Obkladové panely s úložným prostorem

Není tomu dávno, co jsem se věnoval netradičním odkládacím prostorům pro obytné dodávky. Článek jsem zakončil tím, že mě obkladové panely s úložným prostorem pro Fiat Ducato zaujaly natolik, že jsem je u VejnyWood objednal. A konečně jsem se dočkal. Panely jsou od minulého týdne namontované a veškeré drobnosti z garáže tak konečně mohou získat své pevné a praktické místo.

Obkladové panely do vestavby – představení

Obkladové panely, které jsem pro montáž vybral, jsou určené do spodní části zadních křídlových dveří. Jedná se o dva různě tvarované výlisky, kde každý obsahuje právě dvě poličky. Panely jsou vyrobené z ABS plastu ne nepodobného tomu, co najdeme běžně na obkladech například B sloupků vozu. Odstín je sice o něco světlejší, než v případě našeho obložení od Pösslu, ale to ničemu nevadí. Panely jsou skryté v garáži a ať už mají barvu jakoukoli, jejich estetická hodnota je výrazně vyšší, než v případě původních tmavě hnědých obkladů.

Původní obkladové panely zadních dveří - Fiat Ducato
Původní obkladové panely zadních dveří nejsou úplně vzhledné.

Montáž

Na začátku je důležité říci, že panely přichází jako „prosté“ výlisky – to znamená bez jakýchkoli předvrtaných otvorů. Při montáži vás tak čeká nejen vrtání otvorů k upevnění na samotné dveře, ale i frézování kruhových otvorů pro tlačítka aretace dveří. Stejně tak s panely nepřichází zarážky poliček. Ty je potřeba si také vyrobit. Já je nechal vyrobit ze stejného plastu, jako je samotný obkladový panel, ale volba dřevěného dekoru, který by ladil s interiérem vozidla, dodá novým poličkám určitě šmrnc.

Obkladový panel s úložným prostorem pro Fiat Ducato - pravý
Nový obkladový panel s úložným prostorem je na místě. Teď čeká ještě na zarážky.

Montáž se na první pohled může zdát jednoduchá, ale přesto skrývá několik úskalí, na která je dobré myslet. První je absence zarážek, které je potřeba z nějakého materiálu vyrobit a následně na obkladový panel nalepit. Pánové z VejnyWood se toho chopili statečně a vytvořili zarážky ze zbytkového plastu z jiného panelu a následně je nalepili průhledným lepidlem. Výsledek je parádní!

Druhým „chytákem“ může být izolace ve dveřích. Poličky totiž zasahují dovnitř duté části dveří, a tak mohou kolidovat s izolačním materiálem. Náš Pössl měl uvnitř nalepený skromný kousek izolační hmoty K-flex o tloušťce 2cm. To bylo na hraně, obkladový panel se díky tomu měl tendenci vydouvat směrem ven. Proto jsme se rozhodli stávající izolaci nahradit slabší 1,5cm verzí, která – na rozdíl od původního kousku hmoty – byla nalepena do celého přístupného prostoru.

Obkladový panel s úložným prostorem pro Fiat Ducato - pravý - se zarážkami
Po nalepení se zarážky fixovaly do druhého dne lepicí páskou.

Pak už jen naměření a vyfrézování otvorů pro aretaci dveří a vyvrtání otvorů pro uchycení panelu. To bylo nejjednodušší udělat podle původního obkladu. Jednou z variant uchycení nového obkladového panelu je použití původních zacvakávacích úchytek. Zkušenost kolegů z VejnyWood ale říká, že ty mají časem tendenci vypadávat. Proto jsme zvolili druhou variantu – nanýtovaní matek do původních otvorů a uchycení pomocí metrických šroubů. Takhle se ten panel opravdu neuvolní.

Závěr

A teď už výsledek. Co na něj říkáte? Za mě paráda!

Obkladový panel pro Fiat Ducato s úložným prostorem - pravá strana
Výsledek po odstranění lepicí pásky vypadá výtečně.

Levý obkladový panel pro Fiat Ducato se zarážkami.

Samozřejmě se sluší a patří zmínit ještě cenu panelů. Kompletní ceník všech obkladových panelů naleznete na VejnyWood v sekci obkladové panely. Tyto konkrétní panely pro Fiat Ducato aktuálně stojí 1.950Kč vč. DPH za kus. Každý ať si zváží sám, zda je to pro něj moc nebo málo, já jsem rozhodně spokojený…

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Knaus Tourer CUV 500MQ (2024) – detailní prohlídka

V aktuální nabídce výrobců neexistuje konstrukčně unikátnější obytné auto, než je Knaus Tourer CUV. Díky společnosti CAMPERVANS.cz jsme jej měli k dispozici v našem...

Mooveo Van 60DB light (2024) – levná alternativa

Novinka Mooveo Van 60DB light přijíždí na vlně současného trendu - uvádět na trh levnější modely zavedených značek. Mooveo sáhlo v tomto případě po...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

S vozem Knaus Tourer CUV 500MQ jsme se už poměrně podrobně seznámili. Od prvního představení, přes denní až po noční režim. Dnešní článek je...

Ahorn Van 622 (2024) – příčné spaní v dlouhém autě

Ahorn Van 622, novinka pro rok 2024, přichází na podvozku Renault Master s délkou 6,2 metru. Na rozdíl od běžného schématu, kdy výrobce využije...

Forster Van 541 HB Youngster (2024) – levně, prakticky, pro dva

Forster Van 541 HB Youngster navazuje na trend poslední doby - #vanlife obytné dodávky, které jako by z oka vypadly domácím instagramovým přestavbám. Potíž...