TEST: Affinity Duo (2024) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Pro ty, kteří jsou dnešní konfekční nabídkou obytných dodávek již znuděni, nabízí Affinity spoustu alternativ. Třeba zrovna Affinity Duo, které jsme měli nedávno v testu, je velmi netradičně pojatá vestavba určená svým půdorysem pro dvě osoby. V minulé části testu jsme si auto stručně představili, dnes se podíváme podrobněji na to, jak se v této dodávce zapůjčené firmou Caravan City funguje přes den.

Interiér

Začít musím interiérem jako celkem. Půdorys Affinity Duo jsme si představili už v minulé části testu, teď se spíš zaměřím na provedení. Výrobce se rozhodl pro světlé materiály a udělal dobře. Jen to podtrhuje prostornost a vzdušnost celého prostoru. Neobvyklá je i světlá podlaha. Vypadá to moc dobře a přičteme-li k tomu bohaté prosvětlení interiéru (ať už pomocí světelných lišt, nebo přes den díky střešním oknům), rozhodně si nebudete stěžovat na pocity šera. Nevýhodou světlé podlahy je ale skutečnost, že je na ní skoro všechno vidět. A tak je dobré mít smetáček a lopatku vždy někde po ruce. 🙂

Koupelna

Jedním z hlavních taháků Affinity Duo je koupelna. Tím, že je umístěna vzadu napříč bezmála přes celou šířku vozidla, je neskutečně prostorná, a navíc má oddělený sprchový kout! S takovým komfortem se u vestaveb každý den nepotkáváme (i když někteří výrobci se o to také tu a tam pokusí, byť poněkud odlišně – viz například GiottiVAN 60T – netradiční půdorys).

Rozměrově mě koupelna naprosto nadchla. Pří své výšce bezmála 190cm jsem zde neměl sebemenší problém při jakékoli operaci. U řady aut se často nevejdu do koupelny když se chci předklonit k umyvadlu, nebo při sezení na toaletě se obtížně vejdu s koleny. Tady bylo vše bez kompromisu.

Dále bych rád vyzdvihl prostorné skříňky a poličky. Tady je úložného prostoru dostatek. A navíc nijak nehrozí, že se věci při sprchování namočí. Nezapomínejme, že sprchový kout je oddělený. Je vlastně až nezvyk, že vejdete do koupelny a ona je celá vyvedená v krásném světlém dřevě, a to včetně podlahy. Nestojíte na/ve sprchové vaničce. Velmi neobvyklý pocit!

Pokud bych měl provedení koupelny něco vyčítat, tak je to vnitřní madlo dveří. Přesněji jejich aretace v zavřené podobě. Dveře jsou posuvné a vybavené magnetem. Ten funguje parádně. Je ale poměrně dost silný, a pokud jste uvnitř koupelny, k dispozici je jen subtilní plastové madlo velikosti tak na dva prsty. Přemoci s jeho pomocí silný magnet není úplně snadné a pokaždé jsem měl pocit, že mi ten kousek plastu dříve nebo později zůstane v ruce a já budu mít problém se dostat ven. Nepochopil jsem, proč i z vnitřní strany není krásné velké madlo, stejné jako na opačné straně z obytné části auta. Snad proto, že to vnitřní funguje také jako západka/zámeček. No, že by si váš spolucestující nevšiml, že jste v koupelně… Zas tak obrovské to auto podle mě není…

Přední salón

Druhá věc, která je v Affinity Duo úplně jiná než jinde, je přední salón. Výrobce se rozhodl, že využije pouze otočná sedadla v kabině, a že to musí dvěma cestujícím stačit. Stolek je pak schovaný u stěny a lze jej poměrně snadno vyklopit do „pracovní polohy“.

U Affinity se snažili udělat stůl co největší, za což jim patří určitě kladné body, ale kvůli velikosti stolu vyžaduje rozložení stolu lehkou praxi (rozuměj, stačí stůl rozložit asi 3x a už to jde bez problémů). Důvody jsou dva. Zaprvé, je potřeba správně zorchestrovat pozice sedadel. Při vyklápění musí být sedačka spolujezdce otočená směrem do obytného prostoru, zatímco ta řidičova do směru jízdy. Jedině tak totiž proklouzne rozšíření stolu těsně kolem konstrukce pro posun sedačky. Ten druhý důvod je pak právě již zmíněná rozšířená strana stolu. Ta je vyrobena snad na milimetr přesně tak, aby prošla bez úhony kolem kovové konstrukce sedačky. Proto musí být sedačka posunuta zcela vpřed a ideálně být ještě v nízké pozici. Jinak deska stolu může dojít k úhoně. Ale není to žádné drama. Stůl rozložíte na konci dne rychleji, než stihnete přečíst tento odstavec.

