Robeta Artemis – novinka roku 2022 na podvozku Renault

Všeobecný nedostatek podvozků Fiat řeší i slovinský výrobce luxusních vestaveb Robeta. Než uvede na trh svůj připravovaný model na bázi Mercedesu Sprinter, připravil pro nás pro rok 2022 jinou novinku. Tou je model s označením Robeta Artemis postavený na podvozku Renault Master. 

S poměrně pohledným a v oblasti karavaningu ne často používaným podvozkem Renault Master jsme se až doposud mohli setkat pouze u společnosti Ahorn Camp. Robeta se tak, možná trochu překvapivě, postavila ve volbě podvozku po bok značky směřující spíše do levnějšího segmentu trhu. Ale nenechte se mýlit! I na Renaultu Master je to pořád Robeta. Posuďte sami…

Robeta Artemis
Renault Master svým designem rozhodně zaujme a Robeta jej ještě o chloupek vylepšila

Renault Master je velice oblíbenou volbou dálkových přepravců, a tak se z pohledu kvality nemůže jednat o špatný základ pro stavbu obytné dodávky. Je sice ve srovnání s Fiatem Ducato a spol znatelně užší, ale to samé platí i o konkurenci v podobě Fordu, MANu či Mercedesu. Ale abych byl upřímný, Renault pocitově vnímám (asi i díky cenovému marketingu firmy Ahorn) jako levnější značku (přestože to není pravda – cena za samotný podvozek je s Fiatem víceméně srovnatelná). Jak se podaří Robetě přesvědčit trh, že i vestavba na Renaultu může patřit do luxusního segmentu, na to jsem zvědavý.

Interiér vozu Robeta Artemis
V kvalitě provedení interiéru je Robeta nekompromisní i u modelu Artemis

Robeta opravdu Artemis nepovažuje za kompromisní nebo nějaký doplňkový model. Je to plnohodnotná Robeta se vším všudy a dokonce možná i s něčím navíc. Najdeme zde unikátní odlehčený materiál Robeta Air, lithiovou nástavbovou baterii, solární panel, inteligentní střešní ventilátor Maxxfan, navigaci, atd. K tomu přidejme vysoce kvalitní provedení izolací, které je u Robety také standardem, a auto bude podle mě dokonale sloužit.

Robeta Artemis - interier
Koncept otevřeného prostoru vozu je díky užší stavbě téměř nutností.

Samozřejmě kde se láme onen pověstný chléb je prostornost interiéru. Renault je prostě užší a při svých 6,2m na délku i kratší než tolik oblíbený Fiat Ducato a spol. V důsledku toho není zadní lůžko pro žádné dlouhány – kratší strana matrace má necelých 180cm a ta delší atakuje 190cm hranici.

A co cena? Robeta nabízí model Artemis za cenu kolem 80.000€. Myslím si, že v našich končinách nemají vozy Renault zrovna tu nejlepší pověst, a s tímto rozpočtem možná kdekdo sáhne po jiném podvozku či modelu. A to i přes to, že výbava, provedení i zpracování je skutečně nadstandardní.

Zaujalo vás tohle auto blíže? Rozhodně se podívejte na video YouTube kanálu Bikevanlife.

YouTube player

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Sunlight Cliff Vanlife 540V (2026) – neskutečně inovativní interiér

Jestli máte rádi neotřelé nápady v interiéru stejně jako já, tak tady zpozorněte. Sunlight Cliff Vanlife přináší naprosto jedinečně pojatý půdorys, který nezapře inspiraci...

Bürstner Papillon (2026) – nejlevnější vestavba na trhu! Ale za jakou cenu?

Bürstner výrazně prořezal svou modelovou řadu a v oblasti obytných dodávek ji zredukoval na pouhé dva modely. Bürstner Papillon je jedním z nich a...

VIDEO: Womondo Lifestyle 540 – krátký půdorys s překvapivě velkou garáží

Trh miluje vestavby s délkou 6,4m, já jsem příznivcem šesti metrové délky, ale je tu nemalá skupina těch, kteří ocení kompaktní rozměry - vestavby...

Velenje a okolí – odpověď na otázku kam s dětmi na týden!

Slovinsko je atraktivní destinací pro rodinnou dovolenou a my jsme se o tom letos na našich cestách opět přesvědčili. Ptali jsme se "Kam s...

4×4 bez kompromisu: Robeta Mercedes třídy G

Když přijde na pohon všech kol, všechny Sprintery a Transity jsou hračky, pokud se na hřišti objeví Mercedes třídy G. A přesně tohle se...