Pössl Summit 600 Plus – 10.000km – díl 2 – vestavba obecně a sezení

V minulém dílu seriálu o našich zkušenostech s obytnou dodávkou Pössl Summit 600 Plus (2021) jsem se věnoval podvozku a autorádiu. Dnes se podívám podrobněji na to, jak si po 10.000km vede vestavba jako taková a sezení v předním salónu.

Pössl Summit 600 Plus - Přední salón
Přední salón

Vestavba obecně

Co se týče kvality zpracování, tak za mě spokojenost. Na začátku jsme narazili jen na pár drobností, které prodejce obratem vyřešil k naší spokojenosti. Konkrétně se jednalo o následující tři věci:

  • Vytržený vrut obkládacího panelu kolem police nad kabinou řidiče. Ničemu to nevadilo, ale vzhledem k tomu, že se na tento panel chytá/opírá žebřík pro vstup do střešního stanu, tak si to opravu určitě zasloužilo.
  • Nedotažené vruty zvýšené podlahy směrem do kabiny řidiče, kvůli kterým vrzala podlaha.
  • Nefunkční zásuvky (12V a 230V) nad lavicí předního salónu. Ukázalo se, že z výroby nebyly vůbec zapojené (chybějící kabeláž).
Nedotažené vruty v podlaze
Nedotažené vruty v podlaze
Vrut na horní polici
Vrut na obložení horní police

Lavice předního salónu

Jak už to bývá u vestaveb, kde nejsou oddělené zadní sedačky, lavice je pro dlouhé jízdy na hranici komfortního cestování. Děti v sedačkách to spíše nepocítí, ale jakmile má jet vzadu dospělý, už to prostě není ono.

Dvě dětské sedačky (resp. sedačka a podsedák) se na lavici vedle sebe vejdou, ale je to jen tak tak. Nevybíral jsem nějaké speciální úzké. Vzal jsem prostě sedačky z našeho denního auta a ty jsem dal do Summitu. Trochu problematické je ale zapínání pásů. Přezky jsou umístěny uprostřed sedáku, takže při zapínání je potřeba dětské sedačky od sebe lehce odsunout, a po zapnutí zase vrátit zpět. Jde to, ale pohodlné to moc není. Výhodou je ale zase to, že pásy jsou v horní části opěradla umístěné na krajích. To znamená, že pás v zatáčkách pomáhá s bočním vedením těla (které je jinak samozřejmě na této obyčejné lavici naprosto nulové).

Přední salón jako postel
Přední salón přestavěný na krátké lůžko

Přední salón lze přestavět na postel. Buď s příplatkovou deskou napříč vozu směrem do posuvných dveří, nebo ve zkrácené variantě jen podélně (tam z příplatkové postele využijete pouze jeden díl matrace). Ani jednou jsme přední spaní nepoužili, když nebudu počítat jednu svoji noc tak trochu ze zvědavosti. Jde to, spaní to není vůbec nepohodlné, ale zablokovaný průchod posuvnými dveřmi je značně nepraktický. Osobně vnímám toto lůžko jako velmi nouzové. Určitě ne z pohledu pohodlí, ale určitě z pohledu (ne)praktičnosti.

Závady

Již v článku o prvních zkušenostech jsem psal, že se nám bezpečnostní pás u okna velmi neochotně navíjí. Vedlo to až k tomu, kdy na konci jízdy měla dcera pás plně vytažený a ten se nechtěl bez manuálního zásahu vrátit. Reklamoval jsem u prodejce a závada byla v rámci záruky opravena. Nutno ale říct, že i tak má osobní auto navíjení pásu rozhodně silnější. Ale to je prostě vlastnost těchto obyčejných lavic.

Bezpečnostní pás
Částečně nefunkční samonavíjecí pás

Druhý problém se objevil někdy kolem 7.000km. Lavice má pod sedákem víko prostoru, kde je umístěno topení. Víko drží na dvou plastových pantech a je podloženo dřevěnou výztuhou, která vlastně drží většinu zátěže. Ta je z výroby uchycena pouze na dvou vrutech po stranách. Tím, že zadní lavici používáme velmi intenzivně, a ani já nevážím úplně málo, tak se výztuha začala „propadat“, neboť ji ty dva vruty nebyly schopné udržet. S prodejcem jsme se dohodli na uchycení dalšími třemi šrouby, které se uchytily skrz tuto příčku a desku lavice. Takto opravené sezení již drží o poznání lépe. Opět opraveno v rámci záruky bezplatně.

