Affinity Three (2024) – navrženo pro tři

Affinity Three je novinkou známého polského výrobce. Tentokrát se můžeme těšit na možná trochu méně odvážné, ale stále inovativní uspořádání obytného prostoru navrženého pro tři osoby. Možná si vzpomenete na podobně pojmenovaný model Affinity M Three na podvozku MAN. Ten je ale již minulostí, v nabídce jej již nenajdeme, a tady, na podvozku Fiat Ducato, je všechno jinak.

Modelová řada Affinity

Polskou značku Affinity asi není potřeba úplně představovat. Její obytné dodávky vynikají zejména netradičním uspořádáním interiéru a v neposlední řadě také kvalitním zpracováním. Modelová řada Affinity s novinkou Three doznává dalšího rozšíření, a vlastně kompletuje sadu půdorysů speciálně navržených pro dva až pět osob. Na úvod krátká rekapitulace:

  • Affinity Duo – vůz navržený pro dvě osoby.
  • Affinity Three – právě představovaný půdorys pro 3 osoby. V nabídce tak trochu nahrazuje odvážné uspořádání Affinity M Three na podvozku MAN.
  • Affinity One – první model od Affinity určený až pro čtyři osoby díky unikátní rozkládací palandě.
  • Affinity Five – půdorys s trojitou palandou navržený pro pět osob.

Affinity Three se představuje

Affinity Three je novým přírůstkem do rodiny. Jak jsme u „Affi“ zvyklí, těšit se můžeme na Fiat Ducato L4H3 (délka 6,36m, výška ccz 2,9m) v plné výbavě. A když říkám v plné, tak myslím opravdu v plné. Motor o výkonu 180k, automatická převodovka, full-led světlomety, mlhovky, jízdní asistenty, moderní 10″ infotainment, atd. Tento výčet je v zásadě dost nudný, ale jak dobře se s takovým autem jezdí si můžete počíst v mém úvodním článku z nedávného testu Affinity Duo.

Půdorys vozu Affinity Three

Mnohem zajímavější než podvozek je ale zvolený půdorys. Na Affinity je vlastně poměrně dost nudný a až trochu obyčejný. Dokonce na první pohled si člověk může říct, že model Three je obyčejná vestavba s běžným půdorysem. Jenže ona to není až tak docela pravda. Rozhodují drobnosti, a ty v Affinity umí.

Půdorys

Pojďme si tedy odbýt ten první dojem. Přední salón najdeme na levé straně za řidičem následovaný koupelnou, naproti přes uličku kuchyňský blok s pracovní deskou protaženou až k zadním lůžkům (tedy koncept otevřeného prostoru), a v zadní části vozu dvě oddělené podélně uspořádané postele. Až potud to působí dost obyčejně, což? Tak se pojďme podívat, v čem je Affinity Three jiné a zajímavé.

Zadní lůžka

Hlavním místem inovací je právě zadní část vozu. Zadní lůžko si totiž můžete uspořádat dle svých potřeb a představ. První možností je posouvat postele do stran. Můžete tak získat dvě samostatná lůžka o rozměrech 193 x 71 cm a 181 x 74 cm nebo jedno velké dvoulůžko, u kterého máte navíc možnost si vybrat, zda bude u stěny či uprostřed vozu.

Druhou možností je pak lůžko elektricky zdvihat. To je dnes u obytných dodávek poměrně běžná příplatková výbava. Jak se pak na zdvižené lůžko dostat? Tady Affinity moc hezky využilo dvojitou podlahu vozu. Skryli do ni totiž schůdky. To je mnohem lepší řešení než někde převážet neskladný žebřík.

Garáž

S uspořádáním zadních lůžek rovněž souvisí využitelnost garáže. Výchozí uspořádaní sází na užší, ale velice hluboký prostor pod levou částí postele. V pravé části garáže našlo své místo technické zázemí včetně boxu pro plynové lahve. Uprostřed pak najdeme šatní skříň, která slouží i jako noční stolek v případě, kdy se rozhodneme používat lůžka v odděleném režimu.

Logicky člověka napadne, že tato skříňka bude v garáži překážet. To samé napadlo i výrobce samotného, a tak navrhl mechanismus, díky němuž lze tuto skříňku elegantně složit. Prostor garáže se tak dále výrazně rozšíří, a to bez dopadu na vnitřní uspořádání auta nebo využitelnost lůžek.

YouTube player

Veškeré výše popsané inovace mají ještě jeden společný cíl: výškově stavitelná podélně uspořádaná postel, pohodlné schůdky a skládací skříňka totiž umožní převoz kol uvnitř vozu bez dopadu na praktičnost využití obytného prostoru. A to není u každé vestavby zrovna pravidlo. Jak to celé funguje je hezky vidět na videu výše.

Přední salón

Přední salón Affinity Three nás nemůže přivítat jinak než pro Affinity tolik typickou rozkládací lavicí. Pár snadných pohybů a máme tady samostatné lůžko o rozměrech 160 x 90 cm. Na videu to ale vypadá, že do opěradla přední sedačky ještě nějakých 10 cm prostoru zbývá. Využitelná délka tak bude určitě o něco větší.

Z dostupných fotografií se ale bohužel zdá, že stůl nebude možné rozšířit – jedná se o pevnou desku. Nicméně rozhodně potěší „affiniťácká“ polička pod oknem s prostorem pro odkládání nápojů a nabíjení telefonů a jiných zařízení.

YouTube player

Kuchyňský blok

Affinity Three má vlastně úplně obyčejnou kuchyňku s lednicí umístěnou pod pracovní deskou. Upřímně, tohle uspořádání mám nejraději a přijde mi nejpraktičtější. Takže za mě palec nahoru, že tady se moc neexperimentovalo.

Koupelna

Z koupelny Affinity Three toho zatím moc neznáme. Sklopné umyvadlo a tradiční bílé omyvatelné provedení, tak jak jsme u Affinity zvyklí. Předpokládám, že se obejdeme bez otravného sprchového závěsu.

Závěr

Na první pohled vypadá Affinity Three jako úplně obyčejná obytná dodávka. Vlastně jsem byl na začátku trochu zklamaný, že tentokrát se nejedná o žádnou senzaci. Nicméně klasický půdorys ve spojení s variabilitou garáže a zadních lůžek doplněný o pohodlné „vestavěné“ přední lůžko může oslovit možná o dost více lidí, než model Affinity One. Zkrátka je to model pro ty, kteří Affinity vždy chtěli, ale bylo jim líto, že nevyrábí „obyčejnou“ vestavbu. A cena? Ta zatím nebyla zveřejněna, ale očekával bych ji někde na úrovni ostatních modelů, tzn. kolem 97.000 Euro.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...