Velmi praktické je umístění nabíjecích konektorů v blízkosti stolu. Vzniká tak velmi šikovné místo pro nabíjení veškeré elektroniky.

Takto uspořádaný přední salón mi až překvapivě vyhovoval. Kuchyň v dosahu, lednice v dosahu, přijatelná velikost stolku, a navíc – při složení stolu – neuvěřitelně prostorný interiér. Jednu nevýhodu to ale přeci jen má. Pokud jste zvyklí sedět na otočených sedačkách a pokládat si nohy na protilehlou lavici, tady neuspějete. To je asi nejzásadnější výtka, kterou bych k tomuto uspořádání interiéru měl.

Kuchyň

Tam, kde jinde najdete lavici předního salónu a koupelnu, hledejte u Affinity Duo kuchyňský blok. Když jsem jej viděl poprvé, tak jsem si říkal, jak málo použitelná bude pracovní plocha umístěná před varným centrem. Chyba lávky! Funguje to velmi dobře. V pohodě se dá vařit a na pracovní desce pokračovat v přípravě pokrmu nebo mít něco odloženého.

Za zmínku stojí oboustranně otvíratelná lednice. Opět jsem si říkal, jak moc zbytečné to tady je a že je to vlastně jen tak trochu náhodou model, který to umožňuje. Je možné, že to ve skutečnosti bude ten důvod. Ale! Když sedíte za stolem na otočeném sedadle řidiče a chcete si pro něco sáhnout do lednice (no dobře, prostě jsem si tam pro to pivo sahal…), tak to fakt jde. 🙂 A úplně v pohodě.

V kuchyni Affinity Duo pak určitě stojí za zmínku dobře použitelné zásuvky. Další skříňka už ale bohužel chybí, a tak budete muset sáhnout po horních skříňkách. Ty mají trochu netradiční tvar, aby zůstala zachována prostornost interiéru. Musíme tak zapomenout třeba na dvojité poličky nebo nějakou zásadní hloubku. Ale mějme na paměti, že tohle auto cílí na dva cestující. Za mě tedy sice žádný prostor na rozdávání, ale stačí to…

Úložné prostory

Úložné prostory v Affinity Duo jsou právě tím místem, kde se dělaly kompromisy. Ten největší je právě v oblasti garáže. Ta téměř vzala za své ve prospěch koupelny. Ale nenechte se mýlit. Úložného prostoru je zde pořád dost a dost.

Zaprvé, garáž je stále poměrně prostorná, ale je orientovaná na výšku. Na kola uvnitř auta tak můžete sice zapomenout, ale pokud vyznáváte třeba zimní sporty, tak lyže se sem vejdou naprosto bez problémů. Ostatně, dvojitá podlaha vozidla k zimní využití auta vyloženě vybízí.

Zadruhé, hodně prostoru je také pod postelí. Vešly se nám sem komplet lůžkoviny pro dvě osoby a ještě zbyla spousta místa na rozměrnější věci osobní potřeby. Zdvihnout postel je pak otázkou okamžiku a není potřeba ani nijak velké síly, takže toto úložiště je poměrně dobře přístupné.

Zatřetí, skříněk je v Affinity Duo přehršel, a to nejrůznějšího tvaru i objemu – od dvou šatních skříní na ramínka, až po drobné poličky. Na rozdíl od běžných vestaveb je ale potřeba zvyknout si na to, že skříňky jsou spíše mělké a vysoké. Je potřeba tedy trochu jinak balit a skládat věci. Ale mějme stále na paměti, že tohle auto je určené pro dva.

Závěr – průběžné hodnocení Affinity Duo

Jako vždy si závěrečné soudy nechám až na konec celého testu. Během dne se v autě žilo velmi dobře. Při každém nastoupení jsem se kochal světlým a velmi prostorným interiérem. Dva lidé se mohou pohodlně pohybovat v interiéru a nebudou si nijak překážet. To ve vestavbách není vůbec běžné. Jen u večerního posezení v předním salónu bych užil nějakou tu podložku pod nohy. Příště se už podíváme na noční fungování obytného prostoru.

A pokud vám utekla první část testu, můžete číst zde: TEST: Affinity Duo (2024) – díl 1 – představení a první dojmy.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...