Malibu Genius – to je obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s délkou 6,41m

Malibu Genius je první obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s oblíbenou délkou 6,41 metrů. Jak toho u Malibu dosáhli, když je Sprinter k mání buď jen v kratší šesti metrové (délka L2), nebo naopak v delší sedmi metrové variantě (délka L3)?

Obytné dodávky, podvozky a délka vozidla

V segmentu obytných dodávek hrají prim dvě délky, které lze s trochou nadsázky považovat za standard. Délka 6 metrů a pak 6,4 metru. (více o obvyklých délkách vozidel jsem psal také v samostatném článku Co je L3H2, L2H2, L4H3… – aneb různé velikosti aut na bázi Ducato)

Šesti metrové obytné dodávky se staly mainstreamem pro půdorysy s příčným spaním. Jakkoli stále více výrobců přichází s variantami uspořádání interiérů i s podélnými lůžky, v takto krátkých vozech je to však většinou za cenu menší koupelny a menšího stolu předního salónu. Obliba šesti metrové délky také vychází ze skutečnosti, že na řadě trajektů člověk významně ušetří, stejně tak s šesti metrovým vozem se dá často vejít i do běžných parkovacích stání pro osobní vozidla.

Vozidla s délkou 6,4m se stala oblíbená zejména díky možnosti instalovat podélná lůžka při zachování relativně rozumných rozměrů koupelny a předního salónu. Za cenu pouhých 40cm navíc získává člověk výrazně prostornější zavazadlový prostor a zásadně pohodlnější a rozměrnější zadní lůžko.

Tato „pravidla“ platí ale zejména pro vozidla skupiny Stellantis (Fiat Ducato a spol), která právě tyto délky podvozku mají v nabídce. Většina ostatních výrobců nabízí šest metrů dlouhé vozidlo, variantu o 40cm delší však již nikoli. To se pak stává limitujícím pro vnitřní uspořádání obytné vestavby. Zejména pak u oblíbených podvozků Mercedes Sprinter.

Mercedes Sprinter je k mání v 6m délce a řada výrobců na tomto podvozku hojně staví půdorysy s příčným spaním. Bohužel kvůli úzkému profilu vozu se tato vestavba nikdy neobejde bez rozšiřujícího bočního panelu. Podélné spaní pak přichází v úvahu až u dlouhého sedmi metrového podvozku. A to je už pořádný kus auta, nehledě na dopad na doložnost takového vozidla. Obytnou dodávku s tolik oblíbenou délkou 6,4m, podélným spaním a podvozkem Mercedes Sprinter tak až doposud nebylo možné získat. Teď se ale vše mění – přichází Malibu Genius.

Malibu Genius – geniální řešení?

Značku obytných vestaveb Malibu od společnosti Carthago není potřeba nijak představovat. Jejich vestavby jsou známé a dlouhé roky velmi oblíbené. Tu a tam přijdou se zajímavou inovací a nejinak je tomu i u zcela nového modelu Malibu Genius.

Malibu Genius je obytnou dodávkou na podvozku Mercedes Sprinter. Vozidlo má ale celkovou délku 6,41m. Jak se to povedlo? U Malibu vzali standardní 6m dlouhý podvozek a připravili vkusné sklolaminátové prodloužení karosérie. To tvarově i designově sladili se standardním provedením zadní části Mercedesu a na světě je 6,41m dlouhý Mercedes Sprinter se zadními výklopnými dveřmi garáže.

Obytný prostor se tak výrazně prodloužil a umožnil tak instalaci podélných lůžek s délkou dosahující až dva metry. V úzkém Sprinteru bývá také problematická velikost koupelny, a tak v Malibu Genius najdeme posuvnou toaletu a mechanismus dveří, který umožní rozšířit sprchový kout do uličky (není to úplně koupelna v uličce, jak jsme zvyklí u jiných výrobců). A jak jsme u některých vestaveb Malibu zvyklí, dveře koupelny lze také využít pro oddělení ložnice od obytného prostoru.

Závěr

Malibu Genius stojí rozhodně za pozornost. Minimálně odvahou a provedením. Úzký Sprinter nenabízí v šesti metrové variantě úplně prostoru na rozdávání, sedmi metrová verze pak už nemusí být jízdně ani hmotnostně pro každého. Malibu Genius se tak stává kompromisním řešením s podélným spaním pro dvě osoby, s hmotností do 3.5t a možná i zajímavou alternativou pro ty, kteří po Mercedesu Sprinter touží a doposud pro sebe nenašli vhodné uspořádání. Cena by se měla pohybovat někde kolem 130.000 Euro.

Detailnější informace k vozu naleznete přímo na stránkách výrobce: Malibu Genius.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: MegaMobil Mega Lounge 600 – svatý grál půdorysu pro dva konečně nalezen?

Letošní veletrh Caravaning Brno 2025 přinesl řadu zajímavých vozů. Jedením z nich je MegaMobil Mega Lounge 600. Tento model, který se pyšní přídomkem Mega...

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...