Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 1 – Fiat Ducato, autorádio

Máme za sebou již více než 25 nocí strávených v naší obytné dodávce Pössl Summit 600 Plus a z toho přes 20 nocí v kuse. Kromě toho těch 25 nocí znamenalo bezmála 10 přejezdů (a tedy zakempování a následně i balení) a celkem něco kolem 3.000km. Jaké jsou tedy naše první zkušenosti a dojmy? Co se nám na autě líbí a co budeme chtít ještě nějak dořešit? Pojďme tedy pěkně popořadě. Dnes samotné auto, kabina řidiče a spolujezdce a autorádio.

Motor a převodovka

Jak už jsem psal v úvodním článku o našem autě, zejména z důvodu čekací lhůty jsme pro náš Pössl Summit zvolili jako podvozek Fiat Ducato s novým motorem s AdBlue plnícím ekologickou normu Euro 6d-TEMP. Při každé jízdě oceňuji zvolenou konfiguraci o výkonu 140 koní. Ukázalo se, že tento výkon nám naprosto postačuje (ověřeno i v nějakém tom průsmyku v Dolomitech). Silnější motor jsem nakonec během výběru zavrhnul, protože při pohledu zejména na křivky průběhu točivého momentu zjistíte, že ten rozdíl není až tak dramatický. A navíc motor silnější než 140HP znamená už necelých 20kg hmotnosti navíc.

Ve výbavě jsme chtěli za každou cenu tempomat. Při našich cestách jsme tu a tam museli absolvovat delší dálniční přejezd a tempomat je prostě nutnost a jsem za něj moc rád. Kromě funkce tempomatu umí i fungovat v režimu omezovače rychlosti, ale to jsem nikdy u žádného auta nevyužil.

Co se týče převodovky, tak jsme sáhli po manuálu a nelituji. Když jsme měli prvně půjčenou obytnou dodávku (Vantourer), tak měla automatickou převodovku. Byla to tedy robotizovaná převodovka, ale do klidné jízdy s obytným autem to tak nějak pasovalo. Docela se mi to tenkrát líbilo. Teď jsme dokonce mohli volit i fungl nový 9-stupňový automat. Ale nakonec jsme se rozhodli pro standardní 6-stupňový manuál. Hlavní motivací nebyla ani tak cena, ale dodatečná hmotnost. Jak jsem psal už v úvodním článku o námi vybraném autě, hodně jsme tlačili na co nejnižší pohotovostní hmotnost auta. A tak automat musel ustoupit. Nelituju. Manuál v Ducatu funguje parádně a nijak mě to řazení nerozptyluje. Takže za mě volba manuálu nebyla chybou.

Podvozek a kola

V průběhu rozhodování jsem se i chvíli zaobíral myšlenkou, zda nevzít Maxi/Heavy Chassis. Kromě 16″ litých kol (a tedy vyššího podvozku) a oplastování blatníků, obsahuje zesílená ramena podvozku a výkonnější brzdy. Jenže je to zase 40kg váhy navíc. A to u nás těch 40kg bylo prostě hodně. Takže jsme udělali kompromis a dali jsme do příplatkové výbavy jen 16″ litá kola na light chassis. (Upřesnění: 40kg váhy maxi/heavy chassis navíc je v porovnání s 15″ plecháči na light chassis. 16″ kola na light chassis jsou +8kg, takže v našem případě je rozdíl menší)

Tohle rozhodnutí také považuji za dobré. Jednak auto teda díky nim vypadá o hodně lépe, než na standardních 15″ plecháčích, ale má (stejně jako u Maxi Chassis) i větší světlou výšku. A to se s instalovaným nástupním schůdkem docela hodí. Ne že bych zatím potřeboval jet po nějaké super rozbité cestě nebo terénem, ale příjezdovka do jednoho kempu v Česku byla taková, že jsem byl za ty cca 3cm světlé výšky navíc docela rád. Takže jo, sice pár kg navíc, ale 16″ kolá určitě ano. Maxi/heavy chassis asi taky není špatné, ale v kombinaci se stanovou střechou a plánem jezdit ve čtyřech je to už moc kilo váhy nahoru.

