TEST: Affinity Duo (2024) – díl 1 – představení a první dojmy

Affinity patří mezi mé nejoblíbenější značky. Mám rád jejich odvahu dělat věci úplně jinak než všichni ostatní a stejně tak jsem si oblíbil vysokou kvalitu zpracování. Proto jsem byl moc potěšen, když mi z Caravan City nabídli možnost podrobit model Affinity Duo našemu standardnímu testu. Jak tenhle netradičně pojatý parťák pro dva funguje?

Affinity Duo se představuje

Affinity Duo není nijak starý model. Affinity s ním na trh přišlo teprve začátkem roku 2022 (Affinity Duo (2022) – obytná dodávka pro dva). Následovala jej alternativa v podobě Affinity M Duo – tedy na podvozku MAN TGE – kde ale praktičnost malinko trpěla užší stavbou vozu. My jsme měli k dispozici variantu na nejnovějším podvozku Fiat Ducato.

Podvozek a motorizace – lépe to snad ani nejde

Affinity Duo je postavené na tom největším, co platforma Fiat Ducato nabízí. Tedy L4H3 – délka 6,36m a výška něco kolem 2,9m. Affinity ještě přidává do přední části jakousi mini-alkovnu s panoramatickým oknem, což dojem z velikosti auta ještě maličko umocňuje.

Mnohem zajímavější než rozměry auta je ale jeho výbava. U Affinity rádi vyznávají „all-in“ přístup, takže podvozku nechybí snad vůbec nic, co byste si mohli přát. Ostatně posuďte sami… Affinity Duo v základu vyjíždí se 180k motorizací, kterou doprovází devíti stupňová automatická převodovka. Dále zde najdeme všechny myslitelné jízdní asistenty – asistent jízdy v jízdních pruzích, hlídaní mrtvého úhlu, tempomat. Ve výbavě pak ani nechybí automatické full-led světlomety (které nejen že dobře vypadají, ale i fantasticky svítí), vyhřívaná sedačka řidiče, elektronická parkovací brzda, digitální přístrojový štít, automatická klimatizace, a tak dále, a tak dále.

Za slabší stránku konfigurace bych považoval malou nádrž. K mému překvapení jsem zde nenašel obvyklou 90l, ale menší 75l. Ve spojitosti se spotřebou lehce nad 11l (motor byl ale úplně syrový – auto jsme přebírali s pouhými 30km na tachometru) to znamená, že jsme náš prodloužený víkend končili s rozsvíceným hladovým okem.

Infotainment na jedničku s hvězdičkou

Co si ale zaslouží samostatný odstavec, a kde nemohu šetřit superlativy, je infotainment. Fiat konečně dospěl a mediální systém s dotykovým 10″ displejem je jedním slovem fantastický. Je rychlý, má krásně propracovanou grafiku, dělá úplně všechno jak má, bezdrátové Android Auto se připojovalo se 100% spolehlivostí a nikdy neselhalo, vestavěná navigace je přehledná a umožňuje zadat i rozměry vozidla, digitální rádio DAB hraje čistě a ve spojení s tišší a klidnější motorizací o objemu 2.2l je poslech za jízdy velmi příjemný. Jistý podíl na tom možná mohou hrát i dodatečné reproduktory umístěné ve stropě nástavby. Byl jsem naprosto ohromen!

Jo a má fyzické kolečko na ovládání hlasitosti!!! Zkrátka takhle to má vypadat! …a pak jsem přestoupil k sobě do auta a tam se musel spokojit se svou hrůzou XZENT X-522. :-/

Půdorys

Affinity Duo je, jak jsme si již u tohoto výrobce zvykli, naprosto odlišný od všeho, s čím jsme se mohli až doposud setkat. Půdorys je navržený výhradně pro dvě osoby, a to jak na jízdu, tak na spaní. Přední salón zde tak zastávají pouze otočné sedačky z kabiny a rozkládací stůl. Na levé straně vozu pak navazuje kuchyňský blok a hned za ním rohová postel s možností roztažení na noc. Naproti pak najdeme „skříňovou stěnu“. Dvě šatní skříně a spousta poliček. V zadní části auta je pak hlavní deviza tohoto vozu – velmi prostorná koupelna s odděleným sprchovým koutem.

První dojmy

Jízda

S Affinity Duo jsem měl vlastně poprvé příležitost poprvé si trochu déle vyzkoušet soužití s nejnovější verzí Fiatu Ducato s inovovanou přístrojovou deskou, novou motorizací, a navíc v takto bohaté výbavě. Upřímně, jestli jsem v minulosti MAN TGE a VW Crafter chválil pro pohodlí při řízení, tak tenhle náskok už u Stellantisu smazali. Infotainment, jízdní asistenty, kultivovaný a nijak hlučný projev motoru, sametový automat… Člověk si to moc neuvědomuje, ale jakmile jsem po testu přesedl zpět do našeho Ducata z roku 2020, tak ten rozdíl je opravdu dramatický!

