Modely firmy Globe Traveller jsou zajímavé hned ze dvou důvodů. První je ten, že se jedná o obytné dodávky, které bych možná už označil za hraniční směrem k polointegrovaným obytným vozům. Globe Traveller totiž dělá dodatečnou úpravu karoserie, a to jednak montáží zvýšené střechy (což teda není nic až tak výjimečného – to dělá třeba i Knaus s modelem Boxstar 600 XL nebo třeba Pössl s modely Vario), ale hlavně přestavuje i zadní část auta, kde nahrazuje velké křídlové dveře jinou stavbou (nejlépe to je vidět na videu níže). Druhý důvod, čím je pak Globe Traveller zajímavý, jsou méně obvyklé půdorysy jejich vestaveb. Jedná se například o model Voyager X, který má zadní postel řešenou jako tzv. francouzskou postel, se kterou se lze setkat u řady karavanů. Postel je umístěna u jedné stěny auta podélně a koupelna je vedle ní. Za mě je tedy výsledkem úzká postel (šířka jen 123cm) a asi ne moc prostorná koupelna. Ale osobní zkušenost nemám, tak třeba to zase tak hrozné není. 🙂 Každopádně model Voyager X patří s přední stahovací postelí ke skupině obytných dodávek, které jsou rovnou připraveny pro spaní 4 osob. A teď už video a představení modelového ročníku 2020.
Model Voyager X, v podstatě přesně ten samý (minus klimatizace), který Alan recenzuje v Düsseldorfu na vloženém videu, máme téměř rok. Zaujalo nás na něm právě to skvělé uspořádání prostoru. Souhlasím, že postel není úplně nejširší, ale s tím jsme do toho šli a zkušenost je taková, že dva se na tom bez větších problémů vyspíme. Koupelna je ale naprosto dostatečně veliká a jako mohutný člověk se tam pohodlně osprchuju 🙂 Toto vše ale umožnilo mít skvěle prostorný zbytek vestavby. U kuchyňské linky je možné stát a zároveň je možné za danou osobou projít a není to tak stísněné. Spaní pro děti na originálně řešené GlobeTraveller sklápěcí posteli je také výborné. Pro děti jsou také velice praktické oddělené klasické auto sedačky, které se dají posunout od sebe a každé děcko tak má více prostoru. Každá sedačka se dá také samostatně sklopit nebo narovnat. Cca 3 týdny v kuse na cestách minulé léto plus nespočet víkendů po ČR nám potvrdily, že toto byla pro nás skvělá volba. Jelikož jich v Čechách jezdí minimum, plánuji sepsat/natočit nějakou podrobnější recenzi. Snad se k tomu dostanu 🙂
Jinak web Vanisti.cz sleduji, pěkná práce 🙂
Predne dekuji za pochvalu. 🙂
A ted k autu… Urcite zajimave realne poznatky! Diky za nasdileni. Jak je to s prostorem pod tou sklapeci posteli? Kdyz jsme vybirali my, tak tohle byla vec, u ktere jsem si nebyl jisty, jak funguje v realu. Jestli kdyz se jde dopredu spat, tak musi jit spat cele auto, nebo jestli se da jeste nejak fungovat.
Pod rozloženou postelí se dá pohodlně sedět s dostatkem místa nad hlavou. Projít se dá celkem v pohodě s ohnutou páteří 🙂 Není tedy nezbytně nutné, aby šla spát celá rodina. Trochu je to vidět v této recenzi https://youtu.be/EQ9moOnw3MY?t=1729
Zdravím! My máme objednaný Explorer Z. Voyager byl taky jedna z variant. Co říkáte na celkové zpracování vestavby? A jakou designovou variantu interiéru máte? Tmavší, světlejší, ergo? Na recenzi bych byl tedy vážně zvědavý!
Jaké jsou aktuálně dodací lhůty na Globe-Traveller?
Asi jako všude je nedostatek nových dodávek/podvozků. Původně jsme měli už od léta 2020 rozjednané auto od Weinsberga (MEG s velkou garáží), ale sešlo z toho (tehdy bohužel, teď už bohudík). Nebylo do čeho vestavět. Weinsberg (resp. Knaus) už od podzima 2020 uzavřel nové objednávky na rok 2021. Nakonec jsme docela pohotově skočili v listopadu po nabídce jednoho ze dvou zarezervovaných vozů pro vestavbu GT podle přání (Ducato L4H3 na automatu). Snad by mohlo být k dodání na začátku letošního léta, ale jisté to není. Nejpozději začátek podzima. Nicméně na letošní rok už se tuším nedá objednat ve vlastní konfiguraci skoro nikde nic. Leda nějaká zapomenutá, ale hotová skladovka bez možnosti větších vlastních úprav. Možná začátek sezóny 2022 by šel.
Máme opravdu to, co je na vloženém videu = tmavý ergo design v kůži. Jen bez klimatizace. Jen tedy ne automat, ale manuál. Automat by asi byl příjemnější. Jak je to s jeho spolehlivostí / poruchovostí?
Voyager Z jsme měli půjčený a je také super, rozhodně je tam větší postel. Nakonec jsme se ale rozhodli pro Xko kvůli většímu prostoru ve zbytku. Byly jsme se na něj podívat v Düsseldorfu = prohlíželi jsme si přesně ten vystavovaný kousek, který tam v roce 2019 recenzoval Alan na tom videu. Přímo na stánku jsme jej i objednali – září 2019. Přebírali jsme v březnu 2020. V lednu GT dorazil podvozek, cca měsíc a půl jim trvá konverze.
Máme najeto 10000km a ke kvalitě nemáme žádné větší výhrady. Koupili bychom znovu a se Zkem také chybu neuděláte. Jsme kousek na sever od Prahy, tak se klidně doražte podívat ? Autu říkáme Bizon ?
Na tom Voyageru X se mi vážně zamlouvá prostor v kuchyni a ty posuvný dveře k oddělení ložnice s koupelnou. Luxusní využití prostoru! Ale my potřebujeme víc místa v garáži pod postelí pro kola, což tuhle variantu vyřadilo z výběru. A Explorer Z bike vyhrál proti Voyageru Z bike asi spíš z finančních důvodů 🙂 Už takhle jsme přeskočili původní rozpočet o statisíce. Plnohodnotný automat nabízí Ducato celkem čerstvě (od 2019 tuším), takže moc ohlasů z běžného provozu neni. Ale zatím jsem na něj viděl jen chválu. Recenze jsou pozitivní, prý to je plynulý, úsporný a tak. Snad to bude i dlouhodobě spolehlivý.
Automat bylo možné pokud vím poprvé objednat v roce 2019 pro modely 2020. Vím, že v našem katalogu to bylo jako možnost a ještě bez cenovky. Co čtu, tak ho lidi opravdu chválí. Já jel s tím starým robotizovanym, a ani to nebylo úplně špatný. Za nás jsem automat nevzal hlavně kvůli váze. Ale pokud jde člověk do silnějších motoru, je to v zásadě nutnost. Přenáší vyšší točivý moment, než manuál.