Clever Duo 540 (2024) – nejlevnější obytná dodávka pro dva podruhé

Pamatujete na ten rozruch před dvěma lety, kdy Clever Vans představil nový model Clever Sunny 540 za necelých 29.990 Euro? To bylo pozdvižení! Nyní přichází výrobce se stejným vozem pod názvem Clever Duo 540, jen za jinou cenovku. Co všechno se změnilo a jak se to promítlo do ceny této obytné dodávky?

Clever Duo 540 se představuje

Kdo si na předchozí model Clever Sunny 540 nevzpomíná, tak stručná rekapitulace. Jednalo se o pokus o nejlevnější plně funkční obytnou dodávku na podvozku Citroën Jumper. Za 29.990 Euro nabízela neobvyklý půdorys a za „pár drobných“ navíc šlo získat skutečně plnohodnotnou vestavbu.

V podobném duchu jde i Clever Duo 540. Vlastně v podobném duchu… Je to naprosto stejný vůz, jen s několika drobnými změnami. Tou zásadní je, že zde nově najdeme standardní naftové topení s bojlerem na ohřev teplé vody v podobě Truma Combi. Tohle v modelu Sunny nebylo. Tam se o teplo staralo samostatné nezávislé topení a za bojler se dodatečně připlácelo. A navíc, v žádném případě se nejednalo o topení Truma.

Další změny jsou již jen kosmetické. Někde výdech topení navíc, někde nějaká lišta navíc a nová polička nad zadním lůžkem. Toť vše.

Clever Duo 540 – cena

A jak je to tedy s cenou, ptáte se? Teď se posaďte. Základní cena modelu je 46.990 Euro. Ok, nemůžeme říct, že auto zdražilo za dva roky o 17.000 Euro. To by nebylo fér, neboť naftová Truma stojí násobně víc, než tehdejší nezávislé topení mně neznámé značky. Takže řekněme, že rozdíl v topení a ohřevu vody je kolem 3.000 Euro. Když to přeženu, tak další úpravy a vylepšení se mohou projevit v ceně řekněme dalšími 2.000 Euro. Zbylých 12.000 Euro pak lze poměrně úspěšně považovat za nárůst ceny daný změnou cen podvozku, použitých materiálů, komponent, práce a samozřejmě marže. Ufff…

Závěr

Clever Sunny 540 mě při svém uvedení na trh mile překvapil. Použitelná obytná dodávka za (i tehdy) obtížně uvěřitelnou cenu. Clever Duo 540 se však svou cenovkou zařadil už do mainstreamu malých vestaveb pro dvě osoby. A v takovém případě mu už lze těžko odpustit některé nedostatky a kompromisy. Vezmeme-li v úvahu, že v základní ceně je auto vybavené pouze 120k motorem a podvozkem do 3.2t, tak to není nijak extrémně atraktivní nabídka. Za podobnou cenu se totiž dá pořídit obytná dodávka standardního půdorysu s mnohem méně kompromisy. Na konci dne ale stejně platí, že je potřeba být u výhodných nabídek velmi obezřetný a nespadnout do pasti „ceny již od“. To je ale už jiné téma, o kterém si zase můžete přečíst třeba v článku Levné obytné dodávky aneb ceny „již od“.

