Affinity Five (2024) – vestavba pro pětičlennou rodinu

Není moc vestaveb, které by se pyšnily schopností převézt a hlavně i uložit ke spánku pět osob. Affinity se jako vždy podívalo na tuto výzvu poněkud netradičně. Vznikl tak model Affinity FIVE, který zavádí v segmentu obytných dodávek zcela unikátní palandu se třemi lůžky.

Značku Affinity není potřeba asi již představovat. Za pár let své existence se tento polský výrobce stal stabilním hráčem na trhu obytných dodávek a třebaže nechrlí ročně tisíce kusů vozidel, jeho unikátní půdorysy rozhodně trh oslovily. To mimo jiné dokazuje i investice věhlasného švédského výrobce karavanů Kabe, který do Affinity finančně vstoupil. Že v Affinity neopouštejí svou pověst inovátorů, dokazují dalším modelem, který pro rok 2024 uvádí na trh. Rodinná obytná dodávka pro pět – Affinity FIVE.

Affinity FIVE se představuje

Model FIVE je postaven na podvozku Fiat Ducato v provedení L4H3, tedy to největší, co tato řada vozů nabízí. A jak jsme už u Affinity zvyklí, i tady našla uplatnění typická mini alkovna nad kabinou.

Affinity Five - exteriér
Nebýt nenápadného označení FIVE, pětilůžkovou variantu byste od modelu Affinity One téměř nerozeznali.

Na motorizaci a podvozku se v Affinity nešetří. Základem je nejsilnější 180k pohonná jednotka, které sekunduje devíti stupňový automat. Tady bude jízda více než pohodlná.

V základní konfiguraci je pak vozidlo vybaveno kombinovaným topením Truma Combi 4E s provozem na plyn a elektřinu. Standardem je lithiová nástavbová baterie s kapacitou 120Ah. A jak jsme u Affinity zvyklí, máme i u tohoto půdorysu dvojitou podlahu. Nástupní schůdek a střešní ventilátory jsou pak samozřejmostí.

Samostatnou kapitolou je pohotovostní hmotnost. Výrobce uvádí 3.050kg, což vzhledem k poměrně bohaté výbavě a rozměrům auta není vůbec špatná hodnota. Pro pět lidí je to ale přesto poměrně hraniční číslo. Otázku doložnosti bude ale pětičlenná rodina řešit v jakémkoli obytném autě.

Spaní

Půdorys na první pohled vychází z původního Affinity ONE – odlišností je jen pár. Tou první je lavice předního salónu, která je nyní určena pro tři osoby na jízdu a jejímž rozložením vznikne lůžko o rozměrech 188 x 125 cm. Není to moc, ale ani málo. A pokud chcete jezdit a spát v dodávce v pěti, nějaký ten kompromis podstoupit prostě musíte.

Rozložené přední lůžko v Affinity FIVE
Přední lůžko nabídne po rozložení prostor 188 x 125 cm.

Druhou změnu prodělala zadní část vozidla. V levém zadním rohu vozidla je místo zdvihacího dvoulůžka trojitá palanda. Rozměry jednotlivých lůžek jsou od 170 do 180 cm délky a společná je šířka 65 cm. To postačí i dospívajícím dětem. Pokud jsou vaši potomci ještě menší, možná jim postačí i zkrácená délka 135cm, která je k dispozici po sklopení části lůžek v zadní části vozu. Tím se zvětší prostor garáže, která ale není ani tak vůbec malá. A tím se dostáváme k úložným prostorům.

Úložné prostory

V Affinity FIVE výrobce myslel i na úložné prostory. Vedle palandy našla své místo nová vysoká skříň s mnoha poličkami. K dispozici jsou pak samozřejmě obvyklé skříňky po obvodu stropu, i když je jich samozřejmě o něco méně, než v běžném Affinity, právě kvůli třetí palandě. Zachovaná ale zůstala i šatní skříň na pravé straně vozu. Posádka se tak úplně nemusí bát toho, že by neměla kam uložit své věci.

Kuchyňský blok uprostřed obytné dodávky.
Kuchyňský blok je „po affinitsku“ uprostřed vozu. Úložných prostor instalací palandy až zase tolik neubylo.

Samostatnou kapitolou je garáž. Ta je orientovaná primárně na výšku, kde lze její rozměry zvětšit vyklopením částí lůžek palandy. Přepravovat lze ale i dlouhé předměty díky úložnému prostoru pod spodním lůžkem. Věřím tomu, že například sada lyží pro sportovně založenou rodinu by se do auta měla bez větších problémů vejít.

Závěr

Musím říct, že mě Affinity opět mile překvapilo. Zatímco loňský model Affinity M DUO byl z mého pohledu trochu rozpačitým pokusem o půdorys na podvozku MAN TGE, letošní Affinity FIVE je podle mého názoru naprostá pecka. Stejně jako mi učarovalo původní Affinity ONE (viz náš test Affinity), tak mě v dobrém slova smyslu zasáhl i nový model Affinity FIVE. Pro pětičlennou rodinu se jedná podle mého názoru o jedno z nejpraktičtějších řešení interiéru obytné dodávky.

A cena? Ta v základu činí 96.960 Euro. Není možná bůhví jak nízká, ale musíme si uvědomit bohatou základní výbavu nejen podvozku, ale i nástavby samotné. A za nápad, kvalitu zpracování a silnou motorizaci s automatem se prostě platí.

Co vy? Oslovilo vás Affinity FIVE? Napište do komentářů. A pokud původní Affinity ONE neznáte, podívejte se třeba na moji video prohlídku tohoto inovativního auta.

Fotogalerie Affinity FIVE

Zdroj: Affinity

Bude vás také zajímat

Sun Living V 65XL – rodinná vestavba se zajímavou cenovkou

Společnost Sun Living je dceřinnou společností známého slovinského výrobce obytných vozů Adria. Pro rok 2022 si připravila zajímavý model s označením Sun Living V...

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Holandsko jsou nejen tulipány

Rádi byste se vydali do Holandska za krásami tulipánů? Holandsko a tulipány prostě patří neoddiskutovatelně k sobě. Jaro je ta správná doba na obdivování...

Globe-Traveller Explorer 2Z (2024) – novinka pro dva

Globe-Traveller přichází na trh s novinkou speciálně navrženou pro dvě osoby s označením Globe-Traveller Explorer 2Z. Při návrhu půdorysu nebyl sice tak odvážný, jako...

PODCAST: Severní Amerika obytným vozem – pronájem obytného vozu v USA

Severní Amerika je lákavou destinací, která je pro cestování obytným vozem jako stvořená. Nás jedna taková cesta po USA čeká, a tak stojí za...

VIDEO: Affinity Duo (2024) – detailní prohlídka

Affinity je snad nejodvážnějším výrobcem obytných dodávek na trhu. Každý jeho model je něčím výjimečný a Affinity Duo není výjimkou. Díky společnosti Caravan City...

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

A máme tady závěrečnou část testu Affinity Duo. Auto jsme si už podrobně představili, řekli si, jak funguje ve dne i v noci. Takže...