Malibu Genius – to je obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s délkou 6,41m

Malibu Genius je první obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s oblíbenou délkou 6,41 metrů. Jak toho u Malibu dosáhli, když je Sprinter k mání buď jen v kratší šesti metrové (délka L2), nebo naopak v delší sedmi metrové variantě (délka L3)?

Obytné dodávky, podvozky a délka vozidla

V segmentu obytných dodávek hrají prim dvě délky, které lze s trochou nadsázky považovat za standard. Délka 6 metrů a pak 6,4 metru. (více o obvyklých délkách vozidel jsem psal také v samostatném článku Co je L3H2, L2H2, L4H3… – aneb různé velikosti aut na bázi Ducato)

Šesti metrové obytné dodávky se staly mainstreamem pro půdorysy s příčným spaním. Jakkoli stále více výrobců přichází s variantami uspořádání interiérů i s podélnými lůžky, v takto krátkých vozech je to však většinou za cenu menší koupelny a menšího stolu předního salónu. Obliba šesti metrové délky také vychází ze skutečnosti, že na řadě trajektů člověk významně ušetří, stejně tak s šesti metrovým vozem se dá často vejít i do běžných parkovacích stání pro osobní vozidla.

Vozidla s délkou 6,4m se stala oblíbená zejména díky možnosti instalovat podélná lůžka při zachování relativně rozumných rozměrů koupelny a předního salónu. Za cenu pouhých 40cm navíc získává člověk výrazně prostornější zavazadlový prostor a zásadně pohodlnější a rozměrnější zadní lůžko.

Tato „pravidla“ platí ale zejména pro vozidla skupiny Stellantis (Fiat Ducato a spol), která právě tyto délky podvozku mají v nabídce. Většina ostatních výrobců nabízí šest metrů dlouhé vozidlo, variantu o 40cm delší však již nikoli. To se pak stává limitujícím pro vnitřní uspořádání obytné vestavby. Zejména pak u oblíbených podvozků Mercedes Sprinter.

Mercedes Sprinter je k mání v 6m délce a řada výrobců na tomto podvozku hojně staví půdorysy s příčným spaním. Bohužel kvůli úzkému profilu vozu se tato vestavba nikdy neobejde bez rozšiřujícího bočního panelu. Podélné spaní pak přichází v úvahu až u dlouhého sedmi metrového podvozku. A to je už pořádný kus auta, nehledě na dopad na doložnost takového vozidla. Obytnou dodávku s tolik oblíbenou délkou 6,4m, podélným spaním a podvozkem Mercedes Sprinter tak až doposud nebylo možné získat. Teď se ale vše mění – přichází Malibu Genius.

Malibu Genius – geniální řešení?

Značku obytných vestaveb Malibu od společnosti Carthago není potřeba nijak představovat. Jejich vestavby jsou známé a dlouhé roky velmi oblíbené. Tu a tam přijdou se zajímavou inovací a nejinak je tomu i u zcela nového modelu Malibu Genius.

Malibu Genius je obytnou dodávkou na podvozku Mercedes Sprinter. Vozidlo má ale celkovou délku 6,41m. Jak se to povedlo? U Malibu vzali standardní 6m dlouhý podvozek a připravili vkusné sklolaminátové prodloužení karosérie. To tvarově i designově sladili se standardním provedením zadní části Mercedesu a na světě je 6,41m dlouhý Mercedes Sprinter se zadními výklopnými dveřmi garáže.

Obytný prostor se tak výrazně prodloužil a umožnil tak instalaci podélných lůžek s délkou dosahující až dva metry. V úzkém Sprinteru bývá také problematická velikost koupelny, a tak v Malibu Genius najdeme posuvnou toaletu a mechanismus dveří, který umožní rozšířit sprchový kout do uličky (není to úplně koupelna v uličce, jak jsme zvyklí u jiných výrobců). A jak jsme u některých vestaveb Malibu zvyklí, dveře koupelny lze také využít pro oddělení ložnice od obytného prostoru.

Závěr

Malibu Genius stojí rozhodně za pozornost. Minimálně odvahou a provedením. Úzký Sprinter nenabízí v šesti metrové variantě úplně prostoru na rozdávání, sedmi metrová verze pak už nemusí být jízdně ani hmotnostně pro každého. Malibu Genius se tak stává kompromisním řešením s podélným spaním pro dvě osoby, s hmotností do 3.5t a možná i zajímavou alternativou pro ty, kteří po Mercedesu Sprinter touží a doposud pro sebe nenašli vhodné uspořádání. Cena by se měla pohybovat někde kolem 130.000 Euro.

Detailnější informace k vozu naleznete přímo na stránkách výrobce: Malibu Genius.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...