Pössl – výroba obytných dodávek ve velkém na vlastní oči

Nestává se každý den, že by výrobce nechal nahlédnout veřejnost pod pokličku svého výrobního závodu. Výroba obytných dodávek u takové značky jako je Pössl je určitě zajímavé téma. A právě Pössl udělal výjimku a několik německých prodejců pozval na prohlídku svého závodu H-Line v německém Dachwigu. Díky tomu můžeme aspoň náznakem pochopit, jak taková velkovýroba obytných dodávek probíhá.

Pössl Group – představení

Německá skupina Pössl se specializuje výhradně na výrobu obytných dodávek. Pod její křídla spadá nejen samotná značka Pössl, ale třeba i Roadcar, Globecar nebo i v česku tolik oblíbený Clever. Ročně vyprodukuje celá skupina přes 10.000 vestaveb, takže se nejedná o žádnou manufakturu s téměř kusovou výrobou. Zkrátka tady jsme opravdu svědky hromadné výroby.

Pössl má pochopitelně po Evropě celou řadu výrobních závodů a není žádným tajemstvím, že některé modely vznikají na výrobní lince Dethleffs (modely označované jako D-Line). Němečtí prodejci měli možnost nahlédnout do vlastního výrobního závodu Pössl v Dachwigu, kde vznikají modely řady H-Line (například nás Pössl Summit) a vybrané campervany označované jako Vanline.

Výroba obytných dodávek ve velkém

Z dostupných videí stojí určitě za pozornost několik postřehů, které ale na konci dne nemusí být až tak překvapivé, když vezmeme v úvahu, že Pössl Group produkuje tisíce obytných dodávek ročně:

  • Servisní otvory a montážní otvory pro okna jsou vyřezávány automotive technologií za použití laserů a naprogramovaných robotů. Ručně se vyřezávají jen otvory pro střešní stany u campervanů řady Vanline. Velké dodávky jsou plně automatizované.
  • Vozidlo projde na své výrobní cestě až 40 zastaveními. Na každém místě se montuje určitá část technologie nebo interiéru a vozidlo zde stráví 10-15 minut.
  • Všechny díly montované do vozu jsou předem připravené a na této lince dochází jen k finální montáži. Samozřejmostí jsou dílčí komponenty jako jsou například boční a střešní okna, toalety, lednice. Zajímavější jsou ale předpřipravené kompletní části interiéru, které jsou do auta vkládány jako celek. Jedná se například o stropní panel, který je předem připraven rovnou s izolační vrstvou, nebo třeba horní skříňky, které se do vozu montují nikoli jednotlivě jedna po druhé, ale již kompletně sesazené jako jednolitý blok ve tvaru písmene „U“ (nebo možná spíš „J“).

Videa z výrobního závodu

YouTube player

A pro úplné fanoušky a nadšence je tu ještě jednou videou s délkou hodně přes hodinu.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 1

Letos jsem se poprvé vydal na CMT 2025 - druhou největší výstavu svého druhu na světě. A samozřejmě jsem pro vás natočil to nejlepší,...

VIDEO: Nový podvozek pro VW Transporter – 21 let a přesto jezdí lépe než nový

VW Transporter v různých verzích je oblíbeným základem pro campervany. A proto když se naskytla příležitost vyzkoušet si obytnou přestavbu na podvozku VW T5...

Matist Family L a XL (2025) – netradiční vestavba pro rodinu

Německá značka Matist si odbyla premiéru svých novinek Matist Family L a Matist Family XL na letošním Caravan Salon Düsseldorf. Jedná se o vozy...

PODCAST: Obytné vozy nad 3.5t – mýty a fakta

Obytné vozy nad 3.5t získávají na trhu stále větší oblibu. Navzdory tomuto trendu zde však panuje spousta mýtů a nepravd, které mohou řadu potenciálních...

VIDEO: Concorde Carver (2025) – malé velké auto

Concorde Carver je nejmenším z velkých. Plnotučné obytné auto s celkovou hmotností 7,5t, na podvozku Iveco Daily, a na poměry linerů velmi kompaktních rozměrů....