TEST: Přenosná kompresorová lednice do auta Alpicool LG CF45

Běžné obytné vozy, přívěsy nebo velké vestavby jsou dnes standardně vybaveny větší či menší lednicí. Jiná situace nastává ale u campervanů nebo camping boxů. Tam bude určitě otázka mobilní lednice často na pořadu dne. Vzhledem k tomu, že campervanům se na svém webu občas také věnuji, s radostí jsem přijal nabídku společnosti Isix.cz na vyzkoušení přenosné kompresorové lednice do auta Alpicool LG CF45.

Předně musím prohlásit, že s podobnými zařízeními nemám vlastně žádnou zkušenost. Plastový termobox bez jakéhokoli aktivního chlazení pochopitelně nepočítám. A tak jsem byl dost zvědavý, co mi dokáže podobná přenosná lednice nabídnout, a hlavně jak bude fungovat.

Lednice do auta Alpicool LG CF45 se představuje

Alpicool LG CF45 je kompresorová lednice, která může fungovat zároveň i jako mrazák (až do -20 stupňů). Číslice v názvu představuje objem vnitřního prostoru, který je prakticky rozdělen do dvou částí. Hlavní chladicí prostor nabízí rozměry 327 x 267 x 363mm, což znamená, že se sem pohodlně vejdou na výšku i velké 2,5l (!) plastové nápojové lahve. Menší přihrádka o rozměrech 160 x 267 x 198mm pak poslouží na drobnější předměty a zajistí tak poměrně přehledné uspořádání „nákladu“.

Kompresorová lednice do auta Alpicool LG CF45 - vnitřní uspořádání
Kompresorová lednice do auta Alpicool LG CF45 pohodlně pojme i největší plastové lahve s nápoji

Z pohledu provedení stojí určitě za zmínku vnitřní LED osvětlení, řetízek, který jistí horní víko v otevřené poloze a pak nenápadné ale velmi praktické pogumované dolní rohové chrániče. Díky nim nemá tato autochladnička tendenci nijak zvlášť cestovat za jízdy po zavazadlovém prostoru.

K lednici se standardně dodávají dva adaptéry – jeden pro provoz na 230V (vhodný tedy například na chatu nebo do kempu s přípojkou), druhý pak pro 12V napájení z auto-zásuvky. Bez zajímavosti rozhodně není ani to, že lednice si automaticky hlídá úroveň nabití akumulátoru, ze kterého je napájena, a pokud klesne napětí pod určitou hodnotu, sama se vypne. Tuto ochranu lze dokonce nastavit ve třech úrovních.

Lednice do auta Alpicool LG CF45 v garáži obytného auta
V Octavii zabere Alpicool LG CF45 přibližně 1/4 plochy zavazadlového prostoru. Ve vestavbě je pak díky rozměrům snadno přístupná z vnitřní uličky.

Vnější rozměry zařízení jsou (v/š/h) 456 x 345 x 693 mm. Nejedná se tak úplně o žádného drobečka. V Octavii Combi zabírá cca 1/4 zavazadlového prostoru. V „obyčejné“ vestavbě je pak rozměrově docela praktická, neboť ji lze pohodlně umístit za přepážku garáže pod zadním lůžkem. Hmotnost lednice výrobce uvádí 12,7kg.

Lednice do auta Alpicool LG CF45 – zkušenosti

Můj test byl k tomuto zařízení vlastně tak trochu nefér. Standardně jsou totiž přenosné lednice dělané spíše na to, že se do nich uloží již vychlazené věci a lednička je zvládne udržet v chladu. Já jsem však chladicí box vzal zcela prázdný, zapnul jej, nastavil cílovou teplotu na 5℃ (mimochodem, lze hezky nastavovat po jednom stupni) a čekal jsem, co se bude dít. Na začátku displej ukazoval úvodní teplotu 18℃, aby po 45 minutách běhu kompresoru dosáhl cílové číslovky 5. To mi na zcela prázdnou lednici bez jediného vychlazeného předmětu nepřijde jako vůbec špatný výsledek.

Po dosažení požadované teploty kompresor spínal v cca 20 minutových intervalech a jeho běh trval vždy přibližně 5 minut. To mi při okolní pokojové teplotě rovněž nepřipadá jako úplně špatný výsledek zejména s přihlédnutím k tomu, že jsem chladil jen vzduch.

Přenosná lednice Alpicool - ovládací panel
Ovládací panel zobrazuje úroveň napětí baterie, ze které je napájen. Chybu F1 nahlásí v případě, že je zdroj již slabý. Jinak je na tomto displeji zobrazena aktuální teplota v lednici.

Dále jsem zkusil přesnost, s jakou je teplota měřena. Tenhle pokus je potřeba brát trochu s rezervou, neb jsem pro něj použil pouze obyčejný digitální pokojový teploměr. Každopádně se ukázalo, že údaj na displeji je trochu optimistický (tzn. ukazuji nižší hodnotu, než v lednici ve skutečnosti je). V hlavním boxu jsem naměřil rozdíl cca 2℃, v menším boxu pak 3-4℃.

Tak trochu nechtěně jsem vyzkoušel i ochranu akumulátoru při provozu na 12V. Lednici jsem vzal s sebou na naši cestu vestavbou na trojmezí a hrad Oybin. Baterii jsem však již měl trochu slabší, a tak lednice nahlásila chybu a odmítla se zapnout. Jak se ukázalo, zafungovala ochrana akumulátoru před jeho nadměrným vybitím. Ochranu lze nastavit ve třech stupních, které se liší minimálním napětím, při kterém dojde k vypnutí kompresoru, případně celé lednice.

Jinak co se týče materiálového zpracování, tak jsem byl mile překvapen. Tak trochu jsem očekával levný „plasťák“, ale není tomu tak. Už jen když člověk vezme prázdnou chladničku za pevné madlo, tak má dojem poměrně bytelně zpracovaného výrobku.

Závěrečné shrnutí

Pokud mám shrnout své dojmy z této autochladničky, tak jsou vesměs pozitivní. Mé obavy z nekvalitního levného provedení se vůbec nenaplnily a lednice prostě dělala, to co měla. Hezkým bonusem pak bylo vnitřní osvětlení, které se rozhodně může hodit. Drobnou pihou na kráse je příliš optimistická hodnota vnitřní teploty, kterou uvádí displej. Je potřeba si zvyknout, že je nutné nastavit o pár stupňů nižší teplotu, než jakou skutečně požadujete. Ale to není zase až tak zásadní věc.

Jak jsem předeslal v úvodu, s autochladničkami nemám vůbec žádnou zkušenost. Možná i právě proto jsem k zařízením tohoto typu trochu skeptický. Nebo alespoň tomu tak bylo, dokud jsem nevyzkoušel Alpicool LG CF45. Jasně, nemám s čím porovnávat. Ale Alpicool prostě fungoval a jeho vnitřní prostor mě docela ohromil. Ať už do campervanu, s sebou pod stan, nebo třeba jen na chatu, přenosná lednice Alpicool LG CF45 nemusí být vůbec špatnou volbou. A s cenou 7.500Kč s DPH (v eshopu isix.cz) může rozhodně zaujmout.

Děkuji firmě isix.cz za zapůjčení výrobku.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...