Dodatečné zámky dveří (nejen) pro obytné dodávky

Zabezpečení obytného vozu na cestách je jedním z často skloňovaných témat. Někdo se rozhodne pro dodatečné zámky, další přidá krycí podložku pod zámek (Prick Stop), jiný zvolí tyč na volant nebo zámek pedálů a ostatní se rozhodnou třeba pro obyčejné zajištění pomocí bezpečnostních pásů. Ti, kteří chtějí jít cestou zabezpečení obytného auta primárně pomocí dodatečných zámků dveří, mají docela na výběr…

Zámky montované výrobci do dveří všech aut neposkytují nijak speciální úroveň zabezpečení. Například u Fiatu Ducato (a spol) stačí jen šroubovák a asi tak 2 vteřiny „práce“ a celé auto je odemčené. Z tohoto důvodu se majitelé vozů nezřídka rozhodují pro nějaké dodatečné zabezpečení. Pokud je cílem zabránit vniknutí nezvaného hosta dovnitř vozidla, existuje hned několik možností. Nabízí se zejména dodatečné zámky a petlice, jejichž přehled si ukážeme v dnešním článku (a z řady z nich můžete vybírat na e-shopu Svět karavanů – dodatečné zámky)

Poznámka: Obecně o běžných možnostech zabezpečení obytného auta jsem už kdysi psal, o těch alternativních možnostech psal nedávno Martin na silverontheroad.com

HEOSolution HEOSafe VAN Security

Velice elegantní řešení nezávislých zámků dveří nabízí firma HEOSolution pod názvem HEOSafe. Jedná se o sadu zámků na dveře kabiny a otočných vnějších zámků na posuvné a zadní křídlové dveře. Provedení zámků kabiny řidiče je u vozů Fiat/Citroën/Peugeot velice elegantní, neboť je vytvarované přesně podle plastových dílů výplně dveří. Nevýhodou je, že zatím neexistují pro nový interiér Fiatu Ducato 2022, a ostatní podvozky mají zámky montované přímo na dveře mimo plastové výplně (což je ale u konkurence naprosto běžné). Vnější otočné zámky pak také působí jednak docela elegantně a navíc velice robustně. Z vlastní zkušenosti musím říci, že manipulace s nimi je hračkou. Jen pozor na boční posuvné dveře. Pokud zapomenete klíč v zámku HEOSafe, snadno jej posuvnými dveřmi ohnete nebo rovnou zlomíte.

HeoSafe - přední dveře
Zámek dveří kabiny HeoSafe elegantně zapadá do výplně dveří u Fiatu Ducato a spol.

 

Výrobce HEOSolution
Produkt HEOSafe
Dostupné pro vozidla Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Mercedes Sprinter, Ford Transit, Renault Master, Opel Movano, Iveco Daily, Nissan NV400
Orientační cena 300-400€
Odkaz na výrobce HEOSolution

Thule Cab Lock + Van Lock (nebo Universal lock)

Na karavanisty myslí v tomto ohledu i firma Thule. Pro kabinu řidiče nabízí Thule Cab Lock, pro posuvné a křídlové dveře pak buď Universal Lock případně Thule Van Lock. Druhý jmenovaný nicméně dle internetového videa nedokáže hrubé síle odolávat příliš dlouho…

YouTube player
Výrobce Thule
Produkt Thule Cab Lock, Van Lock, Universal Lock
Dostupné pro vozidla Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Mercedes Sprinter, Ford Transit, Renault Master
Orientační cena 300-350€
Odkaz na výrobce Thule

IMC Creations

Společnost IMC Creations nepatří v našich luzích a hájích zrovna k nejznámějším. Jedná se o francouzského výrobce dodatečných zabezpečovacích mechanismů, a to nejen pro obytné dodávky. Jejich řešení je založené na principu posuvné petlice a nabízí opět možnost zajištění jak dveří kabiny řidiče, tak posuvných i křídlových dveří obytného prostoru.

IMC Creations - zámek kabiny řidiče
IMC Creations – zámek kabiny řidiče
Výrobce IMC Creations
Produkt IMC Creations Front Door lock, Side or Rear door van lock
Dostupné pro vozidla Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Ford Transit
Orientační cena 350-400€
Odkaz na výrobce IMC Creations

Camper Protect dodatečné zajištění dveří

Dalším oblíbeným (a hlavně cenově dostupným) způsobem dodatečného mechanického zajištění dveří jsou zajišťovací mechanismy od Camper Protect. Přední dveře se zajišťují krátkého řetězu s háčkem, který se na jedné straně zahákne za dolní šroub bezpečnostního pásu a na straně dveří uchytí do nově namontovaného očka. Posuvné dveře lze zajistit obdobným způsobem. Zadní křídlové dveře pak lze vybavit kovovými profily u horního zámku dveří, na který pak lze z vnitřní strany vozidla použít standardní visací zámek. Více napoví obrázky níže.

