Challenger Combo X150 – polointegrál velikosti vestavby

Vestavba a obytné auto jsou na první pohled dvě naprosto odlišné věci. Zatímco vestavba nabízí agilitu a nenápadnost díky svým kompaktním rozměrům, obytné auto pak poskytuje větší komfort a prostor právě za cenu o něco nižší obratnosti (a bezpečnosti).

Někteří výrobci obytných dodávek se snaží posunovat hranice komfortu až za samou hranici možností omezeného prostoru daného rozměry původního užitkového vozidla. To je případ například vozů značky Globe-Traveller nebo Affinity Camper Vans, kde výrobce poměrně výrazně zasahuje do karoserie, zvětšuje její původní rozměry a mění třeba i kompletně zadní partie vozu. Vzniká tak jakýsi crossover (kříženec) mezi vestavbou a polointegrovaným vozem.

Challenger Combo X150
Zdroj: www.challenger-combo.com

Firma Challenger přišla na virtuálním veletrhu CMT Digital 2021 s podobnou variací, nicméně přistupuje ke svému modelu Challenger Combo X150 obráceně. Vychází z koncepce polointegrovaného vozu, ale zmenšuje jej prakticky na velikost běžné dodávky.

Rozměry

Rozměry modelu Challenger Combo X150 jsou vskutku dodávkové. Šířka 2,1m jen o pouhých 5 cm překračuje rozměr běžného Fiatu Ducato. To umožňuje zachovat i běžná úzká zpětná zrcátka. Délka Challengeru je 5,99m, tedy shodná s Ducatem L3. Výška 2,75m je o 1cm nižší, než nejvyšší stavba Ducata s označením H3. Je tedy vidět, že výrobce se inspiroval rozměry Fiat Ducato/Citroën Jumper/Peugeot Boxer L3H3 (viz rozměry jednotlivých modelů FIAT Ducato).

Challenger Combo X150
Zdroj: www.challenger-combo.com

Vnitřní šířka Challengeru Combo X150 je 1,98m. To je přibližně srovnatelné s vestavbami na bázi Fiat Ducato, ovšem pouze v tom nejširším místě. Výhoda Challengeru tkví v tom, že tento rozměr bude nabízet v celé výšce nástavby.

Technické údaje

Challenger Combo X150 sází na prostorný přední salón se dvěma pohovkami orientovanými proti sobě. Ty lze následně na spaní přestavět na postel o rozměrech 140x190cm. K dispozici je rovněž druhé stahovací lůžko v podobě horní palandy (vůz je tedy čtyřmístný jak pro jízdu, tak pro spaní). V zadní části vozu napříč je pak situována koupelna. Zajímavý (i když velmi omezený) je i úložný prostor, který je přístupný jak zvenku tak zevnitř vozu.

Challenger Combo X150 rozložení
Zdroj: www.challenger-combo.com

Celková hmotnost vozu je 3.500kg, pohotovostní pak sympatických 2.700kg při poměrně bohaté výbavě v základu.

Zhodnocení a závěr

Na první pohled mě tento model velmi zaujal. Myšlenka vzít si ze světa obytných dodávek kompaktní rozměry a ze světa polointegrovaných aut prostornost, flexibilitu pro montáž jakýchkoli prvků a třeba i lepší možnosti izolace, to je určitě zajímavý směr.

Nicméně konkrétně na tomto modelu bych uvítal větší inspiraci ve světě vestaveb. Podle mého názoru se designeři příliš rozmáchli v prostoru předního salónu a v podstatě nezbylo žádné místo pro úložné prostory. Pokud by však rozložení interiéru více kopírovalo dnešní osvědčený mainstream vestaveb, mohla by to být zajímavá a prostornější alternativa.

Každopádně každý typ auta míří na jinou cílovou skupinu, a tak nelze snadno vydávat jednoznačné soudy. Za sebe určitě vítám inovační přístup Challengeru. Tahle myšlenka mi nepřijde vůbec špatná. A mít jinak navržený interiér, jako alternativa obytné dodávky, asi proč ne…  A cena? Za plně vybavené vozidlo 59.990 EUR.

Newsletter

.

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den,
    jak píšete, že každé auto si najde tu svou cílovku, je to tak. Jen bych ráda podotkla, že nesouhlasím s tím, že se designéři příliš rozšoupli s obývací částí. Byli jsme na několika více než měsíčních roadtripech s osobním autem (Španělsko). Po celém dni výstupu na horu nebo po celém dni chození po městě oceníme právě takovou obývací část na pohodlné relaxování večer. Úložného prostoru má auto dost ale je to i nejspíše tím, že jsme s mužem minimalisti a co lze si půjčit na místě, tak si půjčíme…a i vzhledem k tomu, že jsme zvyklí jezdit na měsíc a víc jen s autem a co se vejde do kufru….tenhle model x150 si určitě pořídíme…. P.S. Je super to, že to nemá otravné boční pojezdy jako přestavby dodávek na obytné… 🙂

    • Proč ne. Podle mě to auto špatné není. Jen bych osobně určitě chtěl vyzkoušet tenhle model a třeba vestavbu s velkým sezením vzadu. Pak bych se asi rozhodoval. Mně šoupačky nevadí, ale jen díky tomu, že máme elektrický dotah dveří. Když jej auto nemá, je to utrpení. To souhlasím! 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

Tourne přichází na český trh

Výborná zpráva pro milovníky inovativních obytných dodávek. Na českém trhu budou oficiální cestou dostupné vestavby slovinského výrobce Tourne. Pražský prodejce Caravan City rozšířil své...

VIDEO: Westfalia James Cook 4×4 (2022)

Nedávno jste měli možnost seznámit se s krasavcem Westfalia James Cook 4x4 (model 2022) v samostatném článku. Samozřejmě jsem neodolal a při návštěvě společnosti...

Křivoklát, železnice a pivo – tip na víkendový výlet

Blíží se konec týdne a hledáte tip na víkendový výlet? Co třeba zkusit Křivoklát? A když už tam budeme, co dalšího? Nedávno jsme se...

Westfalia James Cook (2022) – krasavec 4×4 pro čtyři

Obytné dodávky jsou si do značné míry podobné jako vejce vejci. Nějaká ta inovace či odvaha jsou spíše výjimkou. Proto mě moc potěšilo, když...

Železné hory – Keltové a rozhledny

Jak jsem sliboval v minulém cestovatelském tipu, vypravili jsme se trochu poznávat Železné hory. Našli jsme krásné místo k přespání, nenáročnou procházku s řadou...