Espresso kávovar do obytného auta na 12V a bez kapslí

Káva. Životabudič. Souputník pohody, relaxu a odpočinku. Ať už kávu vnímáte jakkoli, její příprava je častým tématem karavanistických diskusí. Moka konvička, překapávač, aeropress, french press nebo espresso kávovar do auta na 12V. Každý preferuje jiný způsob přípravy. Na nedávném veletrhu CMT byl prezentován zajímavý produkt – espresso kávovar na 12V pro použití bez kapslí.

Espresso kávovar do obytného auta na 12V se představuje

Hlavní výhodou kávovaru Camptekk na 12V je skutečnost, že k jeho provozu není potřeba žádný měnič napětí. Přístroj tedy stačí zapojit do standardní 12V zástrčky a spustit. Tento automat navíc nevyužívá neekologické kapsle, ale je navržen pro použití E.S.E. podů (kulatých sáčků podobných těm čajovým). Jinak se jedná na první pohled o poměrně běžný espresso kávovar.

Co se týče technických specifikací, tak výrobce uvádí hmotnost přibližně 5,6kg a rozměry 175x275x260 mm. První nahřátí má trvat zhruba 3 minuty a následně je možné kávu připravovat již pouhým stisknutím tlačítka. Vestavěná nádržka na vodu má 650ml a specifikace slibuje tlak až 16barů. Celý přístroj je pak vyveden v nerezovém provedení.

Zhodnocení

Upřímně, nemám s tímto kávovarem žádnou osobní zkušenost. Ale jak se často probírám internetovými diskusemi, otázka příprava kávy je častým tématem. Nejčastěji lidé volí útlé kapslové kávovary Nespresso ve spojitosti s instalací měniče napětí. Použití espresso kávovaru přímo na 12V může být zajímavá alternativa. I když rozměrově, designově a vlastně ani cenově (kávovar Camptekk stojí 369€) kávovaru Nespresso konkurovat rozhodně nemůže. Pro koho je tedy vhodný? Těžko soudit, neboť já cílovou skupinou rozhodně nejsem. Zákazníkem tak budou nejspíš skuteční kávoví fajnšmekři, kterým příprava oblíbeného nápoje levným kapslovým automatem přijde jako zneuctění jejich životabudiče.

A kam pak s použitým podem po uvaření kávy? Třeba do odpadkového koše do vestaby.

Camptekk espress kávovar na 12V – video ukázka

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

4 KOMENTÁŘE

  1. Fajnšmekři spíš ne, ono v těch ESE podech nic moc dobrého k dispozici nebývá. Kvalita bude spíš na straně těch kapslových mašin (kde se dneska dá v tom jejich klasickém formátu kapslí koupit i kafe od opravdu dobrých pražíren. Ty navíc narozdíl od originálních hliníkových používají kapsle kompostovatelné). Tohle bude mít opravdu hlavní výhodu v tom, že to poběží přímo na těch 12 V.

    • Pokud se nepletu, tak existuje věc, do které je možné dát libovolnou kávu a má to pravé tvar toho podu. Pak už se dá pit cokoli kvalitního. Ale jinak souhlasím. Asi jediná výhoda je opravdu těch 12V.

  2. Kávovarů na preso do obytných aut není mnoho a většina kapslových má příkon kolem 1,5 kW, což je hodně pro běžné měniče. Tento presovač dle uváděného příkonu potřebuje 14A, což je hraniční hodnota pro běžné 12V rozvody (15A pojistka). Asi největším problémem tohoto řešení je jeho velikost a hlavně hmotnost. Nerezové provedení je sice jistě kvalitní, ale hmotnost 5,5 kg je opravdu hodně pro obytná auta, kde se bojuje o každé kg „doložnosti“. Preso má minimální spotřebu vody, tak k čemu tak velká nádržka na vodu. Kdyby to vyrobili poloviční velikosti a hmotnosti, tak bych si objednal. Ale zdá se, že výrobce tak úplně nepřemýšlel nad účelem 12V kávovaru. Používáme italskou Moka konvičku, která má tu výhodu, že si kafe uděláte na plynovém vařiči – během chvilky – a zabere minimum místa. Vejdete ji do zásuvky. Kávovar by se mi líbil, ale vozit s sebou tak velký a těžký krám si nemohu dovolit 🙁

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Affinity Three (2024) – navrženo pro tři

Affinity Three je novinkou známého polského výrobce. Tentokrát se můžeme těšit na možná trochu méně odvážné, ale stále inovativní uspořádání obytného prostoru navrženého pro...

VIDEO: Carado CV 590 4×4 – čtyřkolka na podvozku Ford Transit

Obytné dodávky s pohonem 4x4 jsou často vyhledávaným artiklem. Jedním z cenově dostupných modelů je Carado CV 590 4x4 na podvozku Ford Transit. Tuto...

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Pro ty, kteří jsou dnešní konfekční nabídkou obytných dodávek již znuděni, nabízí Affinity spoustu alternativ. Třeba zrovna Affinity Duo, které jsme měli nedávno v...

VIDEO: Affinity Freedom (2024) – kompaktní #vanlife vestavba

Affinity se nebojí netradičních půdorysů, a tak nedávno představená dceřiná značka Freedom skvěle zapadla do jejího portfolia. Nečekejme ale další variaci na téma prostor....

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 1 – představení a první dojmy

Affinity patří mezi mé nejoblíbenější značky. Mám rád jejich odvahu dělat věci úplně jinak než všichni ostatní a stejně tak jsem si oblíbil vysokou...