TEST: Tourne 6.4 – rozdíl je v detailu – díl 3 – Zkušenosti a zhodnocení

Tourne 6.4 jsme měli k dispozici bezmála týden a zažili v něm rovnou první letošní sníh a mrazivé počasí. A to jsou přesně ty podmínky, na které slovinský výrobce své vozy připravuje. V autě jsme byli hned všichni čtyři, a tak jsme měli možnost zažít na vlastní kůži, jak dobře Tourne tento model vymyslelo.

V minulém dílu testu Tourne 6.4 jsem se poměrně dopodrobna věnoval neobvyklým řešením, se kterými se tak často u konkurenčních vozů nesetkáme. V tom dnešním si řekneme, jak to celé dohromady funguje.

Názor Vanistky na Tourne 6.4

Pohled Vanistky je vždy o dojmech, pocitech a praktičnosti. U Tourne 6.4 byla na prvním místě zmiňovaná prostornost. V jejích očích je auto znatelně větší, než v případě našeho 6m dlouhého Pösslu. Je to trochu s podivem, protože Tourne má instalovanou vysokou lednici vedle kuchyňské linky, a tak bych očekával, že dojem bude spíše opačný, stísněný. Nakonec jsme se shodli na tom, že ten dojem znatelně utváří výrazně světlý dekor interiéru doprovázený bohatým osvětlením.

Druhou vlastností vozu, kterou významně vyzdvihovala, byla vyhřívaná podlaha, resp. tepelný komfort obecně. Tím, že jsme na naší cestě využili karavanového stání s elektrickou přípojkou, mohli jsme naplno vyzkoušet právě tuto vymoženost. A nutno říct, že tepelná pohoda je silnou stránkou tohoto auta. Je to dáno jednak neobvyklou kombinací naftového topení s elektrickým podlahovým a pak samozřejmě významnou roli hraje i nadstandardní izolace celého vozidla.

Pohled dětí

Chápu, že ne pro každého je názor dětí na obytnou dodávku zásadně důležitý. Ale pro nás rozhodně ano. Jezdíme většinu cest v plném obsazení (tedy ve čtyřech) a pohoda dětí je vlastně tak trochu nezbytnou podmínkou pro pohodu naší. Proto je pro nás názor dětí poměrně zásadní.

První, co si děti zamilovaly snad ještě předtím, než jsme vyrazili, byla garáž. Ne, opravdu jsem se nespletl. Garáž. Díky tomu, že Tourne 6.4 má odsunovací přepážku mezi obytným prostorem a garáží, a ta byla při převzetí auta odsunutá, udělaly si děti z garáže pokojíček. Výdech topení zajistil, že tam měly teplo, matrace na přední rozkládací lůžko jim zajistily pohodlí a bylo jasné, kde budou trávit během naší cesty volný čas.

Další pochvala od našeho syna směřovala k lavici předního salónu. Ta je totiž na jízdu výrazně pohodlnější, než ta naše v Pösslu. A protože už nejezdí ani v dětské sedačce ani na podsedáku, má s delší jízdou na lavici asi největší zkušenost z nás všech. Jak už jsem psal v minulém dílu testu, Tourne vykouzlilo z jednoduché konstrukce lavice naprosté maximum.

Tourne 6.4 – co se mi líbilo

Na Tourne se mi moc líbí netradičně pojatý přístup k topení a ohřevu vody, který zároveň zajišťuje ohřev nádrže na šedou vodu pomocí teplého vzduchu. To je u komerčních vestaveb řešení poměrně netradiční. Ostatní výrobci většinou končí u izolace nádrže a instalace elektrického vyhřívání. Celý ten koncept funguje velice dobře a vlastně jsme jej byli schopni ocenit a pořádně otestovat jen díky tomu, že nás tak trochu překvapily první mrazy a sněžení. Za mě rozhodně palec nahoru za provedení.

Dalším plusem pro mě bylo rozkládací lůžko v přední části vozu. Systém, kdy máte všechny díly pro rozložení postele stále s sebou a hned po ruce, je prostě neuvěřitelně praktický. A když připočtu fakt, že jsem se na tomto lůžku pohodlně vyspal i já se svými necelými 190cm, lze tuhle postel považovat prostě za plnohodnotnou.

Třetí drobností, ale neuvěřitelně praktickou, jsou pro mě háčky. Jsou všude, je jich dost, a užijete je od první vteřiny, co se do auta nastěhujete. Vím, drobnost. Ale strašně praktická.

Tourne 6.4 – co bych změnil

Na první pohled se zdá, že inženýři v Tourne mysleli na všechno. Přesto bych měl pár drobností, které bych osobně změnil.

Tou první je světlo v kabině řidiče. Rád sedám na otočené sedačce spolujezdce. A u většiny aut je na tomhle místě prostě tma. Není příliš mnoho vestaveb, kde by bylo přímo z výroby instalované osvětlení. Pokud se chce Tourne stavět do role, že na všechno mysleli za vás, tak tady je prostor ke zlepšení. Ano, osvětlení lze zcela bez problémů dodatečně dodělat, ale kouzlo „vše z výroby“ tady trochu bere za své.

Na autě je znát, že je možná tak trochu navržené pro použití s externí elektrickou přípojkou. Soudím tak ze dvou důvodů. Tím prvním je elektricky vyhřívaná podlaha a ohřev vody v kombinaci plyn + elektřina. Tím druhým pak naprostá absence 12V zásuvek. V autě je spousta USBček a 230V zásuvek, ale 12V je jedna jediná v přístrojové desce, která je aktivní jen při zapnutém zapalování. A opět – samozřejmě předělat nějaká USBčka na 12V zásuvku bude dílem okamžiku a možná pár stokorun. Ale kazí to jinak výborný dojem ze snahy mít vše hotové už od výrobce.

Závěr

Nic si nenalhávejme. Drtivá většina obytných dodávek si je v dnešní době (až na čestné výjimky) podobná jak vejce vejci. Trochu jiné materiály a drobné odlišnosti v interiéru nijak nezamaskují, že jsme zřejmě dospěli do fáze, kdy trh našel několik variant uspořádání interiéru a na nich se již nic moc nemění. Proto výrobcům nezbývá, než se odlišovat trochu jinak. Drobnostmi, inovacemi, nápady a kvalitním provedením. Ve všech těchto disciplínách si Tourne 6.4 nevede vůbec špatně a myslím si, že na českém trhu mu to bude určitě slušet.

Závěrem bych rád poděkoval společnosti Caravan City za zapůjčení vozu do testu.

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Sériová vestavba nebo stavba na míru? Odpovídá David Krs z RV Evolution

Se zakladatelem společnosti RV Evolution, Davidem Krsem, jsem dělal rozhovor v době, kdy jeho firma teprve začínala. Bavili jsme se zejména o vzniku firmy...

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem...