TEST: Sunlight V60 Adventure Edition – díl 2 – jak se v něm bydlí?

Nedávno jsme měli díky půjčovně AutoPartner PLUS možnost vyzkoušet kompaktní polointegrovaný vůz Sunlight V60 Adventure Edition. Minule jsem se věnoval tomu, jak se se Sunlightem jezdí a jak je to s komfortem pobytu na palubě. V dnešní části se zaměříme na to, jak se v tomto voze bydlí.

Sezení anebo přední salon

V předním salónu je ve srovnání s obytnou dodávkou hned několik rozdílů, které stojí určitě za povšimnutí.

První je to, že Sungliht nemá u předního salónu vyrovnanou podlahu mezi kabinou řidiče a lavicí. V praxi to znamená, že zde chybí pro vestavby tak typický schůdek (často s úložným prostorem) a díky tomu je podlaha v celé obytné části zcela rovná. Nevýhodou může být, že lavice je o něco níže, než přední sedačky. Ničemu to nevadí a vlastně jsem si toho pořádně všiml asi až druhý nebo třetí den. Pro děti v dětských sedačkách je to vlastně spíš plus – na lavici (byla vybavena isofixem) je víc místa mezi sedákem a deskou stolu.

Sunlight V60 - přední salón

Další věcí je dodatečné sedátko u vchodových dveří. Kromě toho, že poslouží při přezouvání (dcera si ho naprosto zamilovala), tak je naprosto k nezaplacení úložný prostor přístupný rozměrnými dvířky od vchodových dveří. Skvělý botník a k tomu místo pro smetáček a lopatku!

Třetím rozdílem pak je nezvykle řešené „prodlužování“ stolu. Zatímco drtivá většina vestaveb má na kraji stolu otočný díl, kterým se deska zvětší, aby na ni dosáhl i cestující z místa spolujezdce, Sunlight na to jde jinak. Stůl zvětšit sice nelze, ale je možné jej jednoduše vysunout na nosné konstrukci směrem do prostoru. To znamená, že sice vznikne mezera mezi stěnou a hranou stolu, ale cestující na stůl dosáhnou ze všech míst.

Koupelna

Větší a pohodlnější koupelnu jsem v žádném šest metrů dlouhém autě nezažil. Je navržena jako překlápěcí a rozhodně zaujme velkoryse pojaté zrcadlo a úložné prostory kolem něj. Tady je asi nejvíc znát rozdíl v konstrukci auta, kdy u obytné dodávky se prostor směrem vzhůru zužuje, zatímco polointegrovaný Sunlight je prostě „krabice“.

Sunlight V60 - koupelna

V koupelně také vynikne jako velká výhoda kratší rozvor. Podběh levého zadního kola totiž vychází do prostoru sprchového koutu, kde ale ani v nejmenším nepřekáží. V případě překlopení koupelny do režimu „toaleta“ je nad podběhem umyvadlo, v případě použití v režimu „sprchový kout“ pak podběh nijak nezasahuje do prostoru vaničky.

Když už je řeč o vaničce, tak se mi moc líbil použitý materiál. Vestavby typicky používají hladký materiál, u kterého máte pocit, že se poškrábe jen když se na něj budete chvíli dívat. Sunlight má vaničku z lehce hrubého materiálu, který působí mnohem odolnějším dojmem.

Sunlight V60 - koupelna jako sprcha

Vaření

Mám-li porovnat kuchyňský blok v Sunlightu s obytnými vestavbami, tak je určitě znatelně hlubší a o něco vyšší. Hloubku konstruktéři využili tak, že sem umístili varné centrum se třemi plynovými plotýnkami. Prostoru na hrnce a pánve je zde tak více, než v jakékoli vestavbě. Ale upřímně, dva ze tří hořáků nejsou nijak zvlášť veliké, takže si moc nedokážu představit, jaké tři hrnce (spíš hrníčky) bych musel použít, aby šlo využít všechny tři hořáky najednou.

Sunlight V60 - kuchyňský blok

Naproti tomu šířka bloku není nijak zázračná a hlavně, na rozdíl od velké většiny vestaveb, ji nelze ani rozšířit. Při větším vaření nebo mytí nádobí tak jednoznačně vždy využijete stolu předního salonu.

Větší výška kuchyňského bloku vozu Sunlight V60 je dána lednicí. Není to nijak výjimečné, neboť dnes oblíbené modely ledniček umísťovaných do prostoru posuvných dveří vestaveb jsou také vyšší, než tomu bylo dříve. Díky větší výšce se u linky pohodlněji pracuje a ani nijak nepřekáží horní skříňky. Protože má obytný prostor auta pravoúhlý průřez, mohou být totiž navržené tak, že, ač prostorné, omezují prostor nad linkou zcela neznatelně. To ve vestavbě úplně zajistit nelze.

