Dlouhou dobu byla VW California jediným podobným autem na trhu. A tak se stala snem mnoha cestovatelů a tak trochu i kultovní záležitostí. Mimo jiné i kvůli tomu mohou ceny Californie, zejména u vybavenějších modelů, dosahovat téměř astronomických výšin. Po dlouhé době si toho všimla řada dalších výrobců a začali nabízet podobně koncipované modely – tedy auto, které lze poměrně snadno používat pro denní ježdění (s některými dokonce zaparkujete i v podzemních garážích) a na víkendy a dovolené v něm složí relativně pohodlně hlavu až čtyři cestující.

Podobně jako VW má svoji Californii, tak Ford v loňském roce oprášil svůj Ford Transit Custom Nugget. Sice s ním asi do úplně každé podzemní garáže nezajedete (se zdvihací střechou má výšku lehounce přes 2m), ale má moc hezky a lehce netradičně řešenou kuchyňskou linku. Navíc existuje i ve variantě s pevnou vysokou střechou. Není to sice v této variantě bůhví jaká krása, ale v zimě na hory asi proč ne.
Kromě „továrních“ aut jako je VW a Ford se těmto malým a agilním autům věnují samozřejmě i standardní výrobci obytných dodávek. Za základ je většinou použit některý ze sourozenců Peugeot Traveller nebo Citroën Spacetourer. Jedním z takových modelů je třeba Bravia Swan 495 (základ Peugeot Traveller), nebo již nějaký ten pátek Pössl Campster. Video s představením tohoto modelu přikládám níže. Na něm je krásně vidět, co všechno se dá v takhle malém autě vymyslet. A navíc, cenově se pohybujete o mnoho set tisíc korun níže, než v případě zmiňované Californie.