Camper Protect - zámek bočních dveří
Zámek bočních dveří nevyžaduje žádné vrtání do karoserie
Camper Protect - dodatečné zámky zadních dveří
Po montáži profilů od Camper Protect stačí k uzamčení obyčejný visací zámek a navíc není potřeba vrtat do karoserie.
Výrobce Camper Protect
Produkt různé produkty
Dostupné pro vozidla Pro všechny dveře – Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer
Pouze pro boční a zadní dveře – Mercedes Sprinter, Ford Transit
Orientační cena od 60€
Odkaz na výrobce Camper Protect

Camper Protect ochrana originálního zámku Prick Stop

Pokud nechcete vrtat do karosérie vozu, případně je vaším cílem pouze zabránit snadnému otevření zámků vozu, pak je právě pro vás určen Prick Stop. Jedná se ochranný tvarovaný plech, který se namontuje pod zámek ve dveřích řidiče. Tím se zabrání násilnému otevření zámku za pomocí šroubováku vraženého pod klikou u dveří řidiče. Na rozdíl od obvykle nabízených kovových „celopodložek“ pod kliku je toto řešení elegantnější – není totiž vůbec vidět, neboť se montuje z vnitřní strany dveří.

Poznámka: Tuto ochranu je nutné instalovat na všechny dveře, které jsou vybavené zámkem. Do roku 2018 to byly kromě dveří řidiče i zadní křídlové dveře. Novější vozy mají zámek pouze ve dveřích řidiče.

Prick Stop
Tvarovaný plech ochrání táhlo zámku ve dveřích řidiče a tak zabrání násilnému otevření za pomocí šroubováku.
Výrobce Camper Protect
Produkt Prick Stop
Dostupné pro vozidla Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer
Orientační cena 20€
Odkaz na výrobce Camper Protect

Závěrečné shrnutí

Žádný zabezpečovací systém není dokonalý a vždy jej lze překonat. Výše uvedené způsoby dodatečného zamykání dveří však výrazně zvýší pravděpodobnost, že po návratu z výletu svůj vůz najdete tam, kde jste jej nechali a dost možná i s veškerým vybavením uvnitř.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

6 KOMENTÁŘE

  1. Dobry den,
    moc dekujeme za Vase clanky a tipy!! Jsou pro nas velikou motivaci! 🙂
    Vami popisovany produkt: Prick Stop – tvarovaný plech ochrání táhlo zámku – je nutne ho instalovat do vsech dveri (vsechny dvere se otviraji centralem) nebo jen tam, kde je opravdu „klicova dirka“ a u ostatich dveri neni treba a je to zbytecne?
    Ptam se pro jistotuje rozdil kuovat 2ks nebo 4ks.

    Moc dekuji!!
    Vase clanky jsou oprvadu skvelou inspiraci pro nas zacatecniky 🙂
    Jana

    • Díky moc za slova chvály. To vždycky potěší a motivuje!
      Co se týče Prick Stopu, tak tam se to dává jen do dveří, kde je umístěný zámek na klíč. U novějších aut jsou to jen dveře řidiče, u starších modelů ještě zadní křídlové dveře. Je to proto, že tam, kde je zámek na klíč, tam od zámku vede táhlo, které svým pohybem aktivuje centrál a ten odemkne všechny dveře. Tohle táhlo je ale jen tam, kde je zámek. Prick Stop dělá to, že mezi plech dveří a tohle táhlo dává ochranný plech. Když tam není, tak zloděj šroubovákem prorazí plech těsně pod zámkem a nadzvedne jím ono táhlo. V ten okamžik si auto „myslí“, že bylo odemčeno klíčem a otevře všechny dveře ovládané centrálem.
      Tak snad to pomůže. 🙂

  2. Opět výborně zpracované téma, palec nahoru a klobouk dolů 🙂 Jen si nejsem jistý, že opravdu když prostrčí šroubovák pod klikou, tak „drkne“ do takové kovové pacičky a otevřou se jen ty dotyčné dveře, ale že by přes táhlo otevřel centrálem celé auto?

  3. Děkuji za odpověď.
    Takže pouze prick-stop nestačí, protože může přímo vylomit zámek když strčí něco do klíčové dírky a taky tedy při manipulaci se zámkem přes táhlo otevře celé auto…. opravdu pak je nutné, dát vnitřní zámky na všechny dveře, pouze prick-stop jak mnozí uvádějí nestačí… byl jsem na pochybách, protože na YT je video, kde v čase 2:14 po otevření ze spodu kliky šroubovákem, chce pak zavřít vnitřním tlačítkem na palubce centrálem celé auto, tak to nejde….

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...