LEVC e-Camper – další variace na ekologickou vestavbu

Nedávno jsem psal o ekologickém konceptu společnosti Bürstner – modelu Eliseo CNG. Nyní tu máme další pokus o obytné auto s menším dopadem na životní prostředí. Konkrétně LEVC e-Camper.

LEVC e-Camper

Kdo je LEVC?

Že vám značka LEVC nic neříká? Něco možná napoví fakt, že zkratka LEVC znamená London Electric Vehicle Company. Ono slovíčko London a vizuální podobnost s ikonickými londýnskými vozy taxi služby odhaluje skutečnost, že tato firma již více než sto let stojí právě za výrobou londýnských vozů taxi služby. A na bázi svého modelu VN5 z roku 2020 připravuje nyní LEVC nové vozidlo s označením e-Camper.

LEVC e-Camper

Čím je tedy LEVC e-Camper zajímavý? Na první pohled se jedná o víceméně standardní vestavbu ne nepodobnou VW California nebo Mercedes Marco Polo. To znamená schopnost pojmout pro jízdu i spaní čtyři osoby, a to s využitím zdvihací stanové střechy. Z pohledu obvyklých standardů je určitě zajímavostí čistě elektrická kuchyňka.

LEVC e-Camper

To, co je na tomto autě výjimečné, je ale pohon. LEVC e-Camper je plně elektrické vozidlo, schopné ujet na jedno nabití cca 100km. To na dálkové přejezdy nezní bůhvíjak zajímavě. Nicméně LEVC využívá svých zkušeností s výrobou vozidel taxi a přebírá i pro tento model svou platformu zvanou eCity. Ta čistě elektrický pohon doplňuje benzínovým zařízením pro prodloužení dojezdu (range extender) – zjednodušeně řečeno běžným spalovacím motorem, který ale není spojen přímo s pohonem kol. Motor slouží k výrobě elektrické energie pro elektrický agregát. To vede jednak ke značnému zjednodušení pohonného ústrojí (například není potřeba převodovka), ale motor dosahuje i nižší spotřeby, neboť běží stále v optimálních otáčkách. Kombinace elektřina+spalovací motor nabízí u tohoto vozu dohromady dojezd necelých 500km, a to už není úplně málo.

LEVC e-Camper

Samozřejmě ne nezajímavou otázkou bude výsledná průměrná spotřeba takového vozidla. Pochopitelně bude značně ovlivněna jízdním režimem, intenzitou využívání nabíječek, a v neposlední řadě i samotnou hmotností auta. Na druhou stranu, tento typ vozidel je často využíván majiteli jako dopravní prostředek pro každodenní jízdy. A v této oblasti je dnes možnost čistě elektrického pohonu alespoň na cesty do práce už víceméně běžnou záležitostí.

Závěr

Na rozdíl od zmiňovaného vozu Bürstner Eliseo CNG je model LEVC e-Camper připravovaný již jako běžný produkční model a potenciální zákazníci se již mohou začít registrovat. První kusy jsou plánované k dodání již na konec letošního roku a orientační cena se pohybuje kolem £63.000 bez daně.

Osobně si myslím, že v současné době čistě elektrický pohon není ideální variantou pro dlouhé jízdy. Myšlenka využití spalovacího motoru jako zařízení pro prodloužení dojezdu mě zaujala už před lety u osobního vozu Opel Ampera (Chevrolet Volt). Pro auta pro denní využití, se kterými chcete vyrazit občas i dále, to není podle mě vůbec špatná alternativa…

Zdroj: www.levc.com

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Sunlight Cliff Vanlife 540V (2026) – neskutečně inovativní interiér

Jestli máte rádi neotřelé nápady v interiéru stejně jako já, tak tady zpozorněte. Sunlight Cliff Vanlife přináší naprosto jedinečně pojatý půdorys, který nezapře inspiraci...

Bürstner Papillon (2026) – nejlevnější vestavba na trhu! Ale za jakou cenu?

Bürstner výrazně prořezal svou modelovou řadu a v oblasti obytných dodávek ji zredukoval na pouhé dva modely. Bürstner Papillon je jedním z nich a...

VIDEO: Womondo Lifestyle 540 – krátký půdorys s překvapivě velkou garáží

Trh miluje vestavby s délkou 6,4m, já jsem příznivcem šesti metrové délky, ale je tu nemalá skupina těch, kteří ocení kompaktní rozměry - vestavby...

Velenje a okolí – odpověď na otázku kam s dětmi na týden!

Slovinsko je atraktivní destinací pro rodinnou dovolenou a my jsme se o tom letos na našich cestách opět přesvědčili. Ptali jsme se "Kam s...

4×4 bez kompromisu: Robeta Mercedes třídy G

Když přijde na pohon všech kol, všechny Sprintery a Transity jsou hračky, pokud se na hřišti objeví Mercedes třídy G. A přesně tohle se...