Stůl

Stůl předního salónu je zajímavý a praktický hned ze dvou hledisek. První je jeho tvar. Je asymetrický, mírně se zužující směrem do kabiny řidiče. Díky tomu se dá velice pohodlně procházet z obytného prostoru nejen k otočeným sedačkám, ale i do kabiny řidiče v případě sedaček orientovaných do směru jízdy. Hodně praktické!

Druhou praktickou vlastností je otočný rozšiřující díl. Opět se, díky tvaru, dá kolem něj v pohodě projít, i když je otočený do prostoru, a také jej velmi často využíváme při vaření jako další odkládací a pracovní prostor.

Pössl Summit 600 Plus - sezení s rozloženým stolkem
Sezení s rozloženým stolkem

Co se týče velikosti, je stůl v Summitu na obytnou dodávku vlastně obrovský. Ve čtyřech se u něj pohodlně najíme. Bez problému se vejdou čtyři velké talíře a zbývá ještě prostor na nápoje a další věci, co chcete mít během jídla po ruce. I pozice vůči všem sedačkám je taková, že se nemusí nikdo moc naklánět, nebo by se mu při jídle sedělo nepohodlně. Musím říct, že za tohle jednoznačně velká pochvala!

Dodatečné zásuvky pod stolem

Příplatkové dodatečné zásuvky pod stolem i po 10.000km považuji vlastně za povinnou výbavu. Jedná se o sestavu 12V, 230V a 2x USB zásuvka. 230V zásuvka je v permanenci zejména během práce na notebooku. 12V zásuvku v tomto místě používáme zejména na měnič napětí, když potřebujeme notebook nabít bez přístupu k externí síti. USB zásuvky jsou pak v permanenci na dobíjení tabletu a telefonů. Aby také ne, když jiné USB zásuvky ve vestavbě nejsou! Na to jsem si stěžoval už při prvních zkušenostech a platí to i nadále. Ano, už mám nakoupené redukce do 12V zásuvek, ale prostě…

Úložný prostor pod stolem

Na tento úložný prostor jsem si posledně lehce stěžoval, že je příliš mělký. A stále platí, že mi chybí ten milimetr až dva hloubky, aby se sem vešly PET lahve s pitnou vodou. Když ale není nazbyt, tak je tam prostě dáváme i tak. Jinak zde ale častěji nachází své místo dětské boty nebo nižší letní obuv Vanistky.

Pössl Summit 600 plus - úložný prostor pod stolem
Úložný prostor pod stolem

Pojistková skříň z boku lavice předního salónu je umístěna opravdu prakticky. Za tu dobu jsem vyměňoval pojistku celkem dvakrát. Jednou to nejspíš způsobil levný měnič napětí, podruhé mám podezření na USB redukci do 12V zásuvky. Údajně je to poměrně běžné, že tyto méně kvalitní spotřebiče mají tendenci způsobovat přepalování pojistek.

Úložný prostor nad kabinou řidiče

Úložný prostor nad kabinou řidiče je bezedný! A hlavně jej máte neustále po ruce. Pro dva může být možná postradatelný a hezké panoramatické okno a vyšší prostor nad hlavou může být atraktivnější volbou. Pro více osob je to ale ve voze se střední výškou H2 (viz Různé velikosti aut na bázi Ducato) podle mého názoru naprosto nezbytná věc. Dáváme sem bundy, teplejší oblečení, žebřík pro přístup do střešního spaní, sluneční clonu na markýzu, atd. Nedokážu si představit, že bychom toto úložné místo v autě neměli.

Závěr

Přední salón ve voze Pössl Summit 600 Plus je dle mého názoru vyvedený velice dobře. A to jak zpracováním, tak i z praktického pohledu. Ne úplně pohodlná je zadní lavice, ale to je u podobně provedených sezení prostě vlastnost. Samozřejmě, že oddělené a třeba i posuvné sedačky, které umí do vestavby dát Knaus, Vantourer nebo Clever, poskytnou při jízdě jiné pohodlí. To je ale zase vykoupeno vyšší hmotností.

A co celková kvalita vestavby? Kromě výše zmíněných několika drobností jsme naštěstí (ťuk ťuk) na nic zásadního nenarazili. A to se rozhodně počítá…

Příště se podíváme na posuvné dveře a kuchyň.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...