Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 1 – Fiat Ducato, autorádio

Máme za sebou již více než 25 nocí strávených v naší obytné dodávce a z toho přes 20 nocí v kuse. Kromě toho těch 25 nocí znamenalo bezmála 10 přejezdů (a tedy zakempování a následně i balení) a celkem něco kolem 3.000km. Jaké jsou tedy naše první zkušenosti a dojmy? Co se nám na autě líbí a co budeme chtít ještě nějak dořešit? Pojďme tedy pěkně popořadě. Dnes samotné auto, kabina řidiče a spolujezdce a autorádio.

Motor a převodovka

Jak už jsem psal v úvodním článku o našem autě, zejména z důvodu čekací lhůty jsme pro náš Pössl Summit zvolili jako podvozek Fiat Ducato s novým motorem s AdBlue plnícím ekologickou normu Euro 6d-TEMP. Při každé jízdě oceňuji zvolenou konfiguraci o výkonu 140 koní. Ukázalo se, že tento výkon nám naprosto postačuje (ověřeno i v nějakém tom průsmyku v Dolomitech). Silnější motor jsem nakonec během výběru zavrhnul, protože při pohledu zejména na křivky průběhu točivého momentu zjistíte, že ten rozdíl není až tak dramatický. A navíc motor silnější než 140HP znamená už necelých 20kg hmotnosti navíc.

Ve výbavě jsme chtěli za každou cenu tempomat. Při našich cestách jsme tu a tam museli absolvovat delší dálniční přejezd a tempomat je prostě nutnost a jsem za něj moc rád. Kromě funkce tempomatu umí i fungovat v režimu omezovače rychlosti, ale to jsem nikdy u žádného auta nevyužil.

Co se týče převodovky, tak jsme sáhli po manuálu a nelituji. Když jsme měli prvně půjčenou obytnou dodávku (Vantourer), tak měla automatickou převodovku. Byla to tedy robotizovaná převodovka, ale do klidné jízdy s obytným autem to tak nějak pasovalo. Docela se mi to tenkrát líbilo. Teď jsme dokonce mohli volit i fungl nový 9-stupňový automat. Ale nakonec jsme se rozhodli pro standardní 6-stupňový manuál. Hlavní motivací nebyla ani tak cena, ale dodatečná hmotnost. Jak jsem psal už v úvodním článku o námi vybraném autě, hodně jsme tlačili na co nejnižší pohotovostní hmotnost auta. A tak automat musel ustoupit. Nelituju. Manuál v Ducatu funguje parádně a nijak mě to řazení nerozptyluje. Takže za mě volba manuálu nebyla chybou.

Podvozek a kola

V průběhu rozhodování jsem se i chvíli zaobíral myšlenkou, zda nevzít Maxi/Heavy Chassis. Kromě 16″ litých kol (a tedy vyššího podvozku) a oplastování blatníků, obsahuje zesílená ramena podvozku a výkonnější brzdy. Jenže je to zase 40kg váhy navíc. A to u nás těch 40kg bylo prostě hodně. Takže jsme udělali kompromis a dali jsme do příplatkové výbavy jen 16″ litá kola na light chassis. (Upřesnění: 40kg váhy maxi/heavy chassis navíc je v porovnání s 15″ plecháči na light chassis. 16″ kola na light chassis jsou +8kg, takže v našem případě je rozdíl menší)

Tohle rozhodnutí také považuji za dobré. Jednak auto teda díky nim vypadá o hodně lépe, než na standardních 15″ plecháčích, ale má (stejně jako u Maxi Chassis) i větší světlou výšku. A to se s instalovaným nástupním schůdkem docela hodí. Ne že bych zatím potřeboval jet po nějaké super rozbité cestě nebo terénem, ale příjezdovka do jednoho kempu v Česku byla taková, že jsem byl za ty cca 3cm světlé výšky navíc docela rád. Takže jo, sice pár kg navíc, ale 16″ kolá určitě ano. Maxi/heavy chassis asi taky není špatné, ale v kombinaci se stanovou střechou a plánem jezdit ve čtyřech je to už moc kilo váhy nahoru.

Přípojení telefonu a držák

Co jsem si myslel, že vážně potřebuji, a nakonec jsem využil jen minimálně (nebo vůbec), je držák na telefon/tablet na palubní desce a USB zásuvka tamtéž. Hned vysvětlím proč. Od začátku jsem byl spíše nakloněn tomu, že nebudu kupovat předražené autorádio s vestavěnou navigací, ale že spíše půjdu cestou navigace v mobilu, resp. Android Auto. To jsem také udělal (viz dále o rádiu). Jenže v téhle kombinaci prostě není potřeba mít telefon uchycený v držáku. Telefon je přes kabel připojený do rádia a leží dole v přihrádce mezi držáky na nápoje. Z tohoto důvodu je možná trochu nadbytečná i USB zásuvka v přístrojové desce. Ta je napájena jen během jízdy a není tedy potřeba, neb telefon se nabíjí z USB z rádia. Ale ok, jednou jsem zásuvku použil, kdy jsem přes ni nabíjel ještě telefon Vanistky.

