Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený na podvozku Fiat. Tentokrát je tu velice podobná vestavba, ale jako podvozek posloužil bezmála sedm metrů dlouhý MAN TGE.

Affinity Duo M se představuje

Za základ vozu Affinity Duo M posloužil MAN TGE s délkou 684cm, výškou 290cm a šířkou 204cm. Díky zvolenému podvozku činí vnitřní výška 195cm, a to i přes instalovanou dvojitou podlahu, která se postará o pohodlí během zimního cestování.

Zajímavá je i poměrně bohatá základní výbava. V té najdeme například plyno-elektrické topení Truma Combi 4E, kde není bez zajímavosti umístění plynové lahve v samostatném boxu přístupném zvenku vozidla po vzoru „dospělých“ obytných aut. Ve standardu rovněž najdeme lithiovou nástavbovou baterii o kapacitě 120Ah. Z komfortní výbavy stojí určitě za zmínku ještě automatický elektrický schůdek, či dva střešní ventilátory (jeden v kuchyni a druhý v koupelně. Bez povšimnutí by také neměla zůstat ještě jedna neobvyklá věc, a tou je 200 litrová nádrž na čerstvou vodu doprovázená 100 litrovou nádrží na vodu šedou. Obě nádrže jsou pochopitelně izolované pro bezproblémový zimní provoz.

Co se týče obytného prostoru, tak ten je až na drobné změny podobný svému sourozenci Affinity Duo postavenému na podvozku Fiat. Hlavní rozdíly jsou dva – Affinity Duo M nabídne posádce o 6cm užší lůžko (rozměry francouzského lůžka jsou 132x190cm), ale díky větší délce poskytne větší prostor pro zavazadla v zadní části vozu.

Zhodnocení

Obytných dodávek pro dva poslední dobou přibývá. Minulý rok to bylo třeba právě Affinity Duo, podobně pojatý model od konkurenčního Globe Travelleru s označením Globe Traveller Explorer 2XS nebo například Megamobil Mega Twin 620 na Renaultu Master či Robeta Helios Air for Two. Letos jsme se pak mohli kochat třeba netradičně pojatým modelem Globe Traveller Falcon.

Osobně si nemyslím, že by se kdy tyto modely staly mainstreamem. Ale je pravda, že nezanedbatelný počet uživatelů vestaveb se rekrutuje právě z řad sólo cestovatelů nebo dvojic. Otázkou ale je, jestli interiéry stavěné výhradně pro dvě osoby přináší tak dramaticky jinou hodnotu, než obvyklé dodávky s běžným uspořádáním. Každopádně je určitě dobře, že trh obytných dodávek nestagnuje a výrobci přináší stále něco nového a neokoukaného.

Affinity Duo M – fotogalerie

Affinity Duo M – video

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PUSHrack SNOWbag – nový způsob převozu lyží na dodávce

PUSHrack SNOWbag je alternativní způsob, jak převážet na obytných dodávkách lyže. S firmou samotnou se nesetkáváme poprvé. Letos na jaře překvapila, když představila netradiční...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Je tomu něco málo přes rok, co Knaus ohromil karavanistický svět svým inovativním modelem Knaus Tourer CUV. Zcela unikátní koncept zdvihací střechy dává vyniknout...

Nový Renault Master 2024 – v čem je lepší pro vestavby?

Renault Master známe již nějaký ten pátek. Pro rok 2024 však údajně přichází Renault s kompletně přestavěným autem. Nejedná se tak prý o pouhý...

Furgok – neviditelná koupelna v obytné dodávce

Značka Furgok není v našich končinách příliš známá. Nejedná se ale o žádného nováčka - španělský výrobce se chlubí již 14 letou historií. Klasické...

LMC Innovan 592 (2024) – podélné spaní ve Ford Transit

Lze zajistit dostatek prostoru v šest metrů dlouhém voze Ford Transit při podélně uloženém lůžku? LMC Innovan 592, novinka pro rok 2024, se o...