Pravidelní čtenáři mého webu značku Affinity jistě důvěrně znají. Tento úspěšný polský výrobce nyní přichází s novinkou – zcela novou značkou Freedom. Freedom se má zaměřit na lidi, kteří mají rádi svobodu a nezávislost a tomu mají odpovídat i nabízené obytné dodávky. Tak se na ně pojďme hned podívat.
Freedom se představuje
Freedom uvádí na trh model obytné dodávky, která se zaměřuje na nezávislé cestovatele. Tomu odpovídá i volba podvozku. Rozměry 541 cm délka, 264 cm výška a 210 cm šířka napovídají, že budeme mít co do činění s vozem typu Fiat Ducato a spol velikosti L2H2.
Kompaktní rozměry vozu mají dle výrobce usnadnit parkování v centru měst a pomoci při hledání míst k přespání během cest. Vzhledově by se mělo jednat o co nejvíce nenápadnou dodávku, která zabrání nechtěné pozornosti kolemjdoucích. Tomu by měla také pomoci zachovaná přepážka mezi kabinou a obytným prostorem, která jednak zajistí větší soukromí a také zvyšuje bezpečnost věcí ponechaných ve vozidle.
Freedom by měl poskytnout prostor pro dvě až tři osoby jak na jízdu, tak na spaní.
Výbava
Vůz Freedom bude mít v základní výbavě obvyklé kombinované plynové topení Truma Combi 4, 120Ah nástavbovou baterii a také elektrický nástupní schůdek. Ten tedy z mého pohledu maličko kazí snahu výrobce o nenápadnost…
Z další výbavy jmenujme například:
- Síť proti hmyzu v posuvných dveřích
- Střešní okno s ventilátorem v koupelně
- Střešní okno v obytném prostoru
- Sprchový kout
- Chemická toaleta se 17l kazetou
- Kuchyňský blok s dvouplotýnkovým vařičem a 70l lednicí
- Nádrž na čerstvou vodu o objemu 100l a na šedou vodu o objemu 75l
Zadní lůžko nabídne rozměry 192×140 cm, spodní lůžko pro dítě pak 150 (175)x61 cm.
Závěr
Stačí jeden pohled do interiéru vozu a je zde zřejmá inspirace. Tohle auto si nezadá s kdejakou instagramovou #vanlife přestavbou. Pokud to spojíme se zkušenostmi a kvalitou, kterou se chlubí Affinity, výsledek může být velmi povedený. A navíc z toho mohou těžit i zákazníci, neboť konečně mají na výběr. Vzpomeňme totiž na Weinsberg Caralife, který jde podobnou cestou, ale do většího auta. Cena představovaného vozu, který snad podrobněji uvidíme už příští týden na CMT, činí 62.000 Euro.
Já z těchto oddělených kabin nemám dobrý pocit. Už párkrát jsem byl rád, že můžu v noci otočit sedačku roztáhnout zastínění a vyrazit z místa pryč, aniž bych musel vylézat z auta. Ať už to bylo kvůli vychřici na útesu v Portugalsku, ožralým námořníkům v přístavu v Norsku, nebo partě vyvádějícíh teenagerů v Německu. Další obrovská ztracená výhoda je možnost wc , lednice a vytvoření svačiny za jízdy ( jasně nemá se to, ale kdo z nás to nedělá ) a třeba při popojíždění v koloně u hranic i natáhnutí se dětí na postel.
Přiznám se, že mám u auta taky rád možnost kouknout ven všemi směry, když se něco děje a případně vyrazit… Není to pro každého. Ale vypadá to hezky. Rozhodně to na instagramu neudělá ostudu. 🙂