. 🙂

  2. Já ho měl vyhlídnutý od začátku, co byl představený, ta koncepce je podle mě geniální, a provedení vypadá opravdu dobře, řekl bych, že i ta cena asi odpovídá kvalitě. Ale uvidíme, až s ním něco najedeme. Manželka měla rozhodování jednoduché, v Horoměřicích si ho prohlédla a za 5 min. měla jasno, už o ničem jiném neuvažovala. Ale definitivně rozhodl Váš test, ten byl perfektní a bylo vidět, že se Vám to auto taky hodně líbí.
    Z těch inovací pro ročník 2023 bych asi nejvíc ocenil nástupní schůdek bez automatického výsuvu, to si myslím, že je zbytečný zdroj problémů do budoucna, přeci jenom člověk ty dveře otevře za den mockrát a schůdek by užil jen občas. A jestli je v novém voze lepší izolace, tak to by bylo určitě také fajn, ale to se těžko posoudí, to bych musel vidět auto odstrojené. A topení, ale to není problém modelového ročníku, chtěl jsem diesel a bohužel v našem autě je nakonec plyn, nad tím teď hodně přemýšlím, jestli instalovat pevnou nádrž nebo ne.
    Jinak gratuluji za perfektní web a super čtení, hezký den

    • Souhlasím, že to automatické vysouvání schůdku bylo vlastně spíš trochu protivné, než užitečné. Co se týče plynu, také aktuálně zvažuji instalaci nádrže. Sice měníme láhev poměrně zřídka, ale je to tak strašný opruz pořád se obávat, jestli je tam plynu dost nebo ne, že asi zvítězí pohodlnost a možnost kdykoli doplnit.
      Každopádně díky za pochvalu webu. Snažím se, baví mě to. A mám velkou radost, že vám stránky pomohly při výběru. Proto je píšu, protože mně při výběru takový zdroj informací docela chyběl…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Související

Nejnovější

Drážďany s dětmi – obytným autem až do centra

Že jsou Drážďany zajímavou turistickou destinací asi není potřeba zdůrazňovat. I my jsme se tak začátkem podzimu rozhodli tohle město na Labi navštívit. A...

TEST: Adria Active Pro – díl 2 – jak se v ní bydlí?

V minulém dílu svého testu jsem se podíval na to, jaký je Renault Trafic jako podvozek pro campervan Adria Active Pro a jak se...

5 tipů na vánoční dárek pro karavanistu

Advent se nám nezadržitelně blíží a s ním i čas spojený s přípravami na Štědrý den. Jejich nedílnou součástí je přemýšlení, jaký vánoční dárek...

TEST: Adria Active Pro – díl 1 – představení a Renault Trafic

Adria Active Pro je typickým zástupcem oblíbeného a neustále rostoucího segmentu malých obytných dodávek - campervanů. Díky společnosti Campers4U Olomouc jsem měl možnost podívat...

PODCAST: Vansafe – pojištění obytného vozu na míru pro karavanisty

Přiznejte se! Kdo z vás ví, co všechno vám vaše pojištění obytného vozu NEpokrývá? Na to většinou přijdeme až v okamžiku pojistné události. U...