Megamobil Mega Twin 620 (2023) – novinka na Renault Master

V záplavě nových modelů na podvozku Ford Transit případně na MAN TGE či VW Crafter působí novinka od Megamobilu na podvozku Renault Master skoro jako zjevení. Mega Twin 620 přináší velice nezvyklé uspořádání interiéru, které je určeno výhradně pro dvě osoby jak pro jízdu, tak na spaní. Ujme se tento koncept půdorysu mezi zákazníky?

Megamobil Mega Twin 620 se představuje

Výhradním odběratelem podvozků Renault Master pro obytné vozy byl donedávna Ahorn. U jiného výrobce byste na toto vozidlo narazili jen obtížně. Doba ale pokročila, situace na trhu podvozků se poměrně vyhrotila, a tak došlo i tady ke změně. Oblíbený slovinský výrobce vestaveb Megamobil přichází pro rok 2023 s novým modelem s označením Mega Twin 620.

Megamobil Mega Twin 620

Jak název napovídá, tato obytná dodávka dostala do vínku verzi podvozku L3H2 s celkovou délkou 622cm a výškou 255cm. Není tajemstvím, že vnitřní šířka vozidla je výrazně užší, než na co jsme zvyklí u podvozků Stellantis (Fiat, Citroën, Peugeot), a tak musel výrobce s interiérem poměrně čarovat.

Nezvyklý půdorys – kde jsme ho už viděli?

Megamobil se rozhodl pro netradiční půdorys, který poměrně prakticky využívá omezené prostorové možnosti Renaultu. Podobné uspořádání interiéru jsme mohli vidět minulý rok u levné obytné dodávky Clever Sunny 540. Model Mega Twin 620 nemá v podstatě přední salón. Sedačky jsou sice otočné a k dispozici je malý stolek na kávu nebo skromnější snídani, ale chybí zde zcela lavice, na kterou jsme ve vestavbách zvyklí. Její místo zaujala koupelna se sprchou.

Megamobil Mega Twin 620 - interiér
Půdorys vozu Mega Twin 620 v mnohém připomíná Clever Sunny 540.

Koupelna

Sprchový kout je v podání Megamobilu vyveden s překlápěcí stěnou, která během sprchování chrání umyvadlo s toaletou před namočením. Co lze považovat za inovativní počin, je možnost objednat si překlápěcí stěnu se zrcadlem. Díky tomu je k dispozici i ve skromném prostoru velice rozměrně zrcadlo, které je navíc velmi šikovně umístěné proti dveřím koupelny. Díky tomu lze i na malém prostoru poodstoupit dostatečně daleko. Hezký nápad!

Kuchyňský blok

Tradiční bolestí zejména užších podvozků je umístění lednice. Ta svými rozměry často určuje hloubku kuchyňského bloku, a tak de-facto „může“ za úzkou uličku mezi koupelnou a kuchyní. Ne však v Mega Twin 620. Díky netradičnímu umístění koupelny vznikl i netradiční prostor pro umístění lednice. Ta našla své místo za koupelnou směrem k zadnímu salónu. Díky tomu může být kuchyňský blok štíhlejší a zbývá tak i prostor pro širší průchod do zadní části vozu.

Zadní salón a spaní

A jsme u hlavní speciality tohoto vozu. Podobně jako u Clever Sunny 540 nacházíme v zadní části vozu Mega Twin 620 skromnější salón pro dvě osoby. Ty sedí naproti sobě napříč vozidlem. Za tímto sezením se pak nachází lůžko. Díky zvolené délce vozidla tvrdí výrobce, že se na posteli dá spát jak napříč, tak podélně.

Megamobil Mega Twin 620 - zadní salón
Zadní salón v Mega Twin 620 poslouží dvěma osobám. Pro urostlejší jedince to ale nebude úplně nejpohodlnější.

Ano, pokud jste menší postavy, bude možné využít příčného spaní a mít tak zadní salón neustále k dispozici. My ostatní pak využijeme možnost přestavby na podélné spaní. Přes stolek a sedačky se vysune rošt a na něj se naskládají polstrované díly z obou lavic. Tím vznikne ložná plocha s délkou přes 2m, a to už – zejména v podélném provedení – bude stačit rozhodně úplně každému.

Megamobil Mega Twin 620 - zadní lůžko
Prostor zadního lůžka je velice útulný zejména díky poctivému čalounění zadních dveří.

Závěr

Jak zhodnotit Megamobil Mega Twin 620 určený pro dvě osoby? Rozhodně cením nápad a odvahu udělat věci zase trochu jinak. Zvolený půdorys mi přijde poměrně vhodný právě pro Renault Master, který má interiér skutečně znatelně užší, než Ducato a spol. Megamobil zde i prakticky využil větší délku vozu, kdy se rozhodl pro podélné spaní spolu s netradičním umístěním lednice. Jako celek to podle mě může pro dvě osoby docela dobře fungovat. Limitující je ale rozhodně zadní salón. Na videu níže je vidět, že dva dospělí urostlí chlapi se sem sice vejdou, ale pohodlí si zase až tolik neužijí. Proto jsem přesvědčen, že přední stolek není až tak nouzový a případný zákazník jej bude používat poměrně často.

Držím palce, ať je tento model úspěšný. Renault Master je moc pohledné auto a pokud je citlivě přestavěné na obytnou dodávku, tak je rozhodně ozdobou silnic. Rád budu takové krasavce potkávat na cestách…

Video představení Mega Twin 620

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Sériová vestavba nebo stavba na míru? Odpovídá David Krs z RV Evolution

Se zakladatelem společnosti RV Evolution, Davidem Krsem, jsem dělal rozhovor v době, kdy jeho firma teprve začínala. Bavili jsme se zejména o vzniku firmy...

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem...