Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 2 – vestavba obecně a sezení

Behěm dlouhého čekání na náš Summit jsem poměrně detailně pročítal diskusní fóra majitelů vozů od Pössl Group. Zejména jsem se pak zaměřoval právě na zkušenosti s naším modelem Summit 600 Plus. Upřímně, měl jsem docela obavy. Není úplně tajemstvím, že továrna Pössl s označením H-line (vlastní továrna skupiny Pössl; druhá je označována D-line a tam auta pro Pössl vyrábí Dethleffs), kde se Summit vyrábí, je pod dlouhodobým tlakem a nestíhá plnit poptávku zákazníků. To prý nezřídka vede k problémům s kvalitou, kdy se zákazníci setkávají s určitými nedodělky hned po převzetí nových vozů. Někteří zákazníci tak v diskusích líčí problémy se zatékáním kolem střešního okna, nedotaženou (a tedy netěsnící) hadicí pro plnění nádrže na čerstvou vodu, nedostatečně utěsněnou vaničkou sprchového koutu apod.

Nic z toho nás naštěstí (zatím?) nepotkalo (ťuk ťuk!). Přiznávám, že mám asi dvě tři drobnosti, které budou předmětem reklamace, ale nic tak dramatického, jako je zatékání do auta, to fakt není.

A jak si tedy stojí samotná vestavba z pohledu praktických zkušeností? Pojďme pěkně popořadě… Dnes se podíváme na sezení.

Lavice

Lavice sezení je, jak je u těchto aut obvyklé, poměrně úzká. Pro dvě děti a nebo dítě a dospělého je to ok. Ale pokud byste chtěli opravdu pohodlnější zážitek, tak jednoznačně doporučuji alespoň základní rozšiřitelnou lavici, jako dělá třeba Vantourer, Knaus nebo Clever Vans. Pössl v Summitu nic takového jako příplatkovou výbavu nevede, takže není čeho litovat. Ale i když jsou to kila a pár set Euro navíc, je to určitě věc ke zvážení.

Poznamka: když jsme si dělali alternativní konfigurace od Knausu nebo právě Vantoureru, tak jsme tam tu rozšiřitelnou lavici dávali. Vyzkoušeli jsme ji ve Vantoureru a je to fakt úplně o něčem jiném. Takže máte-li vzrostlejší děti, nebo plánujete jen dlouhé přejezdy a bude někdo z dospělých sedět vzadu, zvažte tuto možnost.

Kažopádně, když už pevná lavice, tak ta u Summitu není vůbec špatná. Řada výrobců (a Pössl to má u některých svých modelů také) umisťuje pásy tak, že jsou nahoře vyvedené uprostřed lavice a zapínání je pro jednoho u stěny a pro druhého do uličky. Summit to má obráceně – pásy se zapánají uprostřed lavice a vyvedeny jsou nahoře po stranách opěradla. Výhoda? Ten, kdo sedí do uličky (a zejména pak dítě s dětskou sedačkou nebo podsedákem), je mnohem lépe přidržován pásem v levotočivých zatáčkách.

A když už jsme u pásů, tak palec nahoru směrem k délce pásu. Stačí úplně bez problémů i na poměrně objemnou dětskou sedačku.

Na druhou stranu, pás u okna je v našem případě jednou z věcí k záruční opravě. Při plném vytažení (což u dětské sedačky potřebujete) se navíjí zpátky jen velmi neochotně.

Stůl

Co se týče stolu, tak za mě bez výhrad. Jednak je poměrně rozměrný (na tuto velikost auta – viz článek o porovnání velikosti předního sezení) a má i praktický asymetrický tvar, takže lze kolem něj hezky procházet mezi přední sedačky. Navíc uchycení stolu a celková jeho stavba je poměrně robustní, takže člověk fakt nemá obavu, že by se s tím mohlo něco stát.

