Robeta Artemis – novinka roku 2022 na podvozku Renault

Všeobecný nedostatek podvozků Fiat řeší i slovinský výrobce luxusních vestaveb Robeta. Než uvede na trh svůj připravovaný model na bázi Mercedesu Sprinter, připravil pro nás pro rok 2022 jinou novinku. Tou je model s označením Robeta Artemis postavený na podvozku Renault Master. 

S poměrně pohledným a v oblasti karavaningu ne často používaným podvozkem Renault Master jsme se až doposud mohli setkat pouze u společnosti Ahorn Camp. Robeta se tak, možná trochu překvapivě, postavila ve volbě podvozku po bok značky směřující spíše do levnějšího segmentu trhu. Ale nenechte se mýlit! I na Renaultu Master je to pořád Robeta. Posuďte sami…

Robeta Artemis
Renault Master svým designem rozhodně zaujme a Robeta jej ještě o chloupek vylepšila

Renault Master je velice oblíbenou volbou dálkových přepravců, a tak se z pohledu kvality nemůže jednat o špatný základ pro stavbu obytné dodávky. Je sice ve srovnání s Fiatem Ducato a spol znatelně užší, ale to samé platí i o konkurenci v podobě Fordu, MANu či Mercedesu. Ale abych byl upřímný, Renault pocitově vnímám (asi i díky cenovému marketingu firmy Ahorn) jako levnější značku (přestože to není pravda – cena za samotný podvozek je s Fiatem víceméně srovnatelná). Jak se podaří Robetě přesvědčit trh, že i vestavba na Renaultu může patřit do luxusního segmentu, na to jsem zvědavý.

Interiér vozu Robeta Artemis
V kvalitě provedení interiéru je Robeta nekompromisní i u modelu Artemis

Robeta opravdu Artemis nepovažuje za kompromisní nebo nějaký doplňkový model. Je to plnohodnotná Robeta se vším všudy a dokonce možná i s něčím navíc. Najdeme zde unikátní odlehčený materiál Robeta Air, lithiovou nástavbovou baterii, solární panel, inteligentní střešní ventilátor Maxxfan, navigaci, atd. K tomu přidejme vysoce kvalitní provedení izolací, které je u Robety také standardem, a auto bude podle mě dokonale sloužit.

Robeta Artemis - interier
Koncept otevřeného prostoru vozu je díky užší stavbě téměř nutností.

Samozřejmě kde se láme onen pověstný chléb je prostornost interiéru. Renault je prostě užší a při svých 6,2m na délku i kratší než tolik oblíbený Fiat Ducato a spol. V důsledku toho není zadní lůžko pro žádné dlouhány – kratší strana matrace má necelých 180cm a ta delší atakuje 190cm hranici.

A co cena? Robeta nabízí model Artemis za cenu kolem 80.000€. Myslím si, že v našich končinách nemají vozy Renault zrovna tu nejlepší pověst, a s tímto rozpočtem možná kdekdo sáhne po jiném podvozku či modelu. A to i přes to, že výbava, provedení i zpracování je skutečně nadstandardní.

Zaujalo vás tohle auto blíže? Rozhodně se podívejte na video YouTube kanálu Bikevanlife.

Newsletter

.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

VIDEO: Westfalia James Cook 4×4 (2022)

Nedávno jste měli možnost seznámit se s krasavcem Westfalia James Cook 4x4 (model 2022) v samostatném článku. Samozřejmě jsem neodolal a při návštěvě společnosti...

Křivoklát, železnice a pivo – tip na víkendový výlet

Blíží se konec týdne a hledáte tip na víkendový výlet? Co třeba zkusit Křivoklát? A když už tam budeme, co dalšího? Nedávno jsme se...

Westfalia James Cook (2022) – krasavec 4×4 pro čtyři

Obytné dodávky jsou si do značné míry podobné jako vejce vejci. Nějaká ta inovace či odvaha jsou spíše výjimkou. Proto mě moc potěšilo, když...

Železné hory – Keltové a rozhledny

Jak jsem sliboval v minulém cestovatelském tipu, vypravili jsme se trochu poznávat Železné hory. Našli jsme krásné místo k přespání, nenáročnou procházku s řadou...

Pardubice na skok – Kunětická hora a spol

Konec prázdnin se přiblížil, a tak jsme hledali víkendovou destinaci, kam bychom se vyrazili podívat. Pohled na naši mapu výletů ukázal, že zejména v...