To, že se na nás elektromobilita řítí ze všech stran, musel zpozorovat naprosto každý. Někdo je jejím bezmezným obdivovatelem, jiný by si o elektrické auto neopřel ani kolo. Segment obytných aut s alternativními pohony zůstával až doposud poněkud pozadu za tímto trendem. Jednalo se spíše o koncepty jako Bürstner Eliseo CNG s pohonem na plyn, nebo příslib vozu LEVC eCamper s benzínovým range extenderem. Nejdále se zatím dostal asi Mercedes, který v lednu představil svůj elektrický obytný vůz na bázi Mercedes Benz EQV, což je taková lehce chudší variace na oblíbené Marco Polo. Do hry ale vstupuje významný hráč na poli vestaveb – Pössl. Firma oznámila, že od dubna začne se sériovou výrobou modelu E-Vanster.
Pössl Vanline
Není tomu až tak dávno, co Pössl rozšířil své standardní dodávkové portfolio o takzvanou Vanline. Jedná se o campervany, tedy typicky vozy kategorie MPV, vybavené stanovou střechou. Podobná vozidla známe jednoznačně jako VW California případně Mercedes Marco Polo, nicméně Pössl se v počátcích Vanline rozhodl pro podvozky Citroën Spacetourer nebo Peugeot Traveller. Z původní dvojice Pössl Campster a Pössl Vanster (postavena právě na uvedených vozech) se stala později čtveřice, když do svého výrobního portfolia zařadil německý výrobce campervany postavené na podvozku Mercedes třídy V případně Mercedes Vito (modely s označením Pössl Campstar a Vanstar). Zejména Campstar se pak svou výbavou snaží konkurovat Mercedesu Marco Polo, když navíc přidává vtipné řešení v podobě výsuvného kuchyňského bloku. A jak jde dohromady Vanline a elektrický obytný vůz? Snadno…

Elektrický obytný vůz Pössl E-Vanster se představuje
V okamžiku, kdy se Citroën rozhodl uvést na trh elektrickou verzi svého modelu Spacetourer pod označením Citroën ë-Spactourer, bylo jen otázkou času, kdy se tohoto podvozku některý ze zavedených výrobců chopí a nabídne elektricky poháněný campervan. A tak se také stalo. Pössl začátkem února prohlásil, že od dubna zahájí sériovou výrobu elektrického obytného vozu Pössl E-Vanster.

Jak už sám název napovídá, model bude vycházet ze známého Vansteru. Ten nabízí stanovou střechu a v zadní části vozu umístěný camping box. Nejedná se tedy o pevnou vestavbu, jako je tomu v případě modelu Campster, ale proč ne. I kvalitně provedený camping box odvede jistě dobrou službu. Navíc ve voze, který možná bude používaný pro každodenní ježdění, je zvolené řešení vlastně spíše výhodou.
Závěr
Nabízí se spousta otázek. Jaká bude cena? Co doložnost? Skutečný dojezd? Na ty zatím odpověď k dispozici není. Nicméně pro vyznavače elektrického pohonu vozidel, kteří by rádi i své výjezdy za kempováním označovali za ekologicky šetrné, se tak začíná otevírat jedna z prvních reálných možností, jak tak učinit. A co vy? Šli byste do něčeho jako je Pössl E-Vanster?
Aktualizace 25.2. – cena Pössl E-Vanster ve verzi se 75kWh baterií by měla startovat kolem 56.000 Euro. Z reálných zkušeností ale vychází, že výrobcem udávaný dojezd 322km (u prázdného vozidla) je skutečně velmi teoretický. Reálně se v testu při venkovní teplotě 10 stupňů Celsia dostali na přibližně 190km. Pojďme si nalít čistého vína – to není ani na víkendové vyjížďky příliš mnoho.