Adria Mode (2024) – flexibilní campervan

Malé campervany se stanovou střechou jsou v kurzu. Adria si toho je vědoma, a tak vedle svého modelu Adria Active přichází s novinkou – Adria Mode. A nebyla by to Adria, kdyby nezkusila přinést na trh něco nového, neokoukaného. U tohoto modelu hraje prim flexibilita.

Campervan

Campervany mají jednu obrovskou výhodu. Na rozdíl od velkých obytných dodávek je lze bez problémů používat jako auto pro denní ježdění. V týdnu s ním vozíte děti do školy, jezdíte do práce a na nákupy, a o víkendu můžete vyrazit na cesty. Ano, takové vozy nebývají plně soběstačné, toaletu či sprchu mají jen zřídka. To ale jejich oblibu nijak nesnižuje.

Většina výrobců si je těchto předností campervanů vědoma, a proto se snaží ve svých modelových řadách myslet právě na zákazníky, kteří tento typ vozidel preferují. Pokud si nevyberete u Mercedesu Marco Polo nebo u VW Californii, pak se můžete podívat na Pössl a jejich Campster či Vanster a nebo zabrousíte k Adrii a podíváte se na její Adria Active (kterou jsem měl také v podrobném testu).

Většina campervanů má svůj interiér pevně daný již z výroby. Na obrázku Adria Active Base.

A je to právě Adria, která přichází pro modelový rok 2024 s něčím novým. Tím novým je model Adria Mode a nebyla by to Adria, kdybychom tady nenašli kousek té inovace a snahy udělat celou věc maličko jinak.

Adria Mode se představuje

Adria Mode na první pohled možná příliš nezaujme. Za základ slouží Citroën Spacetourer, který z našich silnic důvěrně známe (ať už přímo jako Citroën nebo pod sourozeneckými modely Peugeot Traveller nebo Toyota Proace). Vozidlo svými rozměry také nijak nevybočuje z řady podobně laděných vozidel. Délka necelých 5m, šířka 1,92m a výška 2,01m – s tímhle autem se člověku bude na každodenních cestách jezdit i parkovat velmi pohodlně. Možná jen trochu zamrzí ten 1cm výšky přes hranici 2m, která bývá nezřídka limitem garážových domů a podzemních stání. To ale není problém, který by řešil každý. Více zaujme možnost vybavit vozidlo pěti až osmi (!) posuvnými a snadno odstranitelnými sedačkami.

To co možná už napoví, že máme co do činění s vozem typu campervan je stanová střecha. I když ani ta není u podobných vozů v dnešní době již úplnou výjimkou. Stejně tak i pohled do interiéru nemusí stále značit, že máme co dočinění s vozem typu campervan.

A to je podle mého názoru právě silná stránka nové Adrie. Zatímco u většiny campervanů se o vnitřní výbavě a uspořádání rozhodujete v okamžiku pořízení vozidla (například Mercedes nabízí Marco Polo ve variantě s vestavěnou kuchyňkou a nábytkem, nebo kompletně bez), u Adria Mode si vybavení poskládáte vždy před jízdou přesně dle vašich aktuálních potřeb. Jak je to možné? Zde nastupuje adriácká inovace v podobě tzv. přenosných podů.

Pody – jak fungují?

Co to takový pod je? Zjednodušeně je to přenosný box, který lze umístit a díky kolejnicím fixovat v zásadě kdekoli ve voze. Tento box může mít různou funkci. Od obyčejného úložného prostoru, řekněme funkce skříňky, přes ledničku, až po dřez s vodovodní baterií a nádržemi na čerstvou a šedou vodu. Všechny pody mají shodné rozměry (460 x 568 x 350mm) a navíc každý z nich má pevné víko, takže dobře poslouží i jako stolek.

Výhodou této flexibility je možnost uspořádat si interiér vozu přesně podle aktuálních potřeb. Pokud jedete ve dvou a převážíte uvnitř vozu kola, poskládáte si prostor úplně jinak, než když pojedete na víkend s celou rodinou. Jak pody fungují je hezky vidět na videu níže.

YouTube player

Další příslušenství

Výše zmíněné pody však nejsou jediným doplňkem, který lze k nové Adrii pořídit. Pro cestovatele, kteří požadují oddělené spaní, nebo plánují jezdit ve čtyřech, uvítají rozkládací lůžko do dolní části vozu. Dále zaujmou různé typy speciálně navržených tašek/skříněk nebo stínítka na okna pro zatemnění vnitřního prostoru vozu. Zajímavým doplňkem pak je také stan na zadní výklopné dveře, který zvětší výsledný obytný prostor.

Závěr

Adria Mode je rozhodně zajímavou novinkou. Jedná se na první pohled o obyčejný osobní vůz (MPV) se stanovou střechou s možností rychlé přestavby na campervan (Adria uvádí, že na přestavbu je potřeba 30 minut). Co mi přijde jako zajímavé a nevšední, je neskutečná možnost flexibility. Na rozdíl od pevných vestaveb do interiéru nebo od kempovacích boxů, které vždy zaberou kompletně celý zavazadlový prostor, je tady to rozhodnutí na vás. Na každou svou cestu si poskládáte tenhle malý obytňák přesně tak, jak budete potřebovat. A takovou možnost, jen tak někde nenajdete. Za cenu začínající kolem 60.000 Euro tak získáte vlastně nekolik vozů v jednom.

Adria Mode – video

Popis toho, jak Adria Mode funguje, je určitě dobré doplnit i o video.

YouTube player

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 3

Poslední část prohlídky veletrhu CMT 2025 ve Stuttgartu. Tohle je závěrečné video, do kterého jsem zahrnul další sadu zajímavých obytných aut, na která jsem...

Maxus Deliver 9 (2025) – obytná dodávka z Číny

Minulý rok byla čínská ofenziva v segmentu obytných vozů skloňována ve všech pádech. Maxus Deliver 9 je prvním čínským počinem na poli obytných dodávek....

Truma CombiNeo – zcela nové topení pro obytné vozy a dodávky

Svět obytných vozů a karavanů se chystá na revoluci v oblasti vytápění a ohřevu vody. Společnost Truma přichází (konečně?) s novým řešením pro ohřev...

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 2

Pokračujeme v prohlídce veletrhu CMT 2025 ve Stuttgartu. Tohle je druhé video, do kterého jsem zahrnul další sadu zajímavých obytných aut, na která jsem...

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 1

Letos jsem se poprvé vydal na CMT 2025 - druhou největší výstavu svého druhu na světě. A samozřejmě jsem pro vás natočil to nejlepší,...