Knaus Tourer Van 500 MQ ve variantě pro tři nebo čtyři osoby

Je tomu necelého půl roku, co Knaus představil svůj inovativní kompaktní polointegrál na podvozku VW T6.1 pod označením Knaus Tourer Van 500 MQ. Tenkrát byl k dispozici pouze prototyp a spekulovalo se zejména o finálním provedení koupelny a přední stahovací postele nad kabinou řidiče. Teď tu máme finální produkt a můžeme se podívat, jak se Knaus s předním lůžkem vypořádal. A to hned ve dvou variantách – pro jednu a pro dvě osoby.

Knaus Tourer Van 500 MQ – spaní

Knaus připravil svůj kompaktní polointegrál ve dvou půdorysech. Ten s názvem Knaus Tourer Van 500 MQ představuje v zásadě klasické uspořádání, na které jsme zvyklí. Postel pro dvě osoby v zadní části vozu napříč. Lůžko má v tomto případě rozměry 150/135 x 200cm, což na pohodlné spaní dvou lidí určitě stačí.

Knaus Tourer Van 500 mq
Knaus Tourer Van – kompaktní polointegrál

Kdo chce tento polointegrovaný obytný vůz provozovat ve více osobách, musí kouknout do katalogu příplatkové výbavy. K dispozici je stahovací lůžko ve dvou variantách: pro jednoho nebo pro dva. Varianta pro jednu osobu přijde na 1.808 Euro a váží 10kg, varianta pro dva lidi pak stojí 2.129 Euro a váží 15kg.

Knaus v této konstrukci dokonale těží z níže posazeného předního salónu. Díky tomu lze totiž i při stažené posteli přední salón plnohodnotně využívat. V případě jednomístného lůžka je dokonce velice pohodlný přístup i ke dveřím obytné nástavby. Tohle řešení třetího lůžka je mnohem praktičtější, než jsme mohli vidět třeba ve voze Sunlight V60, který jsme testovali. Na druhou stranu lze předpokládat, že postel v Knausu bude nejspíš o něco kratší (ale zase o dost širší). Ostatně skutečnou délku stahovacího lůžka lze vyčíst na fotografii níže.

Video ukázka předního lůžka v Knaus Tourer Van 500 MQ

Na YouTube se objevilo hezké video, které názorně ukazuje, jak obě varianty předního stahovacího lůžka vypadají a jak se s nimi pracuje.

Závěr

Knaus Tourer Van 500 MQ je hezkou a hlavně netradiční variací na téma štíhlý polointegrál. Jízdně bude podvozek VW T6.1 rozhodně zajímavý. Praktičnost takového provedení interiéru pak ukáže až čas. Já osobně si myslím, že není důvod, proč by zrovna tenhle model měl být v čemkoli horší, než třeba právě námi testovaný Sunlight V60. A jestli volit obytnou dodávku nebo právě štíhlý polointegrál? Na to můžete najít odpověď v samostatném článku Je lepší vestavba nebo štíhlý polointegrál?

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PUSHrack SNOWbag – nový způsob převozu lyží na dodávce

PUSHrack SNOWbag je alternativní způsob, jak převážet na obytných dodávkách lyže. S firmou samotnou se nesetkáváme poprvé. Letos na jaře překvapila, když představila netradiční...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Je tomu něco málo přes rok, co Knaus ohromil karavanistický svět svým inovativním modelem Knaus Tourer CUV. Zcela unikátní koncept zdvihací střechy dává vyniknout...

Nový Renault Master 2024 – v čem je lepší pro vestavby?

Renault Master známe již nějaký ten pátek. Pro rok 2024 však údajně přichází Renault s kompletně přestavěným autem. Nejedná se tak prý o pouhý...

Furgok – neviditelná koupelna v obytné dodávce

Značka Furgok není v našich končinách příliš známá. Nejedná se ale o žádného nováčka - španělský výrobce se chlubí již 14 letou historií. Klasické...

LMC Innovan 592 (2024) – podélné spaní ve Ford Transit

Lze zajistit dostatek prostoru v šest metrů dlouhém voze Ford Transit při podélně uloženém lůžku? LMC Innovan 592, novinka pro rok 2024, se o...