Dvě skládací kola uvnitř vestavby

Skládací kola jsou vhodným parťákem na cesty obytným autem. Skládaček existuje celá řada typů, takže lze poměrně spolehlivě říci, že v mnoha případech dokážou plnohodnotně nahradit své velké sourozence. Ostatně sám jsem na elektrické skládačce Tern Vektron Q9 absolvoval několikadenní výlet po Šumavě. Jak to ale vypadá, když chceme skládací kola uložit do garáže obyčejné šesti metrové vestavby? Vejdou se? A kolik zbývá místa na další věci?

Jaká skládací kola se do garáže vejdou?

Při volbě skládacího kola, které se má vejít do garáže vestavby, je potřeba pečlivě měřit. Limitující je výška garáže pod roštem zadního lůžka. Ta se typicky pohybuje někde kolem 75cm a pro nejčastěji používaná 20″ kola je hraniční. Když si vezmu jako příklad své dvě skládačky, tak elektrický Tern Vektron Q9 má po složení na výšku 68cm a Tern Link C8 73cm. Takže kola by se měla do garáže pohodlně vejít.

V praxi je to možná o trošku těsnější, než by se mohlo zdát. Proč? Na elektrickém kole Tern Vektron Q9 mám na krku řízení uchycený držák na přední brašnu. Ten po složení kola tak trochu trčí směrem šikmo vzhůru a výšku složeného kola o pár centimetrů zvyšuje. I tak se ale obě kola do garáže vejdou a není problém je tam umístit.

Kola za sebe nebo vedle sebe?

V případě našeho 6m dlouhého vozu jsme museli zvolit variantu umístění kol vedle sebe. Do garáže se vejdou velmi pohodlně a zbývá ještě dostatek prostoru v přední části garáže na další přepravované věci. V našem případě jsme schopni ke dvěma skládačkám přidat stůl, čtyři židle, nějakou tu hadici či konev na vodu a pořád ještě zbývá spousta místa. Pokud by auto mělo délku 6,4m tak jsem přesvědčen, že by se skládací kola vešla za sebe a polovina garáže by tak zůstala k dispozici na další náklad. Zkoušel jsem to u nás v autě a chybělo zhruba nějakých 30-40cm.

Ukotvení a ochrana nákladu

Jak jsem psal ve svém nedávném článku (8 tipů na vylepšení obytné dodávky), pro letošní sezónu je jedno z našich vylepšení montáž airline lišt do garáže, abychom mohli pohodlněji a bezpečněji kotvit přepravovaný náklad. S nimi je bezpečné uchycení skládaček naprosto bezproblémové. Používám jeden delší popruh s ráčnou. Pokud člověk nechce odstraňovat nebo zdvihat rošt postele, znamená to trochu tělocvik. Minimálně se svou výškou necelých 190cm to znamená ponořit se do hloubi garáže a najít vhodný způsob provlečení popruhu, aby kola netrpěla a přesto byla pevně uchycena. Ale tohle je jen a jen o praxi.

V neposlední řadě dbám i na ochranu nákladu a nákladového prostoru. Používám proto pěnové izolační obaly na vodovodní trubky. Ty umístím na rám, řídítka, případně i na podlahu úložného prostoru, kde hrozí poškození nebo odření během přepravy.

Závěr

Skládacím kolům jsem tak trochu podlehl. Jejich univerzálnost a skladnost je přesně to, co do obytného auta potřebuji. Mít dvě kola v garáži a ještě k tomu dost prostoru pro další vybavení je přesně ten důvod, proč mi skládačky přijdou jako šikovný dopravní prostředek. Na přepravu dalších nebo větších kol máme samozřejmě na zadních dveřích nosič Thule Van Elite XT. Každopádně kombinace skládaček a nosiče na zadní dveře je pro naše potřeby naprosto vyhovující.

Zaujalo vás téma skládacích kol? Podívejte se na přehled typů skládacích kol, moje video představení elektrické skládačky Tern Vektron Q9, nebo se inspirujte výletem na skládacím elektrokole na Šumavě. A co vy? Jaká máte kola? Podělte se v komentářích níže.

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 3 – jak se v něm bydlí v noci?

Posledně jsme se podívali na Knaus Tourer Van 500MQ pohledem denního režimu. Dnes se zaměříme na noční fungování. Jak pohodlné je přední stahovací lůžko?...

Bürstner eLineo – první komerční vestavba s elektrickým pohonem

Bürstner eLineo bude nejspíše první běžně nabízenou vestavbou poháněnou čistě elektrickým pohonem. Model eLineo vychází z modelu Bürstner Lineo C 590 na podvozku Ford...

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 2 – jak se v něm žije přes den?

Knaus Tourer Van 500MQ je postaven na podvozku VW T6.1, a to znamená jistá specifika v oblasti provedení obytné nástavby. Jak se s nimi...

TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Knaus Tourer Van je netradiční novinkou oblíbeného výrobce obytných aut. Tento model byl představen v létě minulého roku a ihned zaujal zejména unikátní volbou...

Podvozková sada Twin-Monotube Projekt – konec uskákané a kolébavé jízdy

Známí "ladiči podvozků" Eibach a Koni přichází s podvozkovou sadou pro obytné vozy s názvem Twin-Monotube Projekt. Máte pocit, že z vás vaše Ducato/Jumper/Boxer...