Co platí ale o všech Ducatech a spol, to jsou jízdní vlastnosti, resp. schopnost filtrovat nerovnosti. Ta byla u testovaného auta sice o něco lepší, protože auto je postavené na Maxi podvozku, ale přesto stále daleko od ideálu. U auta s touto cenovkou bych tedy rozhodně neváhal a zvážil výměnu podvozku za TWIN Monotube Projekt.

Otravný byl asistent jízdy v jízdních pruzích. Na můj vkus byl příliš agresivní a za volant tahal s příliš velkou silou. Hned po nastartování jsem tak vždy vypínal start-stop a hned vzápětí tohoto „pomocníka“. Naštěstí obě tyto vymoženosti mají svá vlastní fyzická tlačítka na přístrojové desce, a tak jejich vypnutí je dílem okamžiku.

Ještě se sluší a patří napsat pár slov k automatu. Není tajemstvím, že devíti stupňová převodovka je povedená. Řadí klidně, nijak pomalu a změnu převodového stupně často ani nepostřehnete. Moc fajn je fyzické tlačítko na změnu jízdního režimu umístěné vedle voliče jízdního režimu. Tu a tam jsem, zejména při jízdách do kopce, raději volil režim Power než Comfort.

Bydlení

Tohle auto nám vyrazilo dech hned při prvním nastoupení do obytné části. Tady je prostoru! Je to dáno samozřejmě jednak unikátním uspořádáním, ale také volbou materiálů a osvětlením. Celý interiér včetně podlahy je totiž vyveden ve světlých dekorech a dojmu prostoru nahrává také bohatý přísun světla střešními okny, případně večer za pomoci světelných lišt po obvodu celého stropu. Tohle je moc povedené a troufám si říct, že to je první vestavba, kde by nemusel mít problém ani člověk, který zápasí se stísněnými prostory.

Hlavním tahákem tohoto auta je koupelna s odděleným sprchovým koutem. A tohle se povedlo naprosto dokonale. V žádné jiné vestavbě pro mě nebyla koupelna tak pohodlná, jako právě v Affinity Duo.

Ještě zmíním krátce spaní. Postel nepůsobí na fotografiích dvakrát rozměrně. Jenže to je tím, že auto je nejčastěji focené v denním režimu se zúženou postelí. Ta má po roztažení velmi dobře použitelných 190cm délky a necelých 140cm šířky.

Závěr

Jako obvykle se ještě nepustím do hodnocení auta jako celku. To si dopřejeme až po detailním představení všech funkcí vozu, tak jak je u mých testů zvykem. Zatím pojďme zakončit dnešní článek konstatováním, že Fiat Ducato v plném výbavě je neskutečně příjemný na řízení, a že Affinity nezklamalo – tradičně vysoká kvalita zpracování a nezvyklé nápady, které fungují. Více si ale řekneme v dalších pokračováních. Příště se můžeme těšit na to, jak se v autě žije přes den.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Affinity Three (2024) – navrženo pro tři

Affinity Three je novinkou známého polského výrobce. Tentokrát se můžeme těšit na možná trochu méně odvážné, ale stále inovativní uspořádání obytného prostoru navrženého pro...

VIDEO: Carado CV 590 4×4 – čtyřkolka na podvozku Ford Transit

Obytné dodávky s pohonem 4x4 jsou často vyhledávaným artiklem. Jedním z cenově dostupných modelů je Carado CV 590 4x4 na podvozku Ford Transit. Tuto...

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Pro ty, kteří jsou dnešní konfekční nabídkou obytných dodávek již znuděni, nabízí Affinity spoustu alternativ. Třeba zrovna Affinity Duo, které jsme měli nedávno v...

VIDEO: Affinity Freedom (2024) – kompaktní #vanlife vestavba

Affinity se nebojí netradičních půdorysů, a tak nedávno představená dceřiná značka Freedom skvěle zapadla do jejího portfolia. Nečekejme ale další variaci na téma prostor....

VIDEO: Knaus Tourer CUV 500MQ (2024) – detailní prohlídka

V aktuální nabídce výrobců neexistuje konstrukčně unikátnější obytné auto, než je Knaus Tourer CUV. Díky společnosti CAMPERVANS.cz jsme jej měli k dispozici v našem...