Přípojení telefonu a držák

Co jsem si myslel, že vážně potřebuji, a nakonec jsem využil jen minimálně (nebo vůbec), je držák na telefon/tablet na palubní desce a USB zásuvka tamtéž. Hned vysvětlím proč. Od začátku jsem byl spíše nakloněn tomu, že nebudu kupovat předražené autorádio s vestavěnou navigací, ale že spíše půjdu cestou navigace v mobilu, resp. Android Auto. To jsem také udělal (viz dále o rádiu). Jenže v téhle kombinaci prostě není potřeba mít telefon uchycený v držáku. Telefon je přes kabel připojený do rádia a leží dole v přihrádce mezi držáky na nápoje. Z tohoto důvodu je možná trochu nadbytečná i USB zásuvka v přístrojové desce. Ta je napájena jen během jízdy a není tedy potřeba, neb telefon se nabíjí z USB z rádia. Ale ok, jednou jsem zásuvku použil, kdy jsem přes ni nabíjel ještě telefon Vanistky.

Každopádně, držák na mobil/tablet je u Fiatu v základní ceně, a tak mě to nijak nemrzí. Ale když jsme chvíli zvažovali Citroën Jumper, tak jsem tento držák vždy dával do příplatkové výbavy. A jak se ukazuje, byly by to zbytečně vyhozené peníze (ceníkově necelých 100€).

Autorádio XZENT X-522

Když už jsem zmínil rádio… O něm jsem přemýšlel opravdu hodně dlouho. Líbilo se mi kde co, ale cenově jsem se vždy dostal nejméně k 20.000 hranici, ale spíše o dost výše. Požadavky byly podpora Android Auto, podpora 2 kamer (na autě máme Dometic Perfectview 35 se dvěma kamerami) a příjem digitálního rádia DAB (když už jsme do auta dali tu DAB anténu). A potom v ideálním případě mechanické ovládání na hlasitost a přepínání na kameru. A když jsem popustil uzdu fantazii opravdu hodně, tak i navigace.

No nebudu napínat, nakonec jsem po dlouhém rozhodování vybral tu naprosto nejlevnější variantu. Autorádio XZENT X-522. Neplní sice požadavek na mechanické ovládání hlasitosti (to mi fakt hodně chybí a nadavám pokaždé, když chci hlasitost změnit) a ani na tlačítko na přepínání kamery, ale ta cena byla prostě propastně jinde. Za necelých 10.000 Kč s DPH je to bezkonkurenční nabídka (když nepočítám pochybné čínské modely rádií z Aliexpressu). Naštěstí nejsem nějaký audiofil, co by potřeboval v autě řešit doknalý audio-zážitek, a vlastně většinu času používám jen Android Auto; případně když stojíme, tak přehrávání hudby přes bluetooth. Takže když to vezmu kolem a kolem, tak mi na tom rádiu nejvíc vadí asi to ovládání hlasitosti. Holt se s tím asi naučím žít. (…a nebo si někdy udělám radost…) 🙂

Ještě poznámka k levným čínským autorádiím na bázi Androidu. Tahle zařízení se mi papírově hrozně líbí. Ale mám jednu vlastní konkrétní zkušenost a četl jsem o tom tolik příspěvků v diskusích, že moc nevěřím, že nějaké to rádio funguje na 100% ve všech funkcích, co slibuje. Pokud tip na takový model máte, máte ho ověřený, a dali byste ruku do ohně za to, že bude svižné, nebude padat, bude hrát spolehlivě normální FM příjem a fakt funguje, tak šup s odkazem do komentářů a jdu objednávat!

Co příště?

Přístě se podíváme už na samotnou vestavbu. Jednak obecné dojmy z vestabvy jako takové a pak už jednotlivé funkční celky jako sezení, kuchyně, spaní atd… Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 2 – vestavba obecně a sezení

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

1 komentář

  1. Podle mého je rádio v těchto dodávkách nevhodně umístněné, zejména z pohledu řidiče. Řešil jsem to vlastním držákem telefonu: https://silverontheroad.com/2020/04/15/drzak-mobilniho-telefonu/, rádio mám to nejlevnější značkové, co šlo koupit. Přepínaní kamer mám přes přepínač, dálkové ovládání mám nalepené na volantu: https://silverontheroad.com/2020/04/23/vestavba-drobnosti-kolem-mista-ridice/

    Jako zajimavé rádio pro někoho, kdo nechce úplně to nejlevnější, bych viděl xzent x222 – a co mi obecně chybí, je dálkové ovládání rádia na volantu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...