Skupina Knaus Tabbert představila na své výroční konferenci zbrusu nový model Weinsberg X-Pedition 600 MQ. Jedná se o obytnou dodávku do nepohody postavenou na podvozku Mercedes Sprinter s pohonem 4×4. A nutno říct, že nevypadá vůbec špatně!
Weinsberg X-Pedition 600 MQ se představuje
Mercedes byl až donedávna pro obytné dodávky značky Weinsberg zapovězen. To se má od roku 2025 změnit s příchodem modelu Weinsberg X-Pedition 600 MQ. Novinka má přijíždět na šesti metrovém podvozku Mercedes Sprinter s pohonem všech čtyř kol, podvozkem zvýšeným o 10 cm a v základní variantě s motorem o výkonu 150k.
Při pohledu do interiéru vozu se můžeme těšit na příčné spaní, o jehož dostatečnou délku se postarají rozšiřující panely karosérie. Zajímavým a útulným dojmem působí dřevěné obkladové panely, které se zamýšleném charakterem vozu perfektně ladí. Hlavní novinku a inovaci najdeme ale v koupelně. Jednak tu nově najdeme hezky provedené výsuvné umyvadlo, ale zejména zaujme možnost vybavit vůz bezchemickou „zavařovací“ toaletou Cleanflex.
Cleanflex aneb Clesana podle Knausu
Je tomu již nějaký ten pátek, co jsme se mohli seznámit s bezchemickou toaletou Clesana. Jedná se o „zavařovací“ toaletu, která každou vykonanou potřebu zataví do plastového sáčku, který je možné následně vyhodit do běžného směsného odpadu. Knausu se zjevně toto řešení zalíbilo, a tak přišel s vlastní variací na toto téma pod názvem Cleanflex.
Při návrhu koupelny využil výrobce bezezbytku výhodu tohoto řešení – tedy absenci rozměrné kazety – a přišel s možností zasunout toaletu do prostoru garáže. A jako by to nestačilo, vymyslel i způsob, jak šikovně přikrýt buď odsunutou toaletu nebo sprchovou vaničku. Za mě moc hezky vymyšlené řešení.
Bez zajímavosti není ani cena. Příplatek za bezchemickou toaletu Cleanflex se pohybuje pod 500 Euro, což je podle mého názoru docela akceptovatelná nabídka.
Závěr
Nový model Weinsberg X-Pedition 600 MQ nevypadá vůbec špatně a podle mého názoru hezky rozšiřuje portfolio značky. Otázkou (ne)úspěchu na trhu bude samozřejmě cena, která zatím nebyla stanovena. Ale už teď můžeme konstatovat, že například modelům Yucon K-Peak roste silná konkurence.
Mercedes, 4×4, doložnost tipuju tak max. 250 kg, jestli je to do 3,5 tuny ?
Informaci o doložnosti se mi zatím nepodařilo dohledat ani zjistit. Bude to zajímavé, zda přijdou s nějakou verzí do 3,5t. Nějaké bližší informace jsou na webu https://weinsberg-xpedition.com/grundrisse/, ale tam bohužel o hmotnosti není zatím ani slovo.