Video prohlídka Clever Duo 540

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

5 KOMENTÁŘE

    • Pokud jezdíte jenom ve dvou, tak ty další dvě sedadla tam jen zabírají prostor a po většinu času spíše překáží. Pro 4 osoby je tenhle prostor (5,4m) stejně malý a ve dvou tam ty další sedačky jsou prostě zbytečné. Jestliže nemáte zvedací střechu, pak 4 lidi stejně nemají místo na spaní – nedává to smysl. Tady (Clever Duo) je ten půdorys na 5,4m řešen zajímavě a ta šedá barva tomu sluší. Já jezdím s délkou 6,40m. Má to podélné spaní, což je velmi pohodlné spaní zejména pro dlouhé lidi, jako jsem já, ale jinak o moc víc místa tam není – právě proto, že ten metr navíc zaberou ty sedačky za řidičem a podélné spaní. Alespoň tam máme šatní skříňku. Za to ale platíme délkou i hmotností. Na kolmém stání se s autem 6,4 parkuje už dost blbě. Tohle malé auto by mi pro dva asi stačilo. My ty dvě sedačky ve druhé řadě používáme jenom jako odkládací prostor. Vyhodit je nemohu, protože pod nimi je topení Truma. A ten Possl 540 má také tipicky stejné uspořádání, ale kvůli omezené délce je to tam hrozně natěsnané. Spací část je velmi zůžená u koupelny – na tom bych se ve dvou určitě nevyspal (natož ve čtyřech) 🙂 a fakticky tam není žádná šatní skříňka. Oproti tomu ten Clever Duo mi dává lepší smysl. Prostor pro dva lidi je lépe vyřešen, jelikož odpadají zbytečné sedačky za řidičem a navíc prostor vzadu lze získat složením spacího prostaru na polovinu. To by se mi hodilo také pro služební cesty, kdy jezdím i sám.

      • Mal som požičaný Possl Shine 540 na 7 dní….a môžem potvrdiť, že som bol spokojný na 100 %…….žiaden pocit s malého priestoru/výška stropu, posteľ, kúpeľňa/, alebo absencie odkladacieho priestoru. Mám 1,80 na výšku a v pohode som sa vyspal i s partnerkou, keďže človek v spánku neleží ako lata, ale telo je pokrčené 🙂
        Najviac mi vyhovovala kúpeľňa……elegantný preklápací sprchový kút, keďže nemám rád pocákaný priestor od vody, ani lepiaci sa záves na telo. Úložný priestor dostačujúci.
        Veľkosť vozidla/540/ som volil zámerne, pretože sa s tým vôjdem na klasické parkovacie miesto, je obratnejšie a platím za trajekt podstatne menej ako za väčšie modely.
        Pôvodne som chcel vyskúšať/i kúpiť /Bravia Swan…..a zase kvôli spracovaniu sprchového kútu….ale robia velkosti od 599…. Držím sa zásady: čo nemám – to nepotrebujem a minimalizmus je základ. Deti už vyrástli a nám dvom to postačuje……ale je to môj súkromný názor a pohľad.
        Nevýhody: požičaný model mal „skyroof“-presklenú strechu nad vodičom….zbytočné nevyužitie priestoru/našťastie je to príplatková výbava/….testovaný model mal nádrže/obe/ na 85 l….privítal by som 100l…..
        Ale ako som napísal vyššie: je to môj názor a každému vyhovuje niečo iné.

        • Díky za vaši osobní zkušenost. Věřím, že ve dvou se člověk do 5,4m dlouhé dodávky vejde. Je to jen o míře kompromisu, který je člověk ochotný podstoupit. Na druhou stranu třeba parkování bude naprosto bezproblémové. Už i se 6m autem je člověk občas trochu dlouhý…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Knaus Tourer CUV 500MQ (2024) – detailní prohlídka

V aktuální nabídce výrobců neexistuje konstrukčně unikátnější obytné auto, než je Knaus Tourer CUV. Díky společnosti CAMPERVANS.cz jsme jej měli k dispozici v našem...

Mooveo Van 60DB light (2024) – levná alternativa

Novinka Mooveo Van 60DB light přijíždí na vlně současného trendu - uvádět na trh levnější modely zavedených značek. Mooveo sáhlo v tomto případě po...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

S vozem Knaus Tourer CUV 500MQ jsme se už poměrně podrobně seznámili. Od prvního představení, přes denní až po noční režim. Dnešní článek je...

Ahorn Van 622 (2024) – příčné spaní v dlouhém autě

Ahorn Van 622, novinka pro rok 2024, přichází na podvozku Renault Master s délkou 6,2 metru. Na rozdíl od běžného schématu, kdy výrobce využije...

Forster Van 541 HB Youngster (2024) – levně, prakticky, pro dva

Forster Van 541 HB Youngster navazuje na trend poslední doby - #vanlife obytné dodávky, které jako by z oka vypadly domácím instagramovým přestavbám. Potíž...