Malibu Genius – to je obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s délkou 6,41m

Malibu Genius je první obytná dodávka na podvozku Mercedes Sprinter s oblíbenou délkou 6,41 metrů. Jak toho u Malibu dosáhli, když je Sprinter k mání buď jen v kratší šesti metrové (délka L2), nebo naopak v delší sedmi metrové variantě (délka L3)?

Obytné dodávky, podvozky a délka vozidla

V segmentu obytných dodávek hrají prim dvě délky, které lze s trochou nadsázky považovat za standard. Délka 6 metrů a pak 6,4 metru. (více o obvyklých délkách vozidel jsem psal také v samostatném článku Co je L3H2, L2H2, L4H3… – aneb různé velikosti aut na bázi Ducato)

Šesti metrové obytné dodávky se staly mainstreamem pro půdorysy s příčným spaním. Jakkoli stále více výrobců přichází s variantami uspořádání interiérů i s podélnými lůžky, v takto krátkých vozech je to však většinou za cenu menší koupelny a menšího stolu předního salónu. Obliba šesti metrové délky také vychází ze skutečnosti, že na řadě trajektů člověk významně ušetří, stejně tak s šesti metrovým vozem se dá často vejít i do běžných parkovacích stání pro osobní vozidla.

Vozidla s délkou 6,4m se stala oblíbená zejména díky možnosti instalovat podélná lůžka při zachování relativně rozumných rozměrů koupelny a předního salónu. Za cenu pouhých 40cm navíc získává člověk výrazně prostornější zavazadlový prostor a zásadně pohodlnější a rozměrnější zadní lůžko.

Tato „pravidla“ platí ale zejména pro vozidla skupiny Stellantis (Fiat Ducato a spol), která právě tyto délky podvozku mají v nabídce. Většina ostatních výrobců nabízí šest metrů dlouhé vozidlo, variantu o 40cm delší však již nikoli. To se pak stává limitujícím pro vnitřní uspořádání obytné vestavby. Zejména pak u oblíbených podvozků Mercedes Sprinter.

Mercedes Sprinter je k mání v 6m délce a řada výrobců na tomto podvozku hojně staví půdorysy s příčným spaním. Bohužel kvůli úzkému profilu vozu se tato vestavba nikdy neobejde bez rozšiřujícího bočního panelu. Podélné spaní pak přichází v úvahu až u dlouhého sedmi metrového podvozku. A to je už pořádný kus auta, nehledě na dopad na doložnost takového vozidla. Obytnou dodávku s tolik oblíbenou délkou 6,4m, podélným spaním a podvozkem Mercedes Sprinter tak až doposud nebylo možné získat. Teď se ale vše mění – přichází Malibu Genius.

Malibu Genius – geniální řešení?

Značku obytných vestaveb Malibu od společnosti Carthago není potřeba nijak představovat. Jejich vestavby jsou známé a dlouhé roky velmi oblíbené. Tu a tam přijdou se zajímavou inovací a nejinak je tomu i u zcela nového modelu Malibu Genius.

Malibu Genius je obytnou dodávkou na podvozku Mercedes Sprinter. Vozidlo má ale celkovou délku 6,41m. Jak se to povedlo? U Malibu vzali standardní 6m dlouhý podvozek a připravili vkusné sklolaminátové prodloužení karosérie. To tvarově i designově sladili se standardním provedením zadní části Mercedesu a na světě je 6,41m dlouhý Mercedes Sprinter se zadními výklopnými dveřmi garáže.

Obytný prostor se tak výrazně prodloužil a umožnil tak instalaci podélných lůžek s délkou dosahující až dva metry. V úzkém Sprinteru bývá také problematická velikost koupelny, a tak v Malibu Genius najdeme posuvnou toaletu a mechanismus dveří, který umožní rozšířit sprchový kout do uličky (není to úplně koupelna v uličce, jak jsme zvyklí u jiných výrobců). A jak jsme u některých vestaveb Malibu zvyklí, dveře koupelny lze také využít pro oddělení ložnice od obytného prostoru.

Závěr

Malibu Genius stojí rozhodně za pozornost. Minimálně odvahou a provedením. Úzký Sprinter nenabízí v šesti metrové variantě úplně prostoru na rozdávání, sedmi metrová verze pak už nemusí být jízdně ani hmotnostně pro každého. Malibu Genius se tak stává kompromisním řešením s podélným spaním pro dvě osoby, s hmotností do 3.5t a možná i zajímavou alternativou pro ty, kteří po Mercedesu Sprinter touží a doposud pro sebe nenašli vhodné uspořádání. Cena by se měla pohybovat někde kolem 130.000 Euro.

Detailnější informace k vozu naleznete přímo na stránkách výrobce: Malibu Genius.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Nový podvozek pro VW Transporter – 21 let a přesto jezdí lépe než nový

VW Transporter v různých verzích je oblíbeným základem pro campervany. A proto když se naskytla příležitost vyzkoušet si obytnou přestavbu na podvozku VW T5...

Matist Family L a XL (2025) – netradiční vestavba pro rodinu

Německá značka Matist si odbyla premiéru svých novinek Matist Family L a Matist Family XL na letošním Caravan Salon Düsseldorf. Jedná se o vozy...

PODCAST: Obytné vozy nad 3.5t – mýty a fakta

Obytné vozy nad 3.5t získávají na trhu stále větší oblibu. Navzdory tomuto trendu zde však panuje spousta mýtů a nepravd, které mohou řadu potenciálních...

VIDEO: Concorde Carver (2025) – malé velké auto

Concorde Carver je nejmenším z velkých. Plnotučné obytné auto s celkovou hmotností 7,5t, na podvozku Iveco Daily, a na poměry linerů velmi kompaktních rozměrů....

PODCAST: Pavel Liška a Jan Révai (Vandráci) – Papua Nová Guinea na motorce

Tentokrát jsme nahrávali živě přímo na pódiu Caravaning Brno 2024. Hosty byli Pavel Liška a Jan Révai, tentokrát v roli cestovatelů a jejich cestovatelského...