Každopádně, držák na mobil/tablet je u Fiatu v základní ceně, a tak mě to nijak nemrzí. Ale když jsme chvíli zvažovali Citroën Jumper, tak jsem tento držák vždy dával do příplatkové výbavy. A jak se ukazuje, byly by to zbytečně vyhozené peníze (ceníkově necelých 100€).

Autorádio XZENT X-522

Když už jsem zmínil rádio… O něm jsem přemýšlel opravdu hodně dlouho. Líbilo se mi kde co, ale cenově jsem se vždy dostal nejméně k 20.000 hranici, ale spíše o dost výše. Požadavky byly podpora Android Auto, podpora 2 kamer (na autě máme Dometic Perfectview 35 se dvěma kamerami) a příjem digitálního rádia DAB (když už jsme do auta dali tu DAB anténu). A potom v ideálním případě mechanické ovládání na hlasitost a přepínání na kameru. A když jsem popustil uzdu fantazii opravdu hodně, tak i navigace.

No nebudu napínat, nakonec jsem po dlouhém rozhodování vybral tu naprosto nejlevnější variantu. Autorádio XZENT X-522. Neplní sice požadavek na mechanické ovládání hlasitosti (to mi fakt hodně chybí a nadavám pokaždé, když chci hlasitost změnit) a ani na tlačítko na přepínání kamery, ale ta cena byla prostě propastně jinde. Za necelých 10.000 Kč s DPH je to bezkonkurenční nabídka (když nepočítám pochybné čínské modely rádií z Aliexpressu). Naštěstí nejsem nějaký audiofil, co by potřeboval v autě řešit doknalý audio-zážitek, a vlastně většinu času používám jen Android Auto; případně když stojíme, tak přehrávání hudby přes bluetooth. Takže když to vezmu kolem a kolem, tak mi na tom rádiu nejvíc vadí asi to ovládání hlasitosti. Holt se s tím asi naučím žít. (…a nebo si někdy udělám radost…) 🙂

Ještě poznámka k levným čínským autorádiím na bázi Androidu. Tahle zařízení se mi papírově hrozně líbí. Ale mám jednu vlastní konkrétní zkušenost a četl jsem o tom tolik příspěvků v diskusích, že moc nevěřím, že nějaké to rádio funguje na 100% ve všech funkcích, co slibuje. Pokud tip na takový model máte, máte ho ověřený, a dali byste ruku do ohně za to, že bude svižné, nebude padat, bude hrát spolehlivě normální FM příjem a fakt funguje, tak šup s odkazem do komentářů a jdu objednávat!

Co příště?

Přístě se podíváme už na samotnou vestavbu. Jednak obecné dojmy z vestabvy jako takové a pak už jednotlivé funkční celky jako sezení, kuchyně, spaní atd… Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 2 – vestavba obecně a sezení

1 komentář

  1. Podle mého je rádio v těchto dodávkách nevhodně umístněné, zejména z pohledu řidiče. Řešil jsem to vlastním držákem telefonu: https://silverontheroad.com/2020/04/15/drzak-mobilniho-telefonu/, rádio mám to nejlevnější značkové, co šlo koupit. Přepínaní kamer mám přes přepínač, dálkové ovládání mám nalepené na volantu: https://silverontheroad.com/2020/04/23/vestavba-drobnosti-kolem-mista-ridice/

    Jako zajimavé rádio pro někoho, kdo nechce úplně to nejlevnější, bych viděl xzent x222 – a co mi obecně chybí, je dálkové ovládání rádia na volantu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

Video: Pössl Summit 600 Plus (2020) – prohlídka

Dlouho slibované video je konečně tady - prohlídka naší obytné dodávky Pössl Summit 600 Plus modelový rok 2020. Pokud je toho pro vás ve...

Stellplatz v Praze – tip nejen na lockdown

Velikonoční předpověď počasí sice úplně neslibovala nejkrásnější počasí, ale zima následovaná několika dlouhými týdny lockdownu nás přeci jen namotivovala odzimovat auto a někam vyrazit....

Cabbunk – skládací palanda do obytky – test

Když zvažujete obytnou dodávku a máte děti, budete určitě řešit otázku, kde je nejlépe uložit ke spánku. Možnosti spaní pro čtyři v obytné dodávce...

Kola v obytné dodávce trochu jinak – skládací kola

Obytnou dodávku si často pořizují aktivní lidé, kteří své cestování rádi doplní výlety na kolech. Proto je často diskutovaným tématem způsob, jak nejlépe kola...

Levné obytné dodávky aneb ceny „již od“

Vždy, když vidím cenové nabídky s doplňkem "již od", tak zpozorním. Většinou se totiž ukáže, že to nejlevnější provedení je obtížně použitelné a jakmile...