Třetí lůžko v krátké variantě

Stůl je součástí třetího rozkládacího lůžka. Tady máte dvě možnosti. Buď postel napříč auta pro dospělého, nebo kratší, podél, pro dítě (cca 160cm délka). Plnohodnotné lůžko vypadá fakt fajn (ještě nevyzkoušeno), ale zabere dost místa v garáži (dva kusy matrace a pevná deska). Na naši 3 týdenní cestu jsme brali jen jeden kus matrace a spoléhali na to, že v případě nutnosti vystačíme s kratší variantou postele.

Během jízdy s dětskými sedačkami je bohužel nutné stůl odstranit. Proč? Když je tam stůl, dětem se pod něj nevejdou nohy. Takže stůl pryč a jede se. Ale kam se stolem? Já ho dávám dozadu na postel, nohu mezi matrace a rošt, a celé umístit tak, aby to v případě nehody zastavila koupelna. Není to ideální, ale lepší řešení jsem zatím nenašel.

Dotaz: jak tohle řešíte ve svých vestvbách vy? Dejte případně prosím do komentářů vaše tipy. Moc mě to zajímá, jak tohle řešit.

Dodatečné zásuvky pod stolem

Jednoznačně nutnost jsou dodatečné zásuvky pod stolem (230V, 12V, USB). Ty jsme používali v podstatě pořád. Možná i z toho důvodu, že v Summitu jiné USB v nástavbě už není. K dispozici jsou jinak už jen 12V zásuvky.

Nechci být za každou cenu nekritický, takže tohle považuji opravdu za fail. V dnešní době, jediné dvě USB zásuvky v celé vestavbě? Jako fakt? Ale no tak… Cpát do 12V zásuvek redukce pochybné kvality je prostě vopruz, navíc když nekoupíte fakt maličkou, tak se ani nezavře krytka 12V zásuvky. Kdyby ještě byly v autě instalovány 12V napájecí kolejnice, kde se ukotvují světla (a případně právě USB zásuvky), tak jak to má třeba Pössl 2Win nebo Vantourer (nebo asi milion jiných modelů), tak budiž. Ale takhle je to prostě trochu smutek. …ale ok, budu pozitivní, takže Summit patří spíše k levnějším vestavbám a i pohotovostní hmotnost není špatná. Takže budiž, sice to moc nechápu, ale respektuji to. 🙂

Úložný prostor pod stolem

Úložný prostor pod stolem

Pod stolem se pak nachází úložný prostor a pod ním ještě rozvody vody s vypouštěcím ventilem. Tohle je hezké a praktické zároveň. Jen, kdybych si teda mohl vymýšlet, tak bych ten úložný prostor udělal o 1mm hlubší (podle mě by to nebyl problém, protože ty hadičky a ventil by se pod to vešly i tak). Proč? Protože pak by se do toho prostoru krásně vešly 1,5l PET lahve s vodou. Takhle, pokud do prostoru lahve dáte, tak je víko malinko nadzvednuté. Takže nakonec jsme sem místo vody dávali (převážně) dětské boty. Na ty je tam prostoru až až. Z dospělých bot pak jen nějaké otevřené nebo plátěnky. Na tenisky nebo větší obuv je prostor už moc mělký.

Některá (no spíš kdejaká) konkurence dává ještě druhý trojúhelníkový úložný prostor nebo zásuvku do zaobleného schůdku vedle průchodu. Summit má v tomto místě jednodušší řešení – zaoblený schůdek a pod ním hranatý roh. Takže je tam prostor, ale jen přikrytý shora. Tenhle zdánlivě zbytečný prostor není až tak špatný. Jedny dospělé boty se tam plusmínus vejdou, případně dvoje dětské. A rozhodně je to z pohledu hmotnosti lehčí řešení (i když esteticky to bůhvíjak hezké není).

