Bürstner Eliseo C644 (2023) – nejlepší půdorys se zadním salónem?

Před necelým rokem spatřil světlo světa model Bürstner Eliseo C644 – vůz, který nabízí ne zcela běžný půdorys se zadním salónem. Na rozdíl od konkurence se ale jedná o obytnou dodávku, která je i v tomto netradičním provedení poměrně dobře použitelná.

Obytné dodávky se zadním salónem

Obytné vestavby se zadním salónem nejsou v kontinentální Evropě úplně běžné. Důvod je jednoduchý – zadní salón nabízí možná sice větší pohodlí pro posádku, nicméně přináší i značnou nevýhodu v podobě minimalistické nebo v horším případě zcela chybějící garáže. Takové vozy jsou pak velmi nepraktické, neboť není kam umístit například kempingový nábytek nebo třeba sportovní vybavení. Zadní salón je tak oblíbený spíše ve Velké Británii, kde může posádka v nadstandardním pohodlí trávit deštivé dny.

Výrobců, kteří se vydávají do této úzkoprofilové kategorie obytných dodávek není příliš mnoho. Jedním z nich je například MegaMobil se svými modely Mega Lounge 640, 600 a 540, Clever Vans s modelem Clever Bike 540 a pak Bürstner s loňskou novinkou Bürstner Eliseo C644.

Zadní garáž obytné dodávky Bürstner Eliseo C644
Garáž u vozu Bürstner Eliseo C644 je skutečně královských rozměrů.

Bürstner Eliseo C644 se představuje

Bürstner Eliseo C644 je při pohledu zvenčí další obytnou dodávkou postavenou na podvozku Fiat Ducato o délce 6.4m. Pouze velice všímavý pozorovatel může přemýšlet o tom, proč jsou zadní okna posazena o něco více vpřed než u běžných obytných dodávek o této délce. Model Eliseo C644 je přeci jen ale trochu jiný.

Na rozdíl od konkurenčních modelů totiž výrobce pochopil, že kompletní zrušení garáže, nebo její nahrazení systémem skříněk, není úplně to nejpraktičtější řešení. Bürstner tak předsadil zadní salón o poměrně významný kus směrem vpřed, čímž vznikl prostor, kam lze poměrně pohodlně umístit například jízdní kolo.

Spaní pro čtyři osoby

Dalším zajímavým nápadem je umístit nad garáž napevno část lůžka. To slouží během dne jako odkládací prostor, a na noc, po stažení postele do dolní polohy, nabídne podélné lůžko s velice luxusní délkou až 204cm (šířka 136-156cm).

Druhé lůžko je umístěné pod horní stahovací postel. Vznikne přestavbou ze zadního salónu a nabízí trochu skromnější rozměry 183x147cm. Pro příležitostné přespání například vnoučat je to ale naprosto dostačující. V běžném režimu ale není potřeba nic přestavovat a stačí pouze spustit horní postel.

Díky tomuto provedení je Bürstner Eliseo C644 plně čtyřmístné jak pro jízdu, tak na spaní. Nevýhodou ale může být umístění dvou členů posádky během jízdy až do úplně zadní části vozidla. To nemusí být za všech okolností úplně příjemné.

Koupelna

Bez zajímavosti není ani koupelna. Ta našla své místo na obvyklé straně řidiče, nicméně je předsunuta významně vpřed, a to díky chybějícímu přednímu salónu. Překlápěcí varianta koupelny nabízí maximální komfort jak z pohledu užitné hodnoty, tak i s ohledem na prostor.

Kuchyňský blok

Díky netradičnímu provedení půdorysu mohla být kuchyňská linka pojata poměrně velkoryse, a to s využitím obou stran vozidla. Kuchyňský blok najdeme na obvyklém místě u posuvných dveří a rozhodně potěší neuvěřitelným množstvím úložných prostor. To je možné jen a pouze díky tomu, že lednice se přestěhovala na levou stranu vozidla za koupelnu. Důkazem toho, že Bürstner Eliseo C644 míří spíše na ostrovní zákazníky, může být i plynová trouba, která našla své místo pod lednicí. A aby toho nebylo málo i zde se vešla ještě jedna skříňka s poličkami.

Závěr

Obytné dodávky se zadním salónem obecně nepatří k tomu nejpraktičtějšímu, co lze na trhu sehnat. Lenošení v pohodlném salónu, který si svými rozměry nezadá s kdejakým běžným obytným vozem, může docela lákat. Daní za to je ale výrazný úbytek úložných prostor. Otázku minimalistické garáže u Bürstneru velice elegantně vyřešili. Stahovací lůžko ale bohužel znamená, že ve vozidle je k dispozici minimum horních skříněk. Částečná kompenzace zde je u zadní pevné části postele, ale to nemusí každému stačit.

Nechci ale skončit kritikou. Spíše naopak. Bürstner Eliseo C644 je podle mého názoru velice povedené vozidlo a pokud bych měl silnou preferenci zadního salónu, jednalo by se o favorita mého výběru. Pro starší pár, který tu a tam vozí vnoučata, se může jednat o zajímavou a trochu netradiční alternativu k běžným obytným dodávkám. Se základní cenou 60.900€ se nemusí jednat o špatnou volbu.

Video prohlídka – Bürstner Eliseo C 644

YouTube player

Časté dotazy

Kdo vyrábí obytné dodávky se zadním salónem?

Hned tři modely v nabídce má slovinský výrobce MegaMobil (MegaLounge 600, 640 a 540), jeden Clever (Bike 540) a pak Bürstner model Eliseo C644.

Jaké jsou nevýhody obytných dodávek se zadním salónem?

Typickou nevýhodou půdorysu se zadním salónem je omezené množství úložných prostor. Vozidla s tímto uspořádáním mívají minimalistickou garáž a díky stahovacímu lůžku i nedostatek horních skříněk.

Jaké jsou výhody obytných dodávek se zadním salónem

Zadní salón je prostorný, světlý a svým provedením velice pohodlný. Díky němu je pobyt na palubě pohodlný i za nepříznivého počasí. Toto rozvržení vnitřního prostoru také poskytne nebývalý prostor pro kuchyňský blok.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

  1. Sleduji Vaše stránky, děkuji, skvělé. Jen mi chybí u představení vozů základní karavanistický údaj(e) a tou je doložnost a celková hmotnost, též obsaditelnost.
    V přiloženém videu není ostrý pohled na informační tabulku u vozu a němčině rozumím jen zhruba. Zde u zadní pohovky mluvil o IZO-FIXu a byl vidět jeden bezpečnostní pás a možná horní otvor pro druhý, ale nezachytil jsem informace ohledně převozu lidí na těchto místech.

    • Díky za zpětnou vazbu. Zkusím se pro příště polepšit. 🙂
      Tohle auto má celkovou hmotnost 3.500kg a pohotovostní 2.961kg, takže doložnost je tam lehce přes 500kg. Auto by mělo být 4 místné jak pro jízdu, tak na spaní.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...