Clever Sunny 540 – levněji už to nejde…

Výrobce Clever Vans představil na Caravan Salonu v Düsseldorfu zcela nový model pro rok 2022 s označením Clever Sunny 540. Jedná se o unikátní půdorys určený pro dvě osoby  postavený na podvozku Citroën Jumper o délce 5,41m. A s cenovkou začínající těsně pod 30.000€ může oslovit nejednoho začínajícího vestavbáře.

Clever Vans Sunny 540 - interiér

Clever Sunny 540 – půdorys

Půdorys tohoto vozu je skutečně originální. Naproti posuvným dveřím není (jak je jinde obvyklé) umístěn přední salón, ale koupelna (podobně jako například u vozu Pössl P2 Relax). Jedná se o pevnou koupelnu s možností příplatku za lamelové posuvné dveře. V takovém případě si vystačíte i bez sprchového závěsu. Koupelna částečně odděluje kabinu řidiče a za příplatek lze dokonce oddělit kabinu od obytného prostoru zcela. Vedle koupelny pak našla svoje místo skutečně prostorná šatní skříň.

Clever Sunny 540 - půdorys

Na druhé straně uličky se nachází, tentokrát jak tradice velí, kuchyňský blok s lednicí orientovanou dle současných trendů do průchodu posuvných dveří. Trochu netradičně je v kuchyňské lince i místo pro plynovou lahev (plyn slouží pouze k vaření). V kuchyňce možná příliš úložného prostoru není (jedna zásuvka, horní skříňka a prostor, co zbude okolo plynové lahve), ale zato je zde plnohodnotný dvojvařič se dřezem, jak jsme zvyklí u větších vestaveb.

Velice netradiční místo si našel stolek se sezením. Je umístěn hned za kuchyní a šatní skříní napříč vozu. Druhé lůžko se pak vysouvá přes toto sezení. Je to snadné, rychlé a vzniklé lůžko je plnohodnotné. Podobné uspořádání jsem viděl v nejedné domácí vestavbě a přijde mi velice zajímavé. Pro dvě osoby rozhodně.

Úložný prostor pod postelí je pak skutečně velkorysý a dost možná pojme i dvě dospělá kola. Drobnou nevýhodou může být skutečnost, že není přístupný z obytného prostoru.

Rozhodně stojí za to podívat se na video prohlídku níže. Předváděné auto má cenovku necelých 33.000€ a vzhledem k výbavě to je určitě zajímavá nabídka, která může pomalu začít konkurovat domácím vestavbám.

Vybavení modelu Clever Vans Sunny 540

Nezřídka bývá „cena již od“ tak trochu pastí na zákazníka (viz můj článek Levné obytné dodávky aneb ceny „již od“). Clever Vans ale v tomto ohledu bývá poměrně férový a i základní cena typicky skrývá docela dobře použitelnou výbavu. Vzhledem ke skutečně atraktivní ceně uvádím výjimečně kompletní výčet výbavy:

  • Podvozek Citroen 2.2l HDI, 120PS s ABS, ESP a ASR
  • Multifunkční volant s tempomatem
  • Ocelová 15″ kola
  • DAB anténa a příprava na montáž autorádia
  • Manuální motorová klimatizace
  • Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka
  • Airbag řidiče a spolujezdce
  • Přístrojový panel s chromovanými rámečky
  • Látkové potahy sedaček v kombinaci hnědá/béžová, sezení v obytném prostoru čalouněné šedou látkou
  • USB zásuvka v přístrojové desce
  • Držák nápojů a mobilního telefonu
  • Elektrický nástupní schůdek
  • 16A booster nabíjení
  • 3x Seitz rámová okna, 1 střešní okno 40x40cm, střešní okno v koupelně 28x28cm
  • Síť proti hmyzu v posuvných dveřích
  • 2x 230 V, 1x USB, 1x 12V zásuvka
  • Provedení interiéru v deokru bambus
  • Naftové topení včetně 230V přípojky
  • Kompresorová lednice o objemu 70l
  • Nádrž na čerstvou vodu 60l, odpadní nádrž 60l
  • Nástavbová baterie 1x95Ah

V této sestavě toho k „dokonalosti“ chybí skutečně jen málo. Z další doplňkové výbavy, která může být zajímavá, vybírám:

  • Motorizace 140PS místo 120PS – 1000€
  • Navýšení maximální celkové hmotnosti vozu z 3.3t na 3.5t – 400€
  • Boiler na teplou vodu – 500€
  • Lamelové dveře do koupelny – 300€
  • Dodatečné boční okno do koupelny – 400€

Závěr

Tato nenápadná vestavba mi přijde jako jedna z nejzajímavějších novinek letošního Caravan Salonu v Düsseldorfu. Jednak je to dáno velice neobvyklým uspořádáním interiéru, ale hlavně snahou dosáhnout skutečně atraktivní cenové nabídky. Za rozumné peníze tak člověk získá plnohodnotnou obytnou dodávku bez výrazných kompromisů jak v kvalitě, tak ve vybavení. Pro jednotlivce nebo aktivní páry tohle není vůbec špatná příležitost, jak do světa vestaveb nastoupit.

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 3 – jak se v něm bydlí v noci?

Posledně jsme se podívali na Knaus Tourer Van 500MQ pohledem denního režimu. Dnes se zaměříme na noční fungování. Jak pohodlné je přední stahovací lůžko?...

Bürstner eLineo – první komerční vestavba s elektrickým pohonem

Bürstner eLineo bude nejspíše první běžně nabízenou vestavbou poháněnou čistě elektrickým pohonem. Model eLineo vychází z modelu Bürstner Lineo C 590 na podvozku Ford...

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Knaus Tourer Van 500MQ je postaven na podvozku VW T6.1, a to znamená jistá specifika v oblasti provedení obytné nástavby. Jak se s nimi...

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Knaus Tourer Van je netradiční novinkou oblíbeného výrobce obytných aut. Tento model byl představen v létě minulého roku a ihned zaujal zejména unikátní volbou...

Podvozková sada Twin-Monotube Projekt – konec uskákané a kolébavé jízdy

Známí "ladiči podvozků" Eibach a Koni přichází s podvozkovou sadou pro obytné vozy s názvem Twin-Monotube Projekt. Máte pocit, že z vás vaše Ducato/Jumper/Boxer...