Prostor pod lavicí je v Summitu plně dedikován topení a bojleru. Z boku lavice je pak hezky přístupná elektroinstalace s pojistkami. Hezky přístupné, pěkně označené a funkční. Už jsem vyměňoval i jednu pojistku, neb jsem přes 12V rozvod a USB redukci nabíjel asi něco, co jsem možná tímto způsobem nabíjet neměl (nebo si aspoň jinak nedokážu vysvětlit tu přepálenou pojistku). 🙂

Úložný prostor nad kabinou řidiče

V současné době panuje velký trend odstraňovat polici nad kabinou řidiče a spolujezdce a nahrazovat ji buď volným prostorem s mělkými poličkami kolem dokola, nebo panoramatickým oknem. Vypadá to krásně, vzdušně a ušetří vám to nejednu ránu do hlavy. Ale pokud chcete jezdit v šestimetrovém autě s rodinou, tak vám tenhle veliký prostor bude zatraceně chybět.

Někteří výrobci vám budou tvrdit, že ten prostor kompenzují příčnou skříňkou vzadu nad postelí (tohle mi říkali u Adrie), ale nevěřte tomu. Summit (a spousta dalších aut) má tu příčnou skříňku nad postelí standardně. Je super, je veliká, ale do prostoru nad kabinou toho dáte tak 3x více. A je to pořád po ruce!

Takže police nad kabinou řidiče je z mého pohledu pro 4 člennou posádku naprostou nezbytností. Vejde se tam mraky věcí a navíc jsou neustále k dispozici.

Závěr

Když to shrnu, tak sezení v Summitu je v zásadě povedené. Nemám moc co bych mu vytknul. Možnost rozšiřitelné lavice u našeho modelu není, ale pokud vybíráte dodávku, plánujete jezdit ve 4 a tuhle možnost máte, určitě ji zvažte. A pak se určitě ptejte po USB zásuvkách. Jediné dvě pod stolem jsou prostě málo.

Příště se podíváme na kuchyň a možná zbyde i místo pro koupelnu. 🙂 Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 3 – posuvné dveře a kuchyň

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

  1. Sedačky mám vzadu téměř identické s těmi vepředu, tj. polohovatelné, s opěrkami a navíc se dají od sebe o pár centimentrů odsunout. Maji isofixy. Super, jen se díky tvarování ztrácí možnost využít je jako postel, ale vzhledem k tomu, že mám Clever Vario Kids s dvěmi dvoupostelemi mi to nevadi. To pohodlí, pokud jedeme ve 3-4 za to stojí.

    Co se týče stolku, řešili to i na foru https://poesslforum.de/, moc jiných řešení než v článku není, buď přendávat dozadu a nebo si udělat nějakou úpravu na sklápění a původní stolek dát pryč.

    Nedostatek USB – zrovna tohle jde snadno napravit, dát tam další zásuvku zase není tak těžké. Trochu bych se zastal výrobce, ono se USB vyvijí a zatímce před pár lety bylo maximum 1A, dneska ty vestavěné zásuvky umí přes 2A, ale stejně by něktěří chtějí rychlodobijení, na což je nejlepší nějaký ten pazneht to 12V zásuvky. Já třeba navíc mám laptop s napájením přes USB-C a tak mi vyhovuje, že USB pazneht vyhodím ze zásuvky a dám tam 12V adaptér na USB-C PD.

    A úložný prostor nad kabinou je super, ty panoramatická okna pěkně vypadají, ale praktičnost pláče. Ono ve vestavbě není moc místa a přijít o tohle je škoda. Přesně jak se píše v článku

    • Clever Vans je sedačkami fakt poměrně výjimečný. Takže docela chápu vaši volbu. My máme tu dolní postel jen jako nouzovku pro případy, kdy by nebylo možné (z důvodu počasí) nebo vhodné (z důvodu místa) otevírat stanovou střechu. Zatím jsme ji tedy nepoužili, ale předpokládám, že jen co ji necháme doma, tak bude potřeba. 🙂
      Co se týče USB, tak je fakt, že dnes není výjimkou 3A USBcko. Ale přesto bych z výroby uvítal i něco málo navíc. Minimálně v kuchyni, kde je opět dvojice 230V a 12V, by si USB zásuvku vedle zasloužila. Proto se mi hodně líbí ty napájecí kolejnice. Člověk si dá USB zásuvku nebo lampičku kam potřebuje. Ale co už. Prostě nakoupím pár redukcí a bude to. 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...