V záplavě nových modelů na podvozku Ford Transit případně na MAN TGE či VW Crafter působí novinka od Megamobilu na podvozku Renault Master skoro jako zjevení. Mega Twin 620 přináší velice nezvyklé uspořádání interiéru, které je určeno výhradně pro dvě osoby jak pro jízdu, tak na spaní. Ujme se tento koncept půdorysu mezi zákazníky?
Megamobil Mega Twin 620 se představuje
Výhradním odběratelem podvozků Renault Master pro obytné vozy byl donedávna Ahorn. U jiného výrobce byste na toto vozidlo narazili jen obtížně. Doba ale pokročila, situace na trhu podvozků se poměrně vyhrotila, a tak došlo i tady ke změně. Oblíbený slovinský výrobce vestaveb Megamobil přichází pro rok 2023 s novým modelem s označením Mega Twin 620.
Jak název napovídá, tato obytná dodávka dostala do vínku verzi podvozku L3H2 s celkovou délkou 622cm a výškou 255cm. Není tajemstvím, že vnitřní šířka vozidla je výrazně užší, než na co jsme zvyklí u podvozků Stellantis (Fiat, Citroën, Peugeot), a tak musel výrobce s interiérem poměrně čarovat.
Nezvyklý půdorys – kde jsme ho už viděli?
Megamobil se rozhodl pro netradiční půdorys, který poměrně prakticky využívá omezené prostorové možnosti Renaultu. Podobné uspořádání interiéru jsme mohli vidět minulý rok u levné obytné dodávky Clever Sunny 540. Model Mega Twin 620 nemá v podstatě přední salón. Sedačky jsou sice otočné a k dispozici je malý stolek na kávu nebo skromnější snídani, ale chybí zde zcela lavice, na kterou jsme ve vestavbách zvyklí. Její místo zaujala koupelna se sprchou.
Koupelna
Sprchový kout je v podání Megamobilu vyveden s překlápěcí stěnou, která během sprchování chrání umyvadlo s toaletou před namočením. Co lze považovat za inovativní počin, je možnost objednat si překlápěcí stěnu se zrcadlem. Díky tomu je k dispozici i ve skromném prostoru velice rozměrně zrcadlo, které je navíc velmi šikovně umístěné proti dveřím koupelny. Díky tomu lze i na malém prostoru poodstoupit dostatečně daleko. Hezký nápad!
Kuchyňský blok
Tradiční bolestí zejména užších podvozků je umístění lednice. Ta svými rozměry často určuje hloubku kuchyňského bloku, a tak de-facto „může“ za úzkou uličku mezi koupelnou a kuchyní. Ne však v Mega Twin 620. Díky netradičnímu umístění koupelny vznikl i netradiční prostor pro umístění lednice. Ta našla své místo za koupelnou směrem k zadnímu salónu. Díky tomu může být kuchyňský blok štíhlejší a zbývá tak i prostor pro širší průchod do zadní části vozu.
Zadní salón a spaní
A jsme u hlavní speciality tohoto vozu. Podobně jako u Clever Sunny 540 nacházíme v zadní části vozu Mega Twin 620 skromnější salón pro dvě osoby. Ty sedí naproti sobě napříč vozidlem. Za tímto sezením se pak nachází lůžko. Díky zvolené délce vozidla tvrdí výrobce, že se na posteli dá spát jak napříč, tak podélně.
Ano, pokud jste menší postavy, bude možné využít příčného spaní a mít tak zadní salón neustále k dispozici. My ostatní pak využijeme možnost přestavby na podélné spaní. Přes stolek a sedačky se vysune rošt a na něj se naskládají polstrované díly z obou lavic. Tím vznikne ložná plocha s délkou přes 2m, a to už – zejména v podélném provedení – bude stačit rozhodně úplně každému.
Závěr
Jak zhodnotit Megamobil Mega Twin 620 určený pro dvě osoby? Rozhodně cením nápad a odvahu udělat věci zase trochu jinak. Zvolený půdorys mi přijde poměrně vhodný právě pro Renault Master, který má interiér skutečně znatelně užší, než Ducato a spol. Megamobil zde i prakticky využil větší délku vozu, kdy se rozhodl pro podélné spaní spolu s netradičním umístěním lednice. Jako celek to podle mě může pro dvě osoby docela dobře fungovat. Limitující je ale rozhodně zadní salón. Na videu níže je vidět, že dva dospělí urostlí chlapi se sem sice vejdou, ale pohodlí si zase až tolik neužijí. Proto jsem přesvědčen, že přední stolek není až tak nouzový a případný zákazník jej bude používat poměrně často.
Držím palce, ať je tento model úspěšný. Renault Master je moc pohledné auto a pokud je citlivě přestavěné na obytnou dodávku, tak je rozhodně ozdobou silnic. Rád budu takové krasavce potkávat na cestách…