Tourne Cruise a Tourne Select – dvě úrovně výbavy pro rok 2025

Tourne Cruise a Tourne Select jsou dva výbavové stupně, které od modeloveho roku 2025 výrazně promění nabídku slovinského výrobce obytných dodávek. Jak mohou pouhé stupně výbavy znamenat výraznou změnu? U Tourne velmi jednoduše.

Připomeňme si Tourne

Protože Tourne nepatří zrovna k nejznámějším značkám na našem trhu, pojďme si jej krátce připomenout. Slovinský výrobce je úzce navázán na dovozce vozidel Peugeot do Slovinska, a tak vyrábí všechny své vestavby právě na podvozku Peugeot Boxer. To mohlo být možná pro některé zákazníky v minulosti limitující. Ale s pokračující integrací skupiny Stellantis už v dnešní době není rozdíl mezi Peugeotem nebo třeba Citroënem. Díky tomu i Peugeot nabídne 180k motorizaci s automatem…

Tourne od začátku svého působení nabízí pouze dva modely. Model 6.0 a 6.4. Jak názvy napovídají, jedná se o modely s rozdílnou délkou podvozku a rozdílem pouze v příčném (verze 6.0) nebo podélném (verze 6.4) spaní. Jinak jsou oba modely identické.

Tourne 6.4

Charakteristickým prvkem Tourne byl pak také přístup „all-in“, kde výběr doplňkové výbavy čítal jen několik málo položek, protože všechno ostatní bylo již v základu (od podlahového vytápění, až třeba po tažné zařízení). To se ale od modelového roku výrazně změní.

Poznámka: podrobněji jsem představoval Tourne v samostatném článku (Tourne přichází na český trh) a měli jsme jej k dispozici i v našem podrobném testu (VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4).

Úrovně výbavy Tourne Cruise a Tourne Select

Tourne se rozhodlo změnit svůj přístup k velice jednoduché (a vlastně tak trochu neflexibilní) nabídce a vyšlo vstříc zákazníkům, kteří by ocenili vysokou kvalitu zpracování a nadstandardní přístup k izolaci, ale nepotřebují mít ve výbavě nutně úplně vše.

Od modelového roku 2025 se tak budeme setkávat se dvěma stupni výbavy – Tourne Cruise a Tourne Select. Rozdíl ale není jen ve výčtu výbavy, ale i ve vzhledu nábytku. Vyšší stupeň Tourne Select posouvá design zase o kousek výše, přičemž všechny „vychytávky“ zůstávají samozřejmě zachovány.

Tourne Cruise je nižší z obou dostupných výbav. Přesto obsahuje poměrně zajímavé elementy, za které se jinde připlácí. Jmenujme například vyhřívané čelní sklo, podlahové vytápění nebo třeba mlhovky. Design interiéru je pak stejný, jako v aktuální modelové řadě 2024. Na rozdíl od vyšší výbavy pak neobsahuje doplňky, které dříve byly v základu. Jedná se například o tažné zařízení, markýzu, couvací kameru nebo třeba navigaci.

Naproti tomu Tourne Select obsahuje vše, co vás jen napadne. Kromě výše zmíněných elementů najdeme ve výbavě Select například digitální přístrojový panel, adaptivní tempomat, elektronickou parkovací brzdu, 10″ navigaci, lithiovou baterii, atd. Zkrátka Tourne Select je all-in nejen výbavou obytné nástavby, ale i na straně podvozku.

Závěr

Nové řady výbav nejsou na první pohled možná až takovou bombou a upřímně o nich většinou ani nepíšu. U Tourne je to ale z mého pohledu naprosto zásadní změna v nabídce. Od původní velmi omezené nabídky se dostáváme do světa, kde má zákazník na výběr. Nová je totiž například i možnost vyměnit standardně dodávaný bojler Whale a topení Webasto za kombinovaný blok Truma Combi.

A jak cenově? Tourne Cruise 6.0 se základní motorizací 120k začíná na 59.000 Euro, Tourne Cruise 6.4 se 140k na 69.500Euro. Na druhém konci cenové spektra jsou vozy s automatickou převodovkou a 180k motorizací v plné výbavě Tourne Select, kde verze 6.0 přijde na 86.900 Euro a 6.4 pak na 89.990 Euro.

Osobně je mi Tourne sympatické. Systém rozkládání předního salónu na lůžka pod názvem Dream4System je naprosto unikátní a spolu s dalšími výbavovými prvky a kvalitně provedenou izolací nabízí zajímavou cestu, jak se bez problémů vypořádat s nástrahami celoročního kempováním.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...