Pössl – výroba obytných dodávek ve velkém na vlastní oči

Nestává se každý den, že by výrobce nechal nahlédnout veřejnost pod pokličku svého výrobního závodu. Výroba obytných dodávek u takové značky jako je Pössl je určitě zajímavé téma. A právě Pössl udělal výjimku a několik německých prodejců pozval na prohlídku svého závodu H-Line v německém Dachwigu. Díky tomu můžeme aspoň náznakem pochopit, jak taková velkovýroba obytných dodávek probíhá.

Pössl Group – představení

Německá skupina Pössl se specializuje výhradně na výrobu obytných dodávek. Pod její křídla spadá nejen samotná značka Pössl, ale třeba i Roadcar, Globecar nebo i v česku tolik oblíbený Clever. Ročně vyprodukuje celá skupina přes 10.000 vestaveb, takže se nejedná o žádnou manufakturu s téměř kusovou výrobou. Zkrátka tady jsme opravdu svědky hromadné výroby.

Pössl má pochopitelně po Evropě celou řadu výrobních závodů a není žádným tajemstvím, že některé modely vznikají na výrobní lince Dethleffs (modely označované jako D-Line). Němečtí prodejci měli možnost nahlédnout do vlastního výrobního závodu Pössl v Dachwigu, kde vznikají modely řady H-Line (například nás Pössl Summit) a vybrané campervany označované jako Vanline.

Výroba obytných dodávek ve velkém

Z dostupných videí stojí určitě za pozornost několik postřehů, které ale na konci dne nemusí být až tak překvapivé, když vezmeme v úvahu, že Pössl Group produkuje tisíce obytných dodávek ročně:

  • Servisní otvory a montážní otvory pro okna jsou vyřezávány automotive technologií za použití laserů a naprogramovaných robotů. Ručně se vyřezávají jen otvory pro střešní stany u campervanů řady Vanline. Velké dodávky jsou plně automatizované.
  • Vozidlo projde na své výrobní cestě až 40 zastaveními. Na každém místě se montuje určitá část technologie nebo interiéru a vozidlo zde stráví 10-15 minut.
  • Všechny díly montované do vozu jsou předem připravené a na této lince dochází jen k finální montáži. Samozřejmostí jsou dílčí komponenty jako jsou například boční a střešní okna, toalety, lednice. Zajímavější jsou ale předpřipravené kompletní části interiéru, které jsou do auta vkládány jako celek. Jedná se například o stropní panel, který je předem připraven rovnou s izolační vrstvou, nebo třeba horní skříňky, které se do vozu montují nikoli jednotlivě jedna po druhé, ale již kompletně sesazené jako jednolitý blok ve tvaru písmene „U“ (nebo možná spíš „J“).

Videa z výrobního závodu

YouTube player

A pro úplné fanoušky a nadšence je tu ještě jednou videou s délkou hodně přes hodinu.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Sunlight Cliff Vanlife 540V (2026) – neskutečně inovativní interiér

Jestli máte rádi neotřelé nápady v interiéru stejně jako já, tak tady zpozorněte. Sunlight Cliff Vanlife přináší naprosto jedinečně pojatý půdorys, který nezapře inspiraci...

Bürstner Papillon (2026) – nejlevnější vestavba na trhu! Ale za jakou cenu?

Bürstner výrazně prořezal svou modelovou řadu a v oblasti obytných dodávek ji zredukoval na pouhé dva modely. Bürstner Papillon je jedním z nich a...

VIDEO: Womondo Lifestyle 540 – krátký půdorys s překvapivě velkou garáží

Trh miluje vestavby s délkou 6,4m, já jsem příznivcem šesti metrové délky, ale je tu nemalá skupina těch, kteří ocení kompaktní rozměry - vestavby...

Velenje a okolí – odpověď na otázku kam s dětmi na týden!

Slovinsko je atraktivní destinací pro rodinnou dovolenou a my jsme se o tom letos na našich cestách opět přesvědčili. Ptali jsme se "Kam s...

4×4 bez kompromisu: Robeta Mercedes třídy G

Když přijde na pohon všech kol, všechny Sprintery a Transity jsou hračky, pokud se na hřišti objeví Mercedes třídy G. A přesně tohle se...