Pod pracovní deskou pak ještě nalezneme zásuvku s pořadačem na příbory a dolní skříňku. Ta, kromě police, skrývá poklad. Odpadkový koš!

Spaní

Sunlight V60 je navržen pro 2+1 osobu na spaní. Zadní dvoulůžko je extrémně pohodlné s dřevěným lamelovým roštem a nabízí ještě rozumnou šířku 140cm na straně koupelny a 130cm u kuchyňského bloku. Délku uvádí výrobce 194cm, ale jsem přesvědčen, že to je jen velikost matrace. Mezi matrací a stěnou je ještě udělaný odstup cca 3cm, aby byla zajištěna dostatečná cirkulace vzduchu. Reálně je tak délka postele větší, až někde ke dvěma metrům.

Sunlight V60 - postel

Ono +1 lůžko, které vznikne rozložením předního salónu, je potřeba vnímat opravdu jen jako nouzové. Pro menší dítě možná, ale pro dospělého je to nouzovka. Osobně jsem to ze studijních důvodů vyzkoušel, ale není to úplně ono. Užší strana postele totiž měří jen 40cm, a to je opravdu už hodně málo. V připravovaném videu bude část věnována právě této posteli, tak budete mít možnost posoudit sami.

Závěr? Ještě ne…

Vozy typu „VAN“ (tedy úzká polointegrovaná obytná auta) nabízí na obdobném půdorysu znatelně větší životní prostor, než standardní obytné dodávky. Na druhou stranu, je to jako vždy „něco za něco“. Jak to tedy je? Budu vás ještě chvíli napínat, a tak si závěrečné hodnocení rodiny a můj osobní pohled na Sunlight V60 nechám na příště.

Newsletter

.

4 KOMENTÁŘE

  1. Zdravím, jako vždy super a dle mne opravdu objektivní hodnocení, palec hore! Jsem zvědavý na finální verdikt:-)
    Zajímala by mne hlavně jedna věc, zda nepociťujete u polointegrálů a hlavně u integrálů takovou jakoby rozklíženost/rozvrzanost při jízdě na ne úplně krásné silnici, i když jsou to renomované firmy vyrábějící obytky řadu desetiletí, žádný lowcost. Pravděpobně je to dáno tím, že u dodávky je to prostě kovová krabice a ta je taková pevnější.. nebo je to jen můj dojem? Děkuji za případný postřeh. Pěkný den.

    • Předně díky za pochvalu. Mám radost, že se testy líbí!
      Co se týče nějaké rozklíženosti… Je pravda, že tohle jsem už od pár lidí slyšel. Já s tím úplně osobní zkušenost nemám. Konkrétně tenhle Sunlight měl najeto lehce přes 18.000km a nepřišlo mi, že by byl interiér jakkoli rozklížený nebo rozvrzaný. Ale věřím tomu, že vestavba může být pevnější díky celokovové konstrukci.

  2. Dobrý den, děkuji za sdělené postřehy. Možná jsem už zmiňovala, ale hrubý povrch vaničky, který považujete za přínos, vidím časem jako problematický z hlediska údržby. Časem se drobné spáry zanesou vodním kamenem a bude třeba použít silnější chemii. Zrovna tak mi není jasné použití těch vlnek na stěnách sprchy. Přece jen se hladká stěna utře snáze než každý pásek zvlášť, aby se časem nezanášel. Možná jde o zbytečnou obavu, tolik z pohledu ženského uživatele. Pěkný den.

    • Díky za postřeh. Co se týče těch vlnek na stěnách, tak to je v podstatě hladký povrch, a tam bych se o jeho údržbu nebo zanášení vůbec nebál. Na té vaničce možná něco je. To je určitě dobrý postřeh. Díky za něj!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Související

Nejnovější

Drážďany s dětmi – obytným autem až do centra

Že jsou Drážďany zajímavou turistickou destinací asi není potřeba zdůrazňovat. I my jsme se tak začátkem podzimu rozhodli tohle město na Labi navštívit. A...

TEST: Adria Active Pro – díl 2 – jak se v ní bydlí?

V minulém dílu svého testu jsem se podíval na to, jaký je Renault Trafic jako podvozek pro campervan Adria Active Pro a jak se...

5 tipů na vánoční dárek pro karavanistu

Advent se nám nezadržitelně blíží a s ním i čas spojený s přípravami na Štědrý den. Jejich nedílnou součástí je přemýšlení, jaký vánoční dárek...

TEST: Adria Active Pro – díl 1 – představení a Renault Trafic

Adria Active Pro je typickým zástupcem oblíbeného a neustále rostoucího segmentu malých obytných dodávek - campervanů. Díky společnosti Campers4U Olomouc jsem měl možnost podívat...

PODCAST: Vansafe – pojištění obytného vozu na míru pro karavanisty

Přiznejte se! Kdo z vás ví, co všechno vám vaše pojištění obytného vozu NEpokrývá? Na to většinou přijdeme až v okamžiku pojistné události. U...