Dethleffs Globetrail 600 DR Performance (2024) – dvoumetrové lůžko ve VW Crafter

Modelová řada obytných dodávek Globetrail od společnosti Dethleffs se pro rok 2024 rozšíří o nový model na podvozku VW Crafter. Dethleffs Globetrail 600 DR Performance přináší dvoumetrové lůžko v zadní části vozu a k tomu přidává netradičně pojatou koupelnu.

Dethleffs Globetrail 600 DR Performance se představuje

Skupina Erwin Hymer Group, jejíž součástí je i značka Dethleffs, nedávno podepsala kontrakt s Volkswagenem na dodávku 6.000 dodávek VW Crafter. Nový model Dethleffs Globetrail 600 DR Performance je jednoznačně důsledkem této spolupráce. Nová obytná dodávka přijíždí právě na podvozku VW Crafter, a to konkrétně v šesti metrové délce. V základní výbavě je 120kW (177k) motorizace spolu s osmi stupňovou automatickou převodovkou.

Jak už bývá u VW Crafter pro obytné vozy zvykem, auto je poměrně dobře vybaveno. Najdeme zde tak rovnou 18″ kola OZ racing, navigaci, dešťový senzor, automatická světla, atd. Na nedostatek komfortu si tak řidič rozhodně nebude stěžovat.

Půdorys

Na první pohled tu máme běžnou obytnou dodávku v provedení s konceptem otevřeného prostoru interiéru (kuchyňská deska sahající až k zadnímu lůžku) s příčným zadním lůžkem a koupelnou do uličky. Zejména příčné spaní budí u úzkého vozidla, jakým VW Crafter je, docela pozornost. Dethleffs samozřejmě sáhl po praktických (leč ne vždy úplně vzhledných) rozšiřujících panelech a získal tak úctyhodnou dvoumetrovou délku lůžka při použitelné šířce 140cm.

Z pohledu tepelného komfortu rozhodně zaujme dvojitá podlaha a o pohodlí se postará také digitální dotykový ovládací panel s možností připojení mobilního telefonu.

Koupelna

VW Crafter je ve srovnání s Ducatem nejen užší, ale užitný prostor je i kvůli delší kabině kratší. Touto vlastností bohužel nejčastěji trpí prostor v koupelně. Dethleffs se proto rozhodl pro prostornou koupelnu umístěnou směrem do uličky. Toaleta se sklápěcím umyvadlem je tak standardně za předním salónem, sprchový kout pak vznikne díky roletové zástěně v uličce.

Častým nedostatkem tohoto řešení je buď zvýšená podlaha v místě sprchové vaničky nebo nutnost odstraňovat před sprchováním krycí desku vaničky. Dethleffs na to šel jinak. Vanička zde v podstatě vůbec není. Její funkci zastává kolejnice roletové sprchové zástěny, která má na třech místech umístěné odtokové otvory, a zbytek je v rovině podlahy celého vozu. Jak dobře tohle řešení bude v praxi fungovat je těžké odhadovat, ale nápad je to parádní!

Přední salón

V předním salónu zaujme zejména sedák lavice, který lze posunout mírně vpřed přičemž se zároveň mění i úhel opěradla (hezky je to vidět ve videu níže). Tahle lavice by mohla být poměrně pohodlná! Přičtěme k tomu 50cm široký stolek a máme tu docela pohodlný přední salón.

Závěrečné zhodnocení a cena

Nutno říct, že novinka Dethleffs Globetrail 600 DR Performance je designově velmi vyvedená. Krásná kola z lehkých slitin, elegantní metalický lak, oranžové akcenty, které se snaží maskovat rozšiřující panely karoserie… Myslím si, že to vzhledově celé dohromady moc hezky funguje.

Z pohledu funkčnosti interiéru odvedl Dethleffs také velice dobrý kus práce. Nejsem moc velký fanoušek koupelen do uličky, ale do VW Crafter a v tomto netradičním provedení se to hodí. Díky tomu totiž netrpí velikost předního salónu, sprcha a toaleta jsou dostatečně prostorné a v uličce není schod nebo není nutné odstraňovat část podlahy. To je samozřejmě výhoda vysoké stavby Craftera.

Za sebe tedy musím říci, že mě Dethleffs Globetrail 600 DR Performance velice mile překvapil a nebál bych se jej označit za jedno z nejpovedenějších aut na šestimetrovém podvozku VW Crafter. Uvidíme, jak bude se startovní cenou 78.999 Euro na trhu úspěšný.

Video prohlídka vozu

YouTube player

Fotogalerie

Zdroj